51 Reacties
3 maanden geleden
Misschien is het een idee om langzaamaan te laten wennen eraan? Bijvoorbeeld het ochtend of middag slaapje zonder proberen
3 maanden geleden
Ik herken dit helemaal en ben sinds 2 weken gestopt met inbakeren of naja aan het afbouwen.
Onze baby sliep ook alleen aals die strak ingebakerd werd, maar goed wegens omrollen enz wat er aan zit te komen dus gekozen om af te bouwen.
Wij kozen voor de puckabbaby mini, daar zit een band in wat soort geborgen heid geeft, en de armpjes zitten in dr slaapzak, maar ze kunnen zichzelf wel ermee opdrukken als het nodig is
Ook kun je 1 armpje eruit doen met een rits en op het eind alle 2.
Wij zijn nu 2 weken onderweg en in t begin ging in het moeizaam maar nu echt stuk beter. Ik ben nu aan het oefenen met overdag de handjes uit de slaapzak.
Ik merk dat onze baby ook het gevoel van een strak lakentje lekker vind, maar hij wurmt zich eruit. Ik overweeg dan ook als hij overgaat naar zijn ledikant om het nunki lakentje te kopen. Die zit strak om het bed heen wat geborgenheid geeft maar geen bewegingsbeperking.
de puckababy is wel wat duur in aanschaf, om te proberen raad ik je aan om er 1 via marktplaats of vinted te kopen. Als het werkt kan je altijd een nieuwe kopen.
Ook hoor ik goede verhalen of de swaddle slaapzak, een beetje hetzelfde idee alleen dan zonder zo’n buikband.
Je kan zelf kiezen en laatste tip; begin overdag met afbouwen ipv snachts want snachts is het gelijk zo pittig anders.
Hopenlijk heb je er wat aan!
3 maanden geleden
Onze dochter was ook echt elke nacht ingebakerd en kon niet slapen zonder. Nu op vakantie was het te warm hiervoor en hebben wij haar gewoon zonder inbaker proberen te laten slapen omdat ze het zelf ook te warm had en gelukkig ging dat in 1 x goed. Wellicht op een warme dag proberen?
3 maanden geleden
Reactie op xxxnik
Dank voor je reactie! Ik heb dus al het Nunki lakentje gekocht omdat hij oo ...
Mmm. Hij geeft niet snel over dus!
Ik zou toch proberen te oefenen oefenen oefenen. Het is echt veel werk en hier lukt t ook niet altijd
Ik zit nu ook met een baby op me borst die niet zelfstandig wou slapen. Het blijft zoeken!
3 maanden geleden
Toevallig ben ik vandaag begonnen met een normale slaapzak. Hij rolt nog niet, maar hij trapt zichzelf steeds uit de inbakerdoek die we hebben. Vind het zonde om voor de tussentijd nog iets nieuws te kopen, wetende dat hij binnenkort zal gaan rollen. We moeten een keer over. Hij heeft vandaag wel alleen maar hazenslaapjes gedaan, maar gister met inbakeren ook. Ik ben benieuwd hoe de nacht gaat. Nu ik nog verlof heb ga ik er liever nu doorheen dan over een paar weken. Maar lastig is het wel hè, zo’n nieuwe fase weer.
3 maanden geleden
Reactie op xxxnik
Je hebt helemaal gelijk. Kan dit nog beter in mijn verlof even gaan oefenen ...
Ik had goede hoop maar we zijn toch met de inbakerdoek geëindigd. Hij kon de slaap maar niet vatten, na een uur eindelijk weg en toen werd hij na 2 uur alweer wakker. Bij m’n dochter werkte cold turkey prima maar mn zoontje heeft toch een andere aanpak nodig. Ik ben benieuwd hoe het bij jou gaat!
3 maanden geleden
Hier ook 3 kindjes die echt het inbakeren nodig hebben in de nacht.
Hier werkt de puckababy echt perfect!
In de begin fase 0-3 mnd (en bij ons dochtertje die niet groot was tot 4 maanden) de piep
En daarna de puckababy mini (3-6 mnd)
Daarna overgestapt naar de 'normale' puckababy omdat deze zo goed bevallen. Hoop geld voor een slaapzak maar het o zo waard! Perfecte zomer en winter temperatuur, je kunt spelen met/ zonder mouwen.
Haha en nee heb geen aandelen 😅
3 maanden geleden
Er is ook een ander topic hierover. Daar heb ik net een reactie in geplaatst, misschien heb je er iets aan!
Wij zijn namelijk van inbakeren naar een gewoon slaapzakje gegaan (nu een die zo dun is als een hydrofiele doek) en om wat meer druk uit te oefenen een lakentje er strak overheen. Werkt hier heel goed! Ja hij zwaait nog regelmatig met zijn armpjes, maar het wordt al aardig minder en beter gecontroleerd qua beweging. Hij vindt het ook fijn om op zijn knuistje te sabbelen.