21 Reacties
12 dagen geleden
Oh dit is zo herkenbaar! Ik geef ook borstvoeding.
Rond 2 / 2,5 maand had ik eventjes 21.00, 2,00 en 7,00 dat was heel fijn!
Van 3 maanden tot nu, 5 maanden, is het iedere 3a 4 uur een voeding maar laatste weken eerder iedere 2 a 3 uur.
Ik dacht rond 5 maanden wordt het vast beter...
Vanacht is papa even met zoon ergens anders gaan slapen want ik trok het niet. 23.00 laatste bv en daarna 4.15 pas een fles en 7.15 weer bij mij!
Ik denk ook dat het vooral geborgenheid zoeken is, maar hij drinkt inderdaad écht, is niet te troosten met tut, wiegen of vasthouden en duikt naar die borsten toe. Dan ben ik ook wel snel om snachts. Het wordt op een dag vast echt beter hoop ik dan...!
12 dagen geleden
Ik heb dit ook precies! Onze zoon is 5 maanden. Bij 2,5 maand een keer doorgeslapen of alleen nog maar voeding rond 3.30. Vanaf 3 maanden is hij veel onrustiger ‘s nachts. Overdag gaat het nu redelijk goed met een opstartritme altijd tussen 6-7 uur, 3 of 4 dutjes en naar bed tussen 18-19. Maar in de nacht wil hij vaak om de 1,5 uur alweer drinken. Speen pakt hij echt niet en de ene keer drinkt hij meer dan de andere keer. Wij willen het nunki laken gaan proberen en hapjes gaan geven.
Geven jullie al hapjes?
12 dagen geleden
Haha herkenbaar inderdaad! Dan kies ik ook voor de borst om snel allebei weer te kunnen slapen. Helaas hier dus niet de ervaring dat het met papa langer duurt. Het is of borst of fles. Zonder inderdaad niet te toosten en als ik het wat langer probeer is ze vervolgens klaarwakker.
Hoe gaat overdag slapen bij jou?
12 dagen geleden
Reactie op pinguin1287
Ik heb dit ook precies! Onze zoon is 5 maanden. Bij 2,5 maand een keer door ...
Inderdaad, precies dit! Bij mij gelukkig al kleine verschuiving naar 2 a 3 maar ook niet altijd. Hoopte eerste nog dat het de slaapregressie was maar dit lijkt nu toch wel structureel. Ze ligt nu sinds 2 nachten in eigen bedje maar dit maakt nog geen verschil.
Ik heb inderdaad goede verhalen gehoord over Nunki lakentje. Ik laat mijn dochter ook vaak op d’r zij in slaap vallen, dan is ze ook wat beperkter in d’r bewegingen. Kan jouw zoon goed zelf in slaap vallen al?
We zijn begonnen met hapjes maar is nog geen groot succes 😅
12 dagen geleden
Reactie op Lize--
Overdag gaat goed! 3 dutjes wel wisselend hoe lang ze duren. Hapjes net dit ...
Dat is fijn. Dat scheelt al heel veel. Soms ben ik daar ook nog lang mee bezig om d’r überhaupt in slaap te laten vallen. Zit er ook aan te denken om te stoppen met de speen. Misschien dat dat wat rust gaat brengen? Maar vind het lastig want ze slaapt er wel goed mee in 🤷♀️
12 dagen geleden
Reactie op lou21
Dat is fijn. Dat scheelt al heel veel. Soms ben ik daar ook nog lang mee be ...
Pfoe ja in de ideale wereld wil ik dat ook, maar soms is hij zo hard op zoek naar die speen en valt dan in een keer weg dat ik dat ook nog niet aan durf haha. Hij heeft ook nog wel hulp nodig met slapen, niet zelfstandig, maar niet meer zo lang als voorheen en vind dat ook niet erg.
12 dagen geleden
Reactie op lou21
Inderdaad, precies dit! Bij mij gelukkig al kleine verschuiving naar 2 a 3 ...
Ja dat het structureel is zijn wij ook bang voor..🫣 maar aan de andere kant merk ik ook wel verbetering. Dat hij er soms 3 uur tussen kan laten. Meestal het eerste blokje. Halverwege de nacht slaapt hij ook nog wel eens bij mij. Vroeger was dat een methode om hem (en ons) langer te laten slapen. Maar dat werkte vannacht ook niet. Gewoon om de 1,5 uur. Wel iets makkelijker voeden vanuit m’n eigen bed. Hij slaapt bij ons anders al op zn eigen kamer.
Zelfstandig in slaap vallen gaat steeds beter. Maar we kunnen hem nog niet wakker wegleggen. Met een beetje sussen en armpjes vast houden gaat het vaak wel. Als we goed zitten qua wakkertijden.
Omdat hij al vrij vroeg kon omrollen (ong 3 maanden). Ligt hij sindsdien in een zij kussen. Dat heeft wel gewerkt tegen de bewegelijkheid.
