51 Reacties
3 maanden geleden
Hier een heel ander geluid. Mijn dochter vond inbakeren altijd al vreselijk, we hebben haar eerst ingebakerd in een hydrofiele doek, daarna de puckababy piep en nu de puckababy mini. Ze werd altijd woest als we 'm aan deden bij haar en viel dan uiteindelijk wel rustig in slaap en sliep heel lang. We hebben de slaapzak altijd wel aan gehouden omdat ik bang was dat het slapen minder zou worden zonder slaapzak. Door de vaccinaties hebben we haar 1 nacht zonder slaapzak gehad en dat ging heel erg goed! De nacht erna de puckababy mini met armsgaten open. Het lijkt alsof we een ander kind hebben, ze vindt het heerlijk om op haar handjes te sabbelen en te duimen. Ze slaat nog wel met haar armen, maar lijkt daar nier wakker van te worden. Succes mama's, hopelijk hebben jullie dezelfde uitkomst als wij!
3 maanden geleden
Reactie op rulou
Mag ik vragen waarom de puckababy niet aan mag met prikjes?
Onze consultatiebureau arts zei je kunt de temperatuur van je kindje in de gaten houden voor het slapen aan. Is die goed dan mag het gewoon. Is die te hoog dan Baker je niet in zei ze. Wij hebben de love to Dreams swaddle up wel kunnen gebruiken
2 maanden geleden
Ik denk dat we over zijn! 🥳 van de week ging de nacht niet en waren we weer geëindigd in de inbakerdoek. De nacht erna vertoonde hij hetzelfde gedrag met inbakerdoek dus dat kwam niet perse door de slaapzak 😂. Gisteravond maar de slaapzak weer geprobeerd en het is helemaal goed gegaan. Die inbakerdoek kan dus gelukkig de kast in, ook net op tijd voor z’n vaccinaties donderdag. Ik hoop ook op succes voor jullie mama’s!
2 maanden geleden
Ik heb nog niet eerder gereageerd op dit topic, maar was al een tijdje mee aan het lezen. Mijn zoontje is nu iets meer dan 3 maanden oud. We probeerden het inbakeren af te bouwen, maar dat lukte nog niet echt: hij wapperde zichzelf steeds wakker met z’n armen.
Toen hij drie maanden oud was hield dat ineens op. Nu wil hij juist een gewoon slaapzakje met zijn handjes vrij, zodat hij daar een beetje op kan sabbelen. Ik denk dat het hier dus vooral een kwestie van tijd was tot de mororeflex af nam. Mocht er ooit nog een volgend kindje komen dan ga ik denk ik niet meer zo vroeg proberen te beginnen met afbouwen en wacht ik gewoon tot minimaal 3 maanden!
Hopelijk komt er bij jullie ook zo’n omslagpunt!
2 maanden geleden
Reactie op xxxnik
Nou hij valt gewoon zoo slecht in slaap.. ik merk dat ik nu dan voor het ma ...
Oh wat balen zeg… snap dat je dan voor het inbakeren kiest. Je wilt ook dat hij gewoon lekker slaapt.
Hier slaapt hij nu super goed in z’n slaapzak sinds bijna 2 weken. Was precies op tijd gestopt want de dag dat ik de inbakerdoeken in de kast had gelegd begon hij met rollen.