17 Reacties
4 maanden geleden
Ik heb ook geen na controle gehad. Alleen telefonisch wat dingen gevraagd. Maar niet gecontroleerd terwijl ik wel een totaal reptuur heb gehad.
4 maanden geleden
Ik moest zelf bellen om een afspraak daarvoor te maken. Als je er behoefte aan hebt zou ik zeker contact met ze opnemen.
4 maanden geleden
Bij mij werd na de kraamweek door de verloskundige de vraag gesteld of we behoefte hadden aan een na controle en daar hebben wij toen ja op gezegd. Vond ik wel heel fijn! Nog een keer de bevalling nabesproken en hoe het nu met ons gaat en de verloskundige heeft nog even inwendig gekeken en gevoeld naar de hechtingen en bekkenbodem spieren ivm urine verlies
4 maanden geleden
Heb wel een na controle gehad wegens een zware en flink heftige natuurlijke bevalling. De kleine is 2 x opgenomen in het ziekhuis geweest wegens ademhalings problemen/ hersenschudding. De gynaecoloog heef ons zelfs in de 6 weken tijd 3 x telefonisch gesproken omdat de bevalling voor hun zelf ook vrij abnormaal was.
4 maanden geleden
Ik heb gister toevallig de nacontrole gehad. Bij mij had de verloskundige in de kraamweek gezegd dat het optioneel was na zes weken. Toen heb ik gelijk aangegeven dat ik dat fijn zou vinden en heeft ze hem gelijk ingepland. Denk dat je zeker nog wel even kan bellen om te vragen om een nacontrole als je daar behoefte aan hebt
4 maanden geleden
Ik heb zelf gebeld en gevraagd om een nacontrole. Het ziekenhuis waar ik ben bevallen zei dat ze dit niet doen bij een goed verlopen bevalling tenzij ik nog ergens mee loop. Ze hebben wel nog gebeld om te vragen hoe het nu ging en of ik nog vragen had. Daarna mijn eigen vk gebeld en daar een afspraak gemaakt. Vond het wel fijn om zo de kraamtijd af te sluiten. Mijn baby mocht mee en we hebben eigenlijk gezellig gekletst, baby bewonderd en gesproken over anticonceptiem
4 maanden geleden
Ik heb een uitnodiging gehad voor een video call ongeveer 6 weken na de bevalling. Deze is echter meer gericht op hoe ik mijn (ook medische) bevalling in het zkh heb ervaren. Een fysieke nacontrole is er niet gepland. Ik heb zelf een check met een bekken fysiotherapeut ingepland omdat ik graag zeker wil zijn dat ik weer kan beginnen met sporten, voor mij is dat voldoende. Ik zou het gewoon even vragen bij je vk idd!
4 maanden geleden
Bij mijn verloskundige praktijk is dit standaard. Bij mijn oudste werd ik medisch omdat mijn vliezen braken met 36 weken. Ook toen had ik een nacontrole na 6 weken met degene die de centering heeft gedaan.
Hier werd gevraagd hoe het met mij ging en hoe mijn herstel ging. Ook werd er gesproken over anticonceptie.
Nu staat er weer een nacontrole gepland met de verloskundige die mijn bevalling heeft gedaan.
Ik moest wel zelf bellen om een afspraak te maken.
4 maanden geleden
Bij mij kwam de verloskundige in de kraamweek om de dag even langs en nog 1 keer op dag 10. Standaard ook een nacontrole/ afsluiting in week 6. Maar is vooral napraten over bevalling en hoe je alles vond gaan. Ik vind het persoonlijk wel fijn en leuk om nog even met baby langs te gaan!
4 maanden geleden
Bij ons kwam de verloskundige nog 3 keer in de kraamweek, maar met 6 weken geen controle. Dit omdat ik in het ziekenhuis bevallen ben (inleiding). Dus had met 6 weken controle/nabespreking in het ziekenhuis. Meestal is dit telefonisch, maar omdat ze mijn bloeddruk wilden controleren had ik een fysieke afspraak. Als ik met eigen verloskundige bevallen was, had ik wel met 6 weken een controle gehad bij hen. Maar dat is optioneel, niet verplicht.
Verbaasde me er wel over dat de huisarts nog langskwam in de kraamweek, om te feliciteren, dat had ik niet verwacht😅