4 Reacties

één maand geleden

Hey, hier een kindje wat helemaal niet uit de fles drinkt. Heb je vanaf dat hij de fles heeft aangeleerd elke dag een flesje gedronken? Of heeft er een tijd tussen gezeten? Rond de 12 weken verliezen baby’s de zuigreflex en moeten ze iets of al geleerd hebben, of gaan leren en dat is een stuk lastiger zonder zuigreflex dan met. Bij mijn zoontje hebben we het wel vanaf 5 weken geprobeerd, maar is het gewoon steeds niet gelukt. Helaas nu met logopedie lukt het ook niet. Hij gaat nu 1 dag in de week naar het kdv, maar ik werk nog niet. Ik ga nu halverwege een dag bij het kdv naar hem toe om te voeden. Over 2 maanden hoef ik pas weer te werken, ik wil nog wel de fles een keer proberen, maar ik ben ook al moed aan het verzamelen om tegen mijn werkgever te zeggen dat ik naar hem toe wil om hem te voeden. Ik vind oppas nu ook wel lastig, maar ik weet van mijn andere kindjes dat zij vanaf een periode om 7 uur dronken en daarna vertrokken waren. De oppas heeft nooit een flesje hoeven geven, dus ik denk dat er echt nog wel een keer een leven naast mijn huis weer komt.

één maand geleden

Reactie op mz1986

Hey, hier een kindje wat helemaal niet uit de fles drinkt. Heb je vanaf dat ...
Wat vervelend dat hij bij jou ook niet uit de fles drinkt en dat je daardoor ook langs de opvang moet. Hopelijk kan je het regelen met je werkgever!! Zodra het mocht hebben we iedere dag de fles gegeven. Hij deed het meteen goed! Ik denk dat hij sinds een maand geleden helemaal niet meer uit de fles bij ons wil drinken (hij is nu bijna 20 weken). Het bouwde soort langzaam af. Eerst dronk bij 150-200 ml en daarna 120, 100, 80, etc. naar helemaal niks meer bij ons. Alleen op de opvang drinkt hij een heel klein beetje. Wat voor oefeningen/tips kreeg je bij de logopedie? Wie weet dat het bij ons wel werkt!

één maand geleden

Hi! Hier ook een borstvoeding baby die de fles weigerde! Ik had het vanaf het begin weinig tot niet aangeboden en toen ik dus vorige week weer ging werken was het drama! Hij weigerde te drinken uit de fles. Uiteindelijk heeft m’n moeder ( die doet de oppas) het hem met een lepel gegeven. Sinds die dag gingen we elke dag de fles aanbieden. Meer fles dan borst en nu gaat het top! Z’n eerste voeding krijgt hij borst. De rest van de dag kolf ik tot ongeveer 6 uur en krijgt hij dus de fles. Na 6 uur krijgt hij z’n laatste 2 voedingen van m’n borst. Gewoon blijven aanbieden. Wij zaten ook de eerste 2/3 dagen met onze handen in het haar omdat hij weigerde te drinken. Hij was dan ook ‘uitgehongerd’ als ik er weer was maar hij moest eraan wennen. Zoveel mogelijk de fles aanbieden uiteindelijk wennen ze er aan. Veel succes🥰

één maand geleden

Reactie op Hdgtx

Wat vervelend dat hij bij jou ook niet uit de fles drinkt en dat je daardoo ...
Hoi, bij ons ligt het er aan dat hij echt niet kan. Ik kreeg dus tips om te zorgen dat hij goed kon aanhappen. Helaas heeft dat niet geholpen. Ik denk dat als hij in elk geval iets drinkt op de opvang het al goed is. Ik begreep dat kinderen het later wel weer compenseren en wat vaker zich aandienen. Ik begin er wat vrede mee te krijgen, nu nog moed verzamelen.