48 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Aardbeitje20

Dit had onze dochter aan de hand. Door indikken, zonder omeprazole te geven ...
Ach wat zielig! Hebben uiteindelijk ook niet voor jbpm gekozen. Eerst de Nexium maar proberen…

2 maanden geleden

Hebben jullie ook tips voor het geven van de Nexium?

2 maanden geleden

Reactie op Syb3

Door de verschillende verhalen die er over zijn, wilde ik graag ervaringen ...
Ach wat sneu allemaal! Wat zijn haar klachten. Zou je binnenkort kunnen updaten of het heeft gewerkt?

2 maanden geleden

Reactie op Syb3

Bij ons werkt het het beste als we het geven rond de middag (12:00u) en dan 20 minuutjes voor de voeding!

2 maanden geleden

Reactie op Saar1705

Ach wat sneu allemaal! Wat zijn haar klachten. Zou je binnenkort kunnen upd ...
De klachten van m’n dochter waren: • Hoorbaar iets weg slikken, wat haar heel erg dwars zat en niet makkelijk om hoog kwam. • Verslikken en hoesten. • Heel vaak de hik, ook wanneer ze in slaap wil vallen, waardoor dat dan niet lukt. • Niet plat kunnen liggen (logisch met reflux natuurlijk) • Na de voeding of tussen de voeding door zit haar dan iets dwars en is ze heel erg onrustig. Ze huilt dan heel hard (een huil dat je weet dat er iets is) en krijgt het zelf niet weg. Dus veel lopen en moeite doen om een boertje eruit te krijgen. • Wanneer ze onrustig is na de voeding is ze heel erg aan het overstekken. • Teruggeven van voeding; verschilt ook in substantie. Ene keer is het een flinke straal en lijkt het alsof de hele voeding er al weer uit is, andere keer kleine beetjes of soms wat vlokjes. • Heel lekker slapen, maar vervolgens dan wakker worden en huilen omdat er iets dwars zit. • Soms zelfs na een uur of twee na de voeding kan het haar nog heel erg dwars zitten. • En vooral het zien van heel veel ongemak en pijn die ze heeft… Inmiddels zitten we op dag 6 en lijkt de Nexium goed te werken! Je kan haar nu makkelijker wegleggen na een voeding en de spuug die er nu uitkomt is niet meer pijnlijk! Sinds we de Nexium gebruiken, kan ze ook langer slapen. We hebben het idee dat het dus wel werkt voor de klachten die ze had.

2 maanden geleden

Reactie op Syb3

De klachten van m’n dochter waren: • Hoorbaar iets weg slikken, wat haar h ...
O wow alles van jouw lijstje heeft mijn kindje ook! Wij zijn vandaag begonnen. Goed om te lezen dat het heeft geholpen bij jullie. Vanaf welke dag merkte je verschil? Geven jullie ook johannesbroodpitmeel?

2 maanden geleden

Reactie op Syb3

Wij geven het (vloeibare vorm) in het speentje van de fles, een kwartiertje voor de voeding van 7u en 18u30.

2 maanden geleden

We hebben nu 2 dagen omeprazol toegediend maar nog geen resultaat. Ondertussen een hele gestresste baby met veel pijn..

2 maanden geleden

Reactie op Aardbeitje20

Wij geven het (vloeibare vorm) in het speentje van de fles, een kwartiertje ...
Wij hebben zo’n spuitje van de apotheek gekregen, en dan spuiten het langzaam in zijn mondje

2 maanden geleden

Reactie op Saar1705

We hebben nu 2 dagen omeprazol toegediend maar nog geen resultaat. Ondertus ...
Hier hadden we na een dag of 5/6 resultaat met nexium! Op dag 3 schreef ik het al af want “het werkte niet” 🤣 ik had gewoon geen geduld meer doordat hij zo bleef huilen… maar in the end werkt het dus echt (bij ons) na een paar dagen

2 maanden geleden

Reactie op Nienke3061

Hier hadden we na een dag of 5/6 resultaat met nexium! Op dag 3 schreef ik ...
Oke moet nog even geduld hebben dan..echt heel lastig vol te houden. Hoe lang gebruiken jullie het nu?

2 maanden geleden

Reactie op Saar1705

Oke moet nog even geduld hebben dan..echt heel lastig vol te houden. Hoe la ...
Ja moeilijk hè.. het breekt je gewoon op. Onze kleine was alleen maar aan het gillen bij elke fles en dronk nog maar 500/600ml op een dag terwijl hij minimaal 800 moest drinken. Wij gebruiken het nu ongeveer 2 weken

2 maanden geleden

Reactie op Saar1705

We hebben nu 2 dagen omeprazol toegediend maar nog geen resultaat. Ondertus ...
Het kan soms tot meer dan 2 weken duren vooraleer je echt effect ziet. Als je kindje veel of lang last had of de zuur pieken in de slokdarm waren heel diep en/of heel lang kan die slokdarm behoorlijk verbrand/ontstoken zijn. Die moet dan eerst kunnen genezen voordat je veel effect ziet.

2 maanden geleden

Reactie op Aardbeitje20

Het kan soms tot meer dan 2 weken duren vooraleer je echt effect ziet. Als ...
Ik hoop niet dat het zolang duurt....want elke slok doet pijn bij haar en ze drinkt aanzienlijk minder...

2 maanden geleden

Reactie op Saar1705

Ik hoop niet dat het zolang duurt....want elke slok doet pijn bij haar en z ...
Hoe gaat het nu?

2 maanden geleden

Reactie op Nienke3061

Hoe gaat het nu?
Veel beter, maar pas na 6 dagen. We zijn tegelijkertijd overgegaan op koemelkvrij dieet dus weet niet zeker wat nou echt heeft geholpen

2 maanden geleden

Ik heb m’n kindje Nexium gegeven voor het voeden, na de voeding heeft ze alles uitgespuugd. Ik denk zo’n 20 minuten daarna. Is dat wel eens voor gekomen bij jullie? Geef je dan weer een dosis? Of geven jullie het na een voeding?

2 maanden geleden

Reactie op Syb3

Ik heb m’n kindje Nexium gegeven voor het voeden, na de voeding heeft ze al ...
Herken ik niet. Zou wel voorzichtig zijn met het geven van een nieuwe dosis.

2 maanden geleden

Ons zoontje kreeg het na 8 weken non stop huilen en krijsen. Hij bleek last van verborgen reflux te hebben. Sinds de medicatie is het een ander kind: minder huilen, meer ontspannen en meer slapen. Inmiddels merken we wel dat hij qua gewicht een beetje uit de medicatie begint te groeien, maar ophogen mag niet. Gelukkig mag hij over niet al te lang aan hapjes beginnen, dus dat zal ook helpen tegen de reflux

2 maanden geleden

Reactie op Saar1705

Veel beter, maar pas na 6 dagen. We zijn tegelijkertijd overgegaan op koeme ...
Fijn!! Wij zijn op een maandag gestart en op zondag merkten we verschil, dus herkenbaar!