Gisteravond het nunki laken geprobeerd. Van 18-21 sliep hij er goed mee. Maar van 21 tot 24 uur zijn we allemaal geweest en elke keer als we hem erin wilde stoppen werd hij weer wakker🫣
Misschien een kwestie van wennen.. dus denk dat we het voor de dutjes gaan proberen.
Ik heb al m’n hoop nog op de hapjes want ik merk dat hij er wel echt aan toe is. Maar dat is dus misshcien ook ijdele hoop als ik het zo lees haha
12 dagen geleden
Reactie op Lize--
Pfoe ja in de ideale wereld wil ik dat ook, maar soms is hij zo hard op zoe ...
Haha nee dat snap ik. Dat werkt hier ook nog goed soms. De theorie is even 2 nachten terror en dat ze er dan vanaf zijn en dan makkelijker in slaap vallen. Maar dat is de theorie…. 😂
12 dagen geleden
Reactie op pinguin1287
Ja dat het structureel is zijn wij ook bang voor..🫣 maar aan de andere kan ...
Klinkt heel herkenbaar! En gelukkig inderdaad vooruitgang maar ik lees ook veel verhalen dat het dus niet vanzelf stopt (om de drie uur). Maar misschien laat ik me ook wel helemaal gek maken en moet ik het gewoon aankijken. Om de drie uur is wel echt al beter te doen. Toen het om het uur was werd ik wel gek.
Wie weet helpen de hapjes bij jou wel 😃
12 dagen geleden
Reactie op lou21
Klinkt heel herkenbaar! En gelukkig inderdaad vooruitgang maar ik lees ook ...
Ik hoop het!🙏
Haha ja snap ik!
Het consultatiebureau zei van de week tegen mij dat het allemaal nog heel normaal is en dat ik er beter mentaal op kan rekenen dat hij rond 1 jaar doorslaapt. Om te zorgen dat ik niet elke ochtend teleurgesteld wakker wordt 🥹
Mentaal sterk blijven 💪🏻 al is dat niet even makkelijk… we can do this!
11 dagen geleden
Wij hebben gisteravond afgekolfde melk gegeven in een fles en toen dronk hij opeens heel veel en heeft er ook wat meer uren tussen kunnen laten.. dus ik twijfel of het niet gewoon steeds echt honger is en niet per se iets met z’n ontwikkeling/sprong oid te maken heeft..
11 dagen geleden
Reactie op lou21
Pittig hè. Elk uur is niet te doen. Dat is bij ons weer over gegaan maar va ...
Ohhh ja dat heb ik laatste weken ook regelmatig... Vandaag was ie om half 5 wakker voor een uur of anderhalf.
Maaaar wel beste nacht in tijden gehad qua voeding!!!
19.00 - 0.40 - 4.30
Nu hoop ik natuurlijk meteen dat dit het nieuwe ritme is haha! 🙈
11 dagen geleden
Reactie op pinguin1287
Wij hebben gisteravond afgekolfde melk gegeven in een fles en toen dronk hi ...
Oh wat goed dat het wel werkte! Heb je die gegeven voor je zelf ging slapen? Is ook lastig, ik denk zelf ook als hij het nodig heeft om gewoon bij me te zijn is dat toch ook belangrijk... Ik heb nog wel hoop dat het rond 6 maanden toch echt nog verbeterd!
11 dagen geleden
Reactie op pinguin1287
Wij hebben gisteravond afgekolfde melk gegeven in een fles en toen dronk hi ...
Hier gisteravond ook opeens heel veel gedronken uit fles maar toch na 2 uur al wakker en ging toen niet slapen zonder borst. Of eigenlijk ging ze dus helemaal niet slapen 😂 ook alles uitgespuugd. Ik vraag me dan juist af of ze niet te veel krijgt en daar weer buikpijn van krijgt.. maar ze vertikt het gewoon echt zonder voeding.
11 dagen geleden
Reactie op lou21
Hier gisteravond ook opeens heel veel gedronken uit fles maar toch na 2 uur ...
Wat toevallig! Uiteindelijk heeft hij er wel iets meer tussen gelaten dan 1,5 uur maar ook niet mega veel. We hebben vandaag contact gehad met een lactatiedeskundige omdat ik twijfelde of mn productie nog wel goed genoeg is. Die zei duidelijk dat als je voldoende plasluiers hebt. Hij voldoende binnen krijgt en je niet te veel kan geven.
Op haar advies starten we nog niet met de hapjes omdat het qua voeding niet uit zal maken en het eerder een extra element van onrust voor z’n lijf kan zijn.
Ik ga overdag weer twee borsten geven ipv 1. En verder zei ze toch ook dat het een fase kan zijn van ontwikkeling en prikkels verwerken. Zeker omdat hij heel alert is en fysiek al kan omrollen en achteruit kan kruipen.