2 Reacties
3 maanden geleden
Ik merk dat ik ook graag aan huis blijf met baby en peuter. Bij de eerste ook fulltime gekolft. De oudste sliep ook nergens anders dan in zijn eigen bedje (als hij sliep) het eerste half jaar ben ik toen ook haast nergens geweest.
Ik ben 3 weken terug met familie op vakantie geweest en ik heb 1x buiten de deur borstvoeding gegeven. Verder alleen voor korte tripjes met 1 kind op pad geweest en aan het huisje gebleven. 2x ben ik niet mee geweest met verdere activiteiten en was wel enigszins jaloers op de rest van de familie. Ook alleen al om het feit dat hun lekker konden borrelen en ik om 21u naar boven ging om de nacht goed te beginnen met de kleine en mijn dag begon om 6u en iedereen in bed lag te ronken tot 09.30.
Kolven buiten de deur is ook nooit een hobby van mij geweest. Ik heb het wel een paar keer in de auto gedaan. Of bij familieleden thuis.
Hier zijn de slaapjes ook heilig! De oudste sliep bijna nooit overdag en de tweede pakt z’n slaapjes redelijk goed als hij in z’n ritme blijft dus dat willen we ook zo min mogelijk verstoren.
Maar echt stress heb ik er niet om, ik accepteer voor nu gewoon dat mijn wereld kleiner is. En ik onderneem nu weinig zonder mijn man erbij. Achter een peuter aanrennen met een baby? Hihi nee
Ik moet toegeven dat ik bij de oudste 8 maanden fulltime gekolft heb en dat ik achteraf veel eerder had moeten stoppen, ik werd een beter mens toen ik gestopt was. Het zou mij nog ingewikkelder lijken met 2 kindjes in huis. Ik heb ook bewust tegen de kraamzorg gezegd, het word borstvoeding of kunstvoeding! Gooi mij niet aan die kolf, want daar ga ik niet weer fulltime aan beginnen! Dan doe ik mijzelf en de twee kids tekort!!!
3 maanden geleden
Reactie op Oltia
Ik merk dat ik ook graag aan huis blijf met baby en peuter. Bij de eerste o ...
Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Voelt toch ergens fijn om niet alleen te zijn in deze situatie ☺️
Ja het is best wel pittig om FT te kolven bij een tweede kindje, maar voorlopig lukt het me wel nog.