12 Reacties
4 maanden geleden
Hoi! Ligt er volgens mij aan hoe oud hij is…
Daarnaast is er een formule die je kunt hanteren
150 ml x het lichaamsgewicht en dat delen door het aantal voedingen we je nu geeft. Dat is wat hij nodig heeft.
4 maanden geleden
Je kan het makkelijk berekenen hoeveel ze ongeveer nodig hebben. Mijn zoontje is nu bijv 5200 gram dan doe ik 5,2 x 150 en dan komt er zoveel ml uit en dat deel ik dan door de voedingen over de dag. Overigens geef ik borst voeding dus geen idee hoeveel die er precies uithaalt maar ik kolf 1 flesje voor me vriend om te geven en dan zou die dus ongeveer 130ml per keer moeten maar hij wil altijd meer 😅 maar dit is dus dat reken sommetje dat je iig kan kijken of die genoeg binnen krijgt
4 maanden geleden
Reactie op saschad
Hij is vandaag precies 7 weken 🩵
Wauw! Netjes dat hij dan al om de 4 uur komt en een nacht voeding laat staan. 😍
4 maanden geleden
Ik zou meer aanbieden per voedingsmoment als je denkt dat hij dat op gaat krijgen. Als hij het opdrinkt is het goed! Als hij het niet drinkt is hij voldoende verzadigd en hoef je in principe ook niet om de 3 uur aan te bieden. Borstvoeding heeft in principe geen formule waar je aan moet voldoen. Je zou bij live voeding namelijk ook niet weten of hij 80 of 150ml drinkt per voeding. Belangrijkste leidraad is voldoende poep- en plasluiers en een happy baby. Dus om het makkelijker te maken voor jou zou ik meer aanbieden per voedingsmoment als je denkt dat hij het op kan 😊
4 maanden geleden
Reactie op saschad
Hij is vandaag precies 7 weken 🩵
Dan doe jij en je kindje het super goed en hoef je niks te veranderen. Zolang hij genoeg plasluiers en poepluiers heeft en hij is tevreden! Topper
4 maanden geleden
Reactie op Maaike1810
Dan doe jij en je kindje het super goed en hoef je niks te veranderen. Zola ...
Omdat jij afkolft en de fles geeft kun je mooi zien hoeveel hij drinkt. Formule die er ong aangehouden kan worden is 150 ml per kilo lichaamsgewicht. Bv is wat dunner en makkelijk verteerbaar dan kv. Je baby geeft echt wel aan als die meer voeding geeft. Na 6 weken mag je op je baby leunen zolang hij meer aankomt
4 maanden geleden
Let wel op de 2e maand is het 140 ml per kilogram, zie de site van la leche
4 maanden geleden
Reactie op Mama valkenswaard
Let wel op de 2e maand is het 140 ml per kilogram, zie de site van la lech ...
Dat zegt ons cb weer niet......
4 maanden geleden
Reactie op Maaike1810
Dat zegt ons cb weer niet......
De lactatiekundige wees mij hierop...