11 Reacties
4 maanden geleden
Mijn zoontje vindt tummy time en badje niks. Zijn broer had hetzelfde. Samen douchen vonden ze beide veel fijner, dus we hebben van die douchehandschoenen, werkt top!
Ik doe "tummy time" door op de bank wat achterover te zitten met mn baby op de borst, dan probeert ie ook zn hoofdje op te tillen etc.
Komt allemaal vanzelf 🙂 doe vooral waar je baby zich fijn bij voelt
4 maanden geleden
Toen wij bij de osteopaat waren was een van de vragen of hij relax was in het badje. Blijkbaar vinden babys een badje altijd fijn tenzij er in het lichaam iets niet helemaal lekker zit omdat ze dan in een andere houding moeten liggen. Mogelijk heeft jouw kindje ook een lichamelijke blokkade ergens? Blijkbaar heeft ze in bepaalde houdingen gewoon last.
4 maanden geleden
Onze dame vindt tummytime ook niks aan...dus ik laat het maar gewoon lekker gaan...net als wat al wordt gezegd...komt vast vanzelf
4 maanden geleden
Heel normaal hoor. Hier ook geen fan van het badje (mijn oudste hield er ook niet van), douchen daarentegen wordt wel erg gewaardeerd. Ik leg haar op een hydrofiel op mijn arm zodat ze niet uit mijn armen glibbert en dat vind ze echt heerlijk. En als ze dan ook nog de borst krijgt onder de douche dan valt ze bijna in slaap van genot😉 En ik kan ondertussen alle plooien goed wassen, echt veel makkelijker dan in badje vind ik. Maxicosi, triptrap, wipstoel, met 6 weken kunnen ze er gewoon nog zo weinig mee. Ze kunnen niks, zien nog niet veel, nou ja, best saai toch? Mijn dochter is nu 9 weken en sinds een weekje begint ze het wipstoeltje wel leuk te vinden. Er hangen wat speeltjes aan en die vind ze nu erg interessant.
Tummytime hoeft ook niet meer te zijn dan even op de buik tijdens het aankleden of gezellig op je borst als je zelf onderuit hangt op de bank. Ik houd mijn dochter ook meestal rechtop tegen me aan als ik me door huis verplaats, worden ze ook sterk van.
4 maanden geleden
Hier ook hoor. In bad vindt ie niks. In de maxi cosi ook niet. En de stokke stoel maar een kwartiertje.
Wij zijn overigens al naar de osteopaat geweest. Alles was goed. Hij heeft wel verborgen reflux. Daarom vindt hij het liggen zo plat niet fijn
4 maanden geleden
Reactie op Lis88
Qua bad misschien douche proberen? Lekker tegen je aan in de douche misschi ...
Dit wilde ik ook zeggen!
Ennnn, ik had een heel handig TikTok filmpje gevonden op welke manieren je nog meer kan doen aan tummy time, zonder ze daadwerkelijk plat op de grond te leggen. Dit is een alternatief: https://vm.tiktok.com/ZIJn3AQKg/
In iedergeval: het voedingskussen van IKEA is heel stevig en je kunt ze op hun knietjes in het midden zetten. Ze kunnen dan op hun ellebogen leunen en leunen en kijken naar plaatjes -> zou kunnen ze toch hun nekje trainen. Foto van mijn dochter bijgevoegd. 😊