11 Reacties
4 maanden geleden
Herkenbaar. Onze dochter slaapt overdag ook weinig. Alles uit de kast getrokken, white noise, rockit baby rocker. Sussen, wiegen, dansen. Ze heeft veel last van ongemak en moet nog ‘leren’ slapen. Wandelen werkt hier vaak wel goed met speentje in. Daarna bij thuiskomst zet ik de schudder aan zoals ik t noem en dan wil ze nog wel eens slapen. Hier helpt het soms ook goed om haar boven in bed te leggen.
Ze heeft je echt nog nodig, vind ik ook zwaar soms 😅
Auto rijden vindt ze ook heerlijk maarja om nou elke dag half Nederland door te touren 🤭
4 maanden geleden
Heel herkenbaar! Onze kleine jongen van 8 weken wilt al weken alleen bij mama en in bed slapen, hoe vaak ik hem ook probeer terug te leggen in zijn eigen bedje echt alles geprobeerd. Ook overdag begint dit steeds meer te worden en wordt weg leggen in een eigen bedje lastig, begint vrijwel meteen te huilen. Werkt ook niet mee dat hij absoluut geen speen wilt wel 5 verschillende geprobeerd😮💨 Heerlijk de heledag knuffelen maar af en toe frustrerend hem geen 5 minuten op zichzelf te kunnen laten slapen...
4 maanden geleden
Hier is ze nu 5 weekjes oud en de slaapjes doet ze het liefste ook op ons. Hier vindt ze het ook lekker om op het voedingskussen te slapen. Ze zakt er dan wel heel langzaam in naar beneden maar dat lijkt ze juist ook lekker te vinden want slaapt dan gewoon verder. Plat in de box is ze vaak al snel wakker.
4 maanden geleden
Bij ons ook. Waarschijnlijk door krampjes en geborgenheid willen. Bij ons werkt een draagzak heel goed.
4 maanden geleden
Draagzak! Bij elk dutje hetzelfde ritueel. Bijvoorbeeld verschonen, white noise, gordijnen dicht, inbakeren, nog even met haar rondlopen in de kamer (over de schouder) en dan als ze gaapt en rustig is op haar zij houden in je armen en zachtjes heen en weer wiegen.. sssh in haar oortje… totdat de oogjes dichtgaan.. dan even wachten en haar wegleggen of lekker op je borst laten slapen.
Als ze zo ontroostbaar is, is ze vast oververmoeid.. probeer de wakkertijden in de gaten te houden. Als ze korter slaapt, is de wakkertijd ook korter.. dan begint ze waarschijnlijk ook eerder te gapen.. dan dus alvast beginnen met het ritueel.
Als je in de wakkertijd bijvoorbeeld even speeltijd of tummy time hebt gedaan, daarna even de tijd nemen om te ontprikkelen. Soms hoort huilen daar gewoon even bij. Geduld! Komt vast wel goed uiteindelijk!
4 maanden geleden
Dit probleem had ik eerste paar weken ook. Van alles geprobeerd weinig hielp. Sinds anderhalf week gebruik ik de love to dream swaddle up slaapzak, zag veel goeie reviews op dit forum en het heeft de dutjes overdag aanzienlijk verbeterd. Voorheen deed mijn baby alleen hazenslaapjes in mijn armen en wegleggen in wieg was een ramp. Nu doet ze overdag 2 dutjes van ongeveer 2 uur, wereld van verschil. Je kind moet wel van inbakeren houden
https://lovetodream.nl/product/swaddle-up%C2%99-inbakerslaapzak-fase-1-1-0-tog-dreamer/
4 maanden geleden
Hier hetzelfde, ze doet alle dutjes overdag op mij. Snachts slaapt ze in bed naast mij volgend de 7 safe sleep. Ze komt alsnog om de 2/3 uur in de nacht. Ik heb haar overdag nog nooit een dutje kunnen laten doen in de box of in haar bedje… maargoed ik hoop dat het een fase is 😁 ze zijn maar zo kort zo klein