21 Reacties

5 maanden geleden

Ik vind dit er niet fijn uitzien!

5 maanden geleden

Zo zag die van ons er ook uit. De mevrouw die dit deed zei: “ze voelen hier niets van, het kietelt hooguit een beetje.” Nou onze zoon heeft nog nooit zo hard gehuild. Ze heeft de levende huid om het navelgranuloompje geraakt dus die is verbrand. En nu zit daar echt een goede wond met veel korstjes die telkens open gaan. Antwoord op jouw vraag komt dus een beetje neer op mijn situatie.

5 maanden geleden

Reactie op Evelinevdh

Zo zag die van ons er ook uit. De mevrouw die dit deed zei: “ze voelen hier ...
Dankje voor je reactie, hier was ik dus al bang voor..

5 maanden geleden

Wat rot zeg. Mijn zoontje heeft een kleine granuloom maar die zit best diep in het naveltje gaf het cb aan. Ze willen dit ook nog aan gaan stippen maar als ik dit zo lees mogen ze er van mij lekker vanaf blijven 🥲

5 maanden geleden

Reactie op mags

Dankje voor je reactie, hier was ik dus al bang voor..
Oh en dat grijze komt door de zilvernitraat. Mijn moeder (werkt zelf in de zorg) zei dat als ze de dode huid raken dus enkel en alleen het stukje van de uitstulping ze dit inderdaad niet voelen. Maar bij ons werd echt door het hele naveltje geroerd. Ze moeten dat zorgvuldig doen en dat hebben ze bij jou ook niet gedaan. Ik ben ook best boos dat ze zulke desinformatie verspreiden van ze voelen er niets van.

5 maanden geleden

Reactie op Evelinevdh

Oh en dat grijze komt door de zilvernitraat. Mijn moeder (werkt zelf in de ...
Ja het ziet er echt niet lekker uit. Hij was gisteravond ook ontroostbaar, denk dat het hier door komt. Is er nu nog iets aan te doen? Zijn jullie naar de dokter oid gegaan? Hoe is het nu met het naveltje van jullie zoon, heeft hij er veel last van?

5 maanden geleden

Och, mn moederhart huilt :( ziet er ook pijnlijk uit bij beide foto's...

5 maanden geleden

Reactie op mags

Ja het ziet er echt niet lekker uit. Hij was gisteravond ook ontroostbaar, ...
Bij ons is het inmiddels ruim een week geleden. Wat wij hebben gedaan is gewoon het goed schoon gehouden en zoveel mogelijk ervan af blijven. De luier hebben we zoveel mogelijk van het naveltje af gevouwen als die er tegen aan kwam dan begon hij ook meteen te huilen. En verder gewoon een strakke romper aangedaan en gewacht totdat het een beetje genezen is. (Dat is nu wel ruim een week later.) her en der zitten nog wat kleine korstjes.

5 maanden geleden

Reactie op Evelinevdh

Bij ons is het inmiddels ruim een week geleden. Wat wij hebben gedaan is ge ...
Wat bij ons het ergste was als er een luier tegen aan kwam “plakte” deze aan het wondvocht en de open huid en dan trok je het opnieuw open. Dus het was een beetje een cirkeltje waar we in zaten. Eigenlijk echt absurd dat er zo onzorgvuldig gewerkt is. Ga jij hier iets van actie naar ondernemen?

5 maanden geleden

Ik zou even de HA post bellen. Dit is zeker niet goed gedaan! Ik zou zelf nadenken over een klacht indienen. Zo onzorgvuldig omgaan met zo’n kwetsbaar mensje…

5 maanden geleden

Ze hebben dit ook bij mijn dochtertje gedaan afgelopen week, echt geroerd in het naveltje, terwijl ze alleen het wild vlees mogen aanraken, gelukkig ziet er het nu wat beter uit. Ik heb het randje behandeld met een heel klein beetje vaseline. Bepanthen kan ook, maar dat had ik niet in huis. Niet te veel dat het aan de binnenkant komt, maar echt een heel klein beetje op het opstaand randje zodat dat mooi geneest. Ik hoorde een vrouw van het consultatiebureau dit zeggen tegen de ouders van het baby’tje bij wie ze het ook zo verprutst hadden, toen ze het naveltje van mijn dochtertje net op dat moment aan het aanstippen waren. Granuloom is niet helemaal weg bij mijn dochtertje ondanks het roeren, hopelijk gebeurt dat nog, volgende week weer, maar twijfel of ik dat wel weer aandurf…

5 maanden geleden

Bedankt voor jullie reacties en tips! Wij zijn inmiddels naar de HAP geweest, het zijn inderdaad eerste graads brandwondjes. Volgens mij had deze huisarts dit nog niet zo vaak gezien want hij had geen tips oid 🤷🏼‍♀️ dus ik ben heel blij met jullie tips!

