20 Reacties

4 maanden geleden

Hier inderdaad ook. Hij ligt nu 2 weken op zijn buikje en dat gaat goed. Draait zijn hoofdje zelf naar links en rechts.

4 maanden geleden

Reactie op Jessievdmb

Hier inderdaad ook. Hij ligt nu 2 weken op zijn buikje en dat gaat goed. Dr ...
En tilt hem goed op

4 maanden geleden

Mijn 1e zoontje had dit ook. Sliep altijd op zn zij. Inbakeren hielp ook goed, heb je dat geprobeerd? Vooral de Hooded Swaddle techniek werkt bij mijn kindjes goed

4 maanden geleden

Ja, zo herkenbaar. Ze lag altijd al lekker op haar buik. Nu sinds een kleine week valt ze vaak in onze armen in slaap, maar zodra we haar in haar bedje leggen op haar rug wordt ze na een minuut 5 a 10 wakker. Met geen mogelijkheid is ze dan weer in slaap te krijgen op haar rug. Op haar buik slaapt ze heerlijk, maar dat vinden wij 's nachts te spannend. Ze kan overigens haar hoofd al wel goed optillen en van links naar rechts bewegen. Wij weten ook niet zo goed hoe nu verder, maar hebben ook behoefte aan een beetje slaap 's nachts;-)

4 maanden geleden

Reactie op Jessievdmb

En tilt hem goed op
Ja dat doet onze baby ook. Hij kan slapend zijn hoofdje van linkerwang naar rechterwang draaien. Doe jij het ook ‘snachts? En hou oud is je baby?

4 maanden geleden

Reactie op aj205a

Ja dat doet onze baby ook. Hij kan slapend zijn hoofdje van linkerwang naar ...
Ik probeer hem savonds op het zijligkussen te leggen en dat lukt nu nog, maar als hij dan na 04:00 uur blijft jengelen, dan leg ik hem wel op zijn buik. Hij is iets meer dan 8 weken nu!

4 maanden geleden

Klinkt als verborgen reflux. Daardoor ligt die van mij in de box nu steeds vaker op haar buik. De co sleeper die in reflux stand staat gaat wel goed.

4 maanden geleden

Bij mijn zoontje (9 weken) hetzelfde! Overdag slaapt hij op zijn buik en s nachts baker ik hem in, in de puckababy en dit gaat goed. Vind snachts op zijn buik nog erg spannend. 😊

4 maanden geleden

Ja, ook heel herkenbaar. Onze kleine slaapt overdag in zo’n swaddle op z’n buik, ‘s nachts in een slaapzakje op z’n rug. Dan lukt het hem, door diepe slaap??, wel om op z’n rug te slapen.

4 maanden geleden

Mijn kinderen zijn allemaal buikslapers, bij mijn eerste ontdekte we dat rond 3 weken, dus toen me tweede ook onrustig was met rugslapen ook niet moeilijk gedaan gewoon op zijn buik of zij gelegd. Nu met de kleine weer zelfde verhaal zodra ik merk dat ze onrustig ligt draai ik haar op dr zei of buik, nooit geen problemen gehad. Maar dit is puur op gevoel, als je onzeker er van word zou ik het niet doen, ik “vertrouwde” me kinderen erop dat het goed zou gaan + had bij de eerste meteen een airosleep matrastopper besteld voor nogmeer zekerheid, en ze waren allemaal sterk in hun nek al vrij snel. Ook is het een fase waarschijnlijk! Hier rommelt het ook ze is 5weken nu en wilt absoluut niet weggelegd worden rug, buik, zij, maakt nu even niets meer uit voorhaar niets is goed 🤣

4 maanden geleden

Hier ook hetzelfde! Vannacht het elk uur zien worden! Ga hem vannacht op zijn buik liggen want ik heb ook mijn slaap nodig ondanks dat ik het heel spannend vind.

4 maanden geleden

Reactie op SenG

Hier ook hetzelfde! Vannacht het elk uur zien worden! Ga hem vannacht op zi ...
Waarom Baker je je kindje nier in? Dan hebben ze geen last ban het reflex en kunnen veilig op de rug slapen

4 maanden geleden

Reactie op VdB21

Waarom Baker je je kindje nier in? Dan hebben ze geen last ban het reflex e ...
Dat doe ik al sinds de geboorte alleen hij blijft onrustig.. vandaar

4 maanden geleden

Hier ook en ze slaapt in een zijslaap kussen en dat gaat veeel beter

4 maanden geleden

Reactie op S1994-

Hier ook en ze slaapt in een zijslaap kussen en dat gaat veeel beter
Ik heb er eentje gekocht en daar ligt hij dan tussen in zijn ‘love to dream’ slaapzakje. Maar zelfs dan zijn die bewegende armen en beetjes genoeg om hem alsmaar wakker te maken

4 maanden geleden

Hier nog een kindje (7 weken) die niet goed op z’n rug slaapt. We hebben hem nu overdag een aantal keer op zijn buik gelegd in de box (onder toezicht) en dan slaapt hij heerlijk! Hij draait zijn hoofdje keurig van links naar rechts maar ik durf het toch nog niet aan om hem ‘s nachts zo in de co sleeper te leggen..

4 maanden geleden

Spookverhalen?.. Hier bij alle 3 vanaf het begin, zij om zij.. nooit op de rug neergelegd. Nu draait hij af en toe zelf op de rug en draait netjes zijn hoofd zowel links als op rechts. Geen voorkeurshouding en doet het prima. Eigenlijks is er van alles wat je kan doen met een baby wel een 'regel'.. dit mag nier want.. dat mag niet omdat.. teveel voeding kan niet want.. Nou elke kindje is anders en heeft andere behoefte. Dus als jou kleine op een andere manier lekkerder ligt dan op de rug zal ik zeker de kleine anders wegleggen❤️

4 maanden geleden

Reactie op Lisetteeee

Spookverhalen?.. Hier bij alle 3 vanaf het begin, zij om zij.. nooit op de ...
Dankjewel! Ja altijd als ik even aan het googlen sla of het cb vraag hoor je gelijk vanalles over wiegendood en dat je je baby ábsoluut op zijn rug moet neerleggen. Ik moet leren op mijn baby en mijn intuïtie te vertrouwen

4 maanden geleden

Reactie op Anka12345

Hier nog een kindje (7 weken) die niet goed op z’n rug slaapt. We hebben he ...
Wij doen dat inmiddels wel en het gaat echt super goed. Hij wordt ook nooit huilend wakker van een voeding maar dan gaat hij ‘zoeken’ met dat neusje op het matras, zo lief. Daar word ik dan wakker van. Soort varkentje wat truffels zoekt haha