24 Reacties
3 maanden geleden
Onze dochter zit op 5x120 en ze is 13 weken. Ze komt gelukkig wel netjes aan
3 maanden geleden
Onze dochter van 15 weken drinkt ook heel vaak maar 120+4. Soms bieden we iets meer aan. En soms drinkt ze weer maar 100ml. Ik maakte hier mij ook een tijdje zorgen over omdat ze lang niet binnen krijgt wat “gemiddeld” is. Maar ze groeit goed en is tevreden, dus heb het losgelaten! Ze geeft het zelf goed aan.
3 maanden geleden
Reactie op BabyboefXX
Onze dochter zit op 5x120 en ze is 13 weken. Ze komt gelukkig wel netjes aa ...
Hoeveel weegt zij?
3 maanden geleden
Reactie op Demi97
Onze dochter van 15 weken drinkt ook heel vaak maar 120+4. Soms bieden we i ...
Hoeveel weegt zij? Ik vind het loslaten zo lastig, maar merk ook gewoon dat ik er gestress van raak en dat voelt zij vervolgens weer, het liefst geef ik die fles niet meer omdat ik dan weer zo onzeker wordt als ze slecht drinkt… en internet maakt je dan helemaal gek.
3 maanden geleden
Reactie op victoriadox
Hoeveel weegt zij?
4.0 en de 4,3kg gok ik nu op basis van wat ze de laatste tijd aan komt. T is een prematuurtje (34wk) en woog 2,2kg bij de geboorte. Ze zit nu denk ik pas 1-2 weken op 120 hiervoor zelfs maar 6x90. We hebben zelf een baby weegschaal. Hier woog ik haar in het begin dagelijks op en nu 1x in de week. Zo lang ze gewoon aankomt is er eigenlijk niks aan de hand.
3 maanden geleden
Reactie op victoriadox
Hoeveel weegt zij? Ik vind het loslaten zo lastig, maar merk ook gewoon dat ...
Ze weegt ongeveer 5,7 kg. Ze is wel 3 weken te vroeg geboren met een geboortegewicht van 2,5kg. Ik snap je gevoel helemaal. Maar met borstvoeding weet je ook niet hoeveel een kindje precies binnenkrijgt! Je doet het goed en ze is vrolijk en groeit, proberen niet te onzeker te zijn en naar je kindje kijken ipv internet😘.
3 maanden geleden
Hee! Onze dochter precies hetzelfde. Ze is opgenomen geweest op de huilpoli een aantal weken geleden en ik had daarom gisteren een controle afspraak bij de kinderarts en ik heb het nagevraagd. Zo lang ze goed groeit is dit helemaal prima! Ik maakte mij ook zorgen maar hij zei dat het echt niks uitmaakt. En juist zelfs beter is i.c.m verborgen reflux omdat meer drinken vaak ook meer klachten geeft!
3 maanden geleden
Onze dochter krijgt ook nog 120 aangeboden, drinkt soms maar 90 of 80 en groeit prima. Ze is nu 11 weken, en wij hebben ons ook veel zorgen gemaakt en dit werd versterkt door het cb. Zijn doorverwezen naar de kinderarts in het ziekenhuis en zij zag een gezond meisje wat prima groeide en hiervoor waarschijnlijk iets minder voeding nodig heeft dan andere baby's. Dus ik probeer het los te laten
3 maanden geleden
Onze dochter is 12.5 week en drinkt ook vaak maar 120 cc. We bieden 150cc aan, ze drinkt tussen de 80 en 150 cc per keer. Er zit nog geen ritme in de tijden en hoe vaak ze een fles krijgt. Soms wel 8 keer nog. Ieder kindje is weer anders.
Ze weegt bijna 5 kg, was bij de geboorte 2700 gram.
3 maanden geleden
Ja, onze dochter is 13 weken en drinkt ook al weken lang hetzelfde. We bieden haar 6 keer 120+4 aan, maar de flessen gaan ook niet altijd op. Vaak ook tussen de 90 en 120. Soms maak ik me er ook zorgen om, maar volgens het cb niet nodig. Zolang ze maar groeit! Ze weegt nu 5,3kg.
3 maanden geleden
Hier zoonlief 10 week is denk ik nu 6 kilo.. flinke jongen, krijgt 7 flessen van 120 aangeboden drinkt daar per dag 1 a 2 echt van leeg de rest drama maar hij groeit als kool, plast, poept, en komt ook niet eerder voor een volgende fles. 150 zie ik hier voorlopig helemaal niet gebeuren. Maar de natuurlijke maaginhoud van een baby is ook het eerste jaar 100 ml dus het is helemaal keurig hoe hij het doet. Heeft ook flinke reflux dus daarvoor is dit al zat.
3 maanden geleden
Hier een dochtertje die precies even zwaar was bij haar geboorte en tot 13 weken ook 120 heeft gedronken en liet ze vaak ook wat staan. We zijn nu op vakantie en 37 graden ben toen 150 gaan maken en ze drinkt het op! Ben benieuwd of ze het thuis ook op gaat drinken of dan weer minder. Ik zou je er niet zo druk over maken ze drinken wat ze nodig hebben! Hier precies hetzelfde gewicht en ook verborgen reflux
3 maanden geleden
Same same! Ik bied 150 aan en hij drinkt meestal 6x tussen 100-150 op. Komt ook nog om de 3 uur en geboren met 4180, morgen 12 weken.
3 maanden geleden
Hier hetzelfde voor een zoon van 10 weken en hetzelfde gewicht. Flessen niet altijd leeg en met warme dagen laat hij ook meer staan. Gister zelfs maar 5 flessen gehad en dan toch geslapen van half 10 tot 8. Ik dacht dat word horror vannacht maar hij blijft verbazen.
Wel fijn om te lezen dat er dus nog veel meer baby’s zijn die dit drinken! Die stomme standaarden en richtlijnen maken deze mama soms helemaal gek.