5 maanden geleden

Wat vervelend voor jullie! Onze dochter had ook een klein navel granuloompje. Wij kregen het advies van het consultatie bureau om dit 2x per dag met keukenzout te behandelen (zie ook internet consultatie bureau voor de stappen. Na 2 dagen was het granuloompje volledig verdwenen en ze heeft er helemaal geen last van gehad.

5 maanden geleden

Dit was bij onze oudste ook zo. ‘Ze voelen er niets van’, pff kindje brulde van de pijn en zag er later ook zo uit. Bij mijn baby nu laat ik ze dit echt niet meer doen.

5 maanden geleden

Ik ben verpleegkundige en heb ook regelmatig stukjes 'wild vlees' aangestipt. Maar dat hoor je echt heel nauwkeurig te doen. Je mag daarbij echt alleen het wilde vlees aanraken, en zeker geen gezonde huid. Dan doet het absoluut wel pijn. Daarnaast was bij ons het protocol om de omliggende gezonde huid in te smeren met vaseline zodat deze beschermd is. Dus dit lijkt mij niet normaal. Ik zou hierover zeker even contact opnemen met het consultatiebureau en toch een klacht indienen. Voor nu zou ik het behandelen als klein brandwondje. Ik hoop dat het snel geneest!

5 maanden geleden

Bij mijn zoontje is het ook aangestipt en hebben ze flink in z’n naveltje gedraaid met het aanstippen, maar hij voelde er echt niks van. Hij heeft twee behandelingen gehad. Ze hebben bij hem wel de omliggende huid goed ingesmeerd met vaseline, zodat die niet beschadigd zou raken. En we kregen als advies om het de eerste 24 uur niet nat te laten worden (dus ook niet wassen of in bad), omdat het zich dan kan verspreiden. Het kan dus ook gewoon goed gaan en zonder pijn verlopen. Vind ik toch wel belangrijk om te delen voor alle mama’s die nu zenuwachtig worden voor de behandeling! Ik heb trouwens bij de tweede behandeling ook gevraagd wat er zou gebeuren als je een granuloom niet zou behandelen. Je kindje heeft dan een ietsje grotere kans op ontsteking van het naveltje. Maar de voornaamste reden is dat het dan “niet mooi” zou worden. Als je dat niet zo belangrijk vindt dan hoef je het niet te laten behandelen.

5 maanden geleden

Hier bij ons meisje ook aangestipt. Goed ingesmeerd rondom met vaseline, flink geroerd in het naveltje maar ook niets van gemerkt. Nu anderhalve week geleden intussen. Dus het kan zeker ook goed gedaan worden.

5 maanden geleden

Hoe is het nu?

5 maanden geleden

Ach wat sneu! Hopelijk is het snel rustig. Hier ook gedaan, ziet er wel beter uit maar overal van dat grijze spul op haar huid. Ook 1 cm onder navel. Iemand een idee hoe lang dat blijft zitten? Of een tip om dit te verwijderen?

5 maanden geleden

Reactie op hoi-hoi

Ach wat sneu! Hopelijk is het snel rustig. Hier ook gedaan, ziet er wel bet ...
De eerste 24 uur moet je er niet aan komen! De kleertjes kan je weggooien, want daar krijg je dat spul niet meer uit. Van de huid kan je het een beetje weghalen met een washandje met water, maar als dat niet lukt dan slijt het er vanzelf weer af. Ik had een klein beetje op mijn hand gekregen. Dit kreeg ik er met flink wassen met water en zeep niet vanaf. Maar het werd al snel lichter en na een week ongeveer was het helemaal weg. Het naveltje van mijn zoontje is denk ik zo’n 1,5 week tot 2 weken grijs gebleven op het aangestipte deel.