Hoi allen,
Mijn man stelde voor om vanmiddag naar het strand te gaan. Hij zou dan met onze peuter spelen op het zand en in het water en ik kan dan zitten in de schaduw op het strand bij een strandtent waar ze van die grote parasollen met een bank en een tafel eronder.
Nu vroeg ik me af of dit handig is om te doen met een 6 wk oude baby. We moeten nl ook een stuk lopen van parkeerplek naar de strandtent (15 min) en biedt de kap van de kinderwagen wel genoeg bescherming tegen de felle zon van vandaag. En wordt het niet te warm in de kinderwagen als ik de kap helemaal omlaag doe? Uiteraard gebruik ik geen doek oid dus hij is niet helemaal afgesloten.
Ik zei eigenlijk meteen ja omdat ik dat leuk dagje met het gezin naar het strand maar denk nu eigenlijk pas na of dat met haar leeftijd verstandig is en of ik haar wel goed genoeg uit de zon kan houden want las ergens dat schaduw niet helemaal beschermt tegen felle zon en je ook in de schaduw moet insmeren.
Ik begrijp je dilemma. Misschien kan je voor twee uurtjes gaan?
Baby goed insmeren. Baby ook borst of fles geven voor hydratatie. Als backup kan je misschien bij strandtent naar binnen in de airco? Misschien dekentje of hydrofiele doek meenemen als airco te koud is.
Heb daar ook over na gedacht. Ik twijfelde ook. Onze baby zweet ook best door dit weer, en dat in combi met wind vond ik was twijfelachtig.. straks wordt ie nog verkouden ofzo. Ik lees even mee!
Lekker gaan hoor👍🏻 Thuis is het ook warm en aan zee heb je misschien nog een beetje wind.
En inderdaad ook gewoon goed insmeren die kleine, want ze kan ook in de schaduw verbranden.
Veel plezier! 😄
Oh lijkt me zo heerlijk als je dat kan doen. Ik weet niet hoe jullie kleine was bij 3 weken. Maar die van mij is nu 3 weken en nog zo prikkelgevoelig dat als ik ook maar iets anders doe dan voeden, luier verschonen en een klein beetje knuffelen, ze daarna gelijk overprikkeld is en gedurende de rest van de dag niet meer in slaap te sussen is. Kan me nu niet voorstellen dat ik over 3 weken naar het strand zou kunnen met haar 😅
Wij zijn maandag ook naar het strand geweest. Lekker geluncht en drankje gedaan. Kan prima. Mijn dochter was in de kinderwagen onder een parasol. Ze is 5 weken nu.
Wij zijn gister met het prachtige weer ons stads appartement uitgevlucht en lekker aan de gracht gaan liggen. Onze dochter (6weken) heeft genoten van alle nieuwe indrukken en heerlijk geslapen op haar kleedje.
Gewoon uitproberen joh!