48 Reacties
3 maanden geleden
Jaa wij, maar moet zeggen ik merkte niet echt verschil nu maar mee gestopt want het deed niet wat wij hoopte. Hoor veel goede verhalen hoor maar ons mannetje spuugt ook zo ongelofelijk vaak en veel.. hebben neocate voeding wat super dun is en we dikken het in maar nog is het drama. Zeker nu hij zn sprongetje heeft. Ik gok dat het bij ons de tijd uitzitten wordt
3 maanden geleden
Onze dochter was een huilbaby. Na ziekenhuis opname bleek ze een ontstoken slokdarm te hebben doordat ze met 2 dagen oud een sonde heeft gehad en door de reflux werd de ontsteking erger. Sinds we nexium hebben gekregen van de kinderarts hebben we een heel andere baby, een stuk rustiger en vrolijker en slaapt ook veel beter.
3 maanden geleden
Ik hoor inderdaad vaak dat ouders zeggen dat ze een ander kind zien in positieve zin! Onze dochter is nu 10 weken oud en heeft veel last van haar Reflux. Erg onrustig en lijkt haar pijn te doen. Huisartsen zijn er alleen niet heel erg happig om, wat mij dan vraagtekens geeft.
3 maanden geleden
Reactie op mammabopdik
Jaa wij, maar moet zeggen ik merkte niet echt verschil nu maar mee gestopt ...
Hoor inderdaad dat indikken nog wel eens een goede optie zou kunnen zijn. Geef zelf borstvoeding. Maar vraag me dan af of het met indikken alsnog niet de pijn weg neemt en het niet nog moeilijker omhoog komt..
VRIEND
3 maanden geleden
Reactie op Syb3
Hoor inderdaad dat indikken nog wel eens een goede optie zou kunnen zijn. G ...
Dit had onze dochter aan de hand. Door indikken, zonder omeprazole te geven, kwam het heel dik en nog pijnlijker alsnog omhoog. Ze had dus gewoonweg meer last met dan zonder indikken voordat we omeprazole gaven.
VRIEND
3 maanden geleden
Reactie op Saar1705
Had je dochter pijn bij het drinken of slikken? Wat waren haar klachten?
I ...
Bij mijn dochtertje waren de klachten:
- Zuur ruiken
- Hoorbaar iets weg slikken, meestal gevolgd door een uithaal van huilen
- Veel hikken, verslikken en hoesten
- Niet vast in slaap geraken, je zag haar dan in haar slaap ineens een vies gezicht trekken (soms in combinatie met hoorbaar iets dat omhoog kwam) en vervolgens was ze weer wakker. Soms huilend, soms alleen kreunend/miepen
- Altijd en overal de hals willen overstrekken. Ook bij het liggen op onze arm, telkens proberen het hoofd naar achteren te doen en de rug krom
- Onrust tijdens het drinken
Wat je ook nog kan hebben is heel veel terug geven, dan is het geen verborgen reflux. Bij onze dochter kwam er wel wat uit, maar niet buitensporig veel. En wat zeker een belangrijke is is niet goed aankomen, dat had onze dochter niet.
Bij onze zoon 4 jaar geleden waren de klachten heel gelijkaardig.
VRIEND
3 maanden geleden
Reactie op Kris23
Dit inderdaad! En vooral het belangrijkste, huilen huilen en nog eens huile ...
Dit deed mijn zoon dus wel, maar mijn dochter niet. Haar huilen nam wel gradueel toe, maar bleef altijd redelijk binnen de perken.
2 maanden geleden
Reactie op Kris23
Onze dochter krijgt nexium, wat wil je graag weten?😊
Door de verschillende verhalen die er over zijn, wilde ik graag ervaringen van jullie weten! De consultatiebureau raadde het aan, maar de huisarts vertelde dat ze het niet meer zo snel voorschrijven. Inmiddels hebben we Nexium gekregen voor onze dochter! Het lijkt iets te doen, vraag me af wanneer we echt verschil zullen merken! Zou het zo fijn vinden als ze geen last meer heeft.