28 Reacties

één maand geleden

Reactie op Ronilla

Nee.. onze oudste ook tot 11 maanden in de co-sleeper gehad, vond ik echt f ...
Ja snap ik, het is zo fijn om ze naast je te hebben! Bij ons past ie sowieso ook al bijna niet meer in de cosleeper idd 😂 Ik geef nu kv (kreeg tramadol dus moest stoppen met bv), maar binnen een minuut een flesje klaar. Hooguit een half uurtje en weer slapen als meneer zin heeft 😂 Maar als ie daar zo goed slaapt gaan we hem binnenkort ook in de nacht naar zijn eigen kamertje doen denk ik... Zo lekker, zo lang nog ouderschapsverlof!

één maand geleden

Onze dochter van bijna 5 maanden slaapt al een hele tijd overdag in haar eigen kamertje. Snachts slaapt ze bij ons in de cosleeper maar wel “los” van ons bed. De afgelopen tijd merk ik dat ze wakker wordt van ons. Wanneer wij naar bed gaan (alleen al het kraken van het dekbed en de voetstappen op de vloer) en wanneer ik snachts naar het toilet ga. Daarom vraag ik me af of het tijd is voor haar om ook snachts in haar eigen kamertje te gaan slapen. Maar ook mijn moederhart huilt bij dat idee. Ze komt (meestal) elke nacht ook nog wel voor een voeding. Dus praktisch wat dat betreft is het niet. Nu lees ik een paar keer in de reacties: “langzaam” of “rustig aan” overgang naar eigen bedje. Ik zou niet anders weten dan het gewoon te gaan doen. Hoe pak je zoiets langzaam aan?

één maand geleden

Ik denk dat het tijd is voor z’n eigen kamer in de nacht - ieder uur wakker geworden sinds dat m’n snurkende man ook is gaan slapen. Z’n bed is bekend terrein want sinds hij 5 weken oud is slaapt hij er al overdag in, maar ik vind het wel weer een drempel om helemaal mn bed uit te komen ipv zo in de co-sleeper ernaast. Maar goed, zó vaak wakker worden in de nacht is voor niemand goed. En als hij in z’n eigen kamer ook zo vaak wakker wordt, dan ligt hij met ‘t grootste gemak weer naast me haha.

één maand geleden

Reactie op EviLisa

Onze dochter van bijna 5 maanden slaapt al een hele tijd overdag in haar ei ...
Door bijv op het eigen bedje te beginnen begin de nacht en na de nachtvoeding mee naar je kamer nemen om daar te voeden en dan weer in de cosleeper te leggen op jullie kamer. Dat kan je verstaan onder langzaam aan.

één maand geleden

Reactie op Neline89

Door bijv op het eigen bedje te beginnen begin de nacht en na de nachtvoedi ...
Dat is wel een goed idee ja!

één maand geleden

Hier slaapt ze sinds een week in de nacht op haar eigen kamertje. Ik ben wel eerst begonnen met dutjes overdag in haar eigen bedje en dat ging na een dag of twee prima. De nachten gaan nu ook goed. Ik vind het zelf heel ongezellig, maar heb het idee dat ze richting de ochtend wat beter door kan blijven slapen nu. Naast mij reageerde ze wel op alle bewegingen die ik maakte. En ik durfde zelf dan niet te bewegen uit angst haar wakker te maken, waardoor ik zelf erg verkrampt in bed lag. Dus voor haar nachtrust en mijn fysieke ontspanning is het echt beter. Ik slaap alleen zelf vanaf een uur of 4 vaak wat onrustiger omdat ik er een beetje op ga liggen of ik haar hoor, aangezien ze nu een paar meter verderop ligt en ik onbewust bang ben dat ik haar niet hoor. Maar weet uit ervaring met de oudste dat dit vanzelf wat beter gaat 😅

één maand geleden

Wij zijn met ongeveer 14 weken begonnen met 1 slaapje overdag in z’n eigen bedje. Dat hebben we elke dag dat het goed ging uitgebouwd totdat alle slaapjes overdag goed gingen. Daarna om 19.00 in z’n eigen bedje, na de nachtvoeding verder slapen in de cosleeper. Dat hebben we zo’n 2 weken gedaan en toen de hele nacht in z’n eigen bedje. En nu gaat dat helemaal top😄

één maand geleden

Het gaf trouwens 100% meer rust! Bleek toch dat we elkaar steeds wakker hielden, achteraf gezien 😅