10 Reacties
3 maanden geleden
Doet hij om 17.00 zijn laatste dutje? En dan wil je hem tot 23.00 wakker houden? Of begrijp ik dat verkeerd? Ik vind het namelijk niet gek dat hij dat niet volhoudt. Tenzij hij een heel lang dutje doet om 17.00. Ons dochtertje is bijna 13 weken en zij blijft maximaal 1,5/2 uurtjes wakker en gaat daarna weer slapen..
3 maanden geleden
Reactie op Elin3000
Ik snap je verhaal niet helemaal maar wat wij doen is: wakker worden, flesj ...
Ja zijn 2 dingen eigenlijk dat hij vraagt voor meer melk - dat hij niet door slaapt en om 21:00 wilt slapen terwijl die wakker moet blijven voor zijn laatste fless maar toch valt hij elke keer in slaap
3 maanden geleden
Reactie op karyann11
Het is verschillend soms 17:00 of 18:00 en ja hij doet dan een lange dutje ...
En als hij nog wel een dutje doet en jij hem dan nog wakker maakt voor de fles? Onze dochter slaapt namelijk ook al eerder en die maken we laat op de avond tussen 23.00 en 00.00 wakker voor de laatste fles en dan direct weer slapen. Of lukt dat niet? Qua ophogen van voeding durf ik niet te zeggen wat handig is, maar als hij nog trek heeft zou ik denken waarom niet
3 maanden geleden
Wij gebruiken het schema van de slaapgids. Ik ben bang dat je iets te veel verwachtingen hebt over je zoontje die nog zo klein in. Probeer hem iets meer te volgen in zijn ritme.
Het is heel normaal dat een baby van 11 weken nog een nachtvoeding nodig heeft en vaak niet langer dan 1.5u wakker kan blijven.
Mijn zoontje is momenteel 12 weken en doet het aardig goed op dit schema. Gaat om 18.15-18.30u naar bed, krijgt om 22.30u nog voeding. Komt nog altijd 1x per nacht rond 4u en is dan om 7u wakker.
3 maanden geleden
Wij hebben momenteel dit schema: 07-08 fles, 08-09 naar bed, 11-12 fles, 12-13 naar bed, 15-16 fles, 16-17 naar bed, 18-19 fles, 19-20 de nacht in, 22 uur een droomvoeding. Zijn wakkertijden zijn nu 60-90 minuten. Slaapjes op de dag 2 a 3 uur met ergens rond 17 een kort dutje van een uur. ‘s avonds is hij vaak wat langer wakker. Fles van 22 uur geven we zo donker mogelijk en zo min mogelijk prikkels. Slaapt vrijwel gelijk weer door.