45 Reacties
één maand geleden
Mijn dochter is eind deze maand 5 maanden en rolt naar haar zij, bijna buik en weer terug naar rug. Maar naar buik? Nope. Ze lijkt het echt spannend te vinden 🤷🏼♀️. Terwijl ze dit al voor de 3 maanden deed. Inderdaad ook een tijdje gehad dat ze helemaal geen interesse meer leek te hebben.
Komt vast goed. 😊
één maand geleden
Heel normaal hoor. Het staat ook helemaal los van de mentale ontwikkeling.
Sommige babies gaan pas rollen als ze willen kruipen. 2 vliegen in 1 klap.
Mn dochter ging laatst ineens uit het niks rollen van rug (daarvoor 0 tekens gezien). Ik had haar wel vaker op een kleedje op de grond gelegd ipv onder een babygym. En met tummy time draaide ik haar ook altijd van rug naar buik meerdere keren op een dag.
Misschien heeft dat wel geholpen.
Maar again, het maakt eigenlijk niet zo uit.
één maand geleden
Reactie op Sunnytina
Wij hebben hier een fysio over de vloer voor iets anders die over rollen ze ...
Klopt, mijn tweede kindje rolde met 3 weken van buik naar rug, maar dit was volledig door overstrekken, toen we er achter kwamen dat hij KME allergie had was hij weer gestopt. Komt vanzelf!
één maand geleden
Mijn dochter deed ook pogingen tot en ineens zie ik het haar ook niet meer doen. Ze is 19 weken. Ik denk ook dat ik er teveel op let omdat ik het zo graag wil, omdat ik andere hoor waarvan hun baby’tje wel al rolt.. dus een beetje hetzelfde als jij verteld. Ze rolt wel naar haar zij, en probeert dan soms dooor te rollen naar haar buik, maar dat lukt haar nog niet en rolt ze weer terug naar haar rug. Het zou wel fijn zijn als ze ‘s nachts gewoon zelf haar slaap positie kan aannemen ipv dat ik haar daarbij moet helpen 🤣🤣🤣
één maand geleden
Rond de 4 maanden proberen ze het (soms) maare dat is voor hun een hele uitdaging! De ene keer lukt het en dan weer niet. Dus wees vooral niet onzeker! Kan zomaar zijn dat die over paar weken weer rolt.. of niet ook prima!
één maand geleden
Onze baby draait alleen naar zn zij en vind het wel best. Is nu 4.5 maand oud.
Ik geloof dat elk kind het op zn eigen tempo doet. Ik zelf liep pas met 18 maanden.. en het is ook goed gekomen met mij😉
Maar ik snap je onzekerheid, het is ook een beetje de tijd waarin we leven. Alle babys lijken sneller te zijn met alles en we verwachten steeds sneller meer van ze.
Probeer je er aan vast te houden dat ze het op hun eigen tempo doen😘
VRIEND
één maand geleden
Morgen 4 maanden hier, laat dat rollen nog maar even uit blijven aub 😅 Ze slaapt alleen behoorlijk als ze ingebakerd is (ergopouch) dus van mij mag het nog even wachten!
De 'nu zou bijna elk kind het toch echt wel moeten kunnen' leeftijd voor rollen in beide richtingen is 9 maanden. De gemiddelde leeftijd ligt ergens rond 6 maanden.
8 dagen geleden
1 maand verder, zijn er als baby’s hier die nu wel omrollen en een maand geleden niet. Die van mij is nu net 5 maanden voorbij, en rolt nog helemaal niet..? Soms van ze buik naar ze rug. Maar verder niet eigenlijk. Ook niet naar zijn zei..?
8 dagen geleden
4 maanden is nog zeker niet laat hoor. Over het algemeen word gezegd dat veel kinderen omrollen tussen de 4 en 6 maanden. Onze fysio zij wij maken ons pas zorgen als ze met 10 maanden nog steeds niet rollen. Ik zou je geen zorgen maken, het kan zo maar van de ene op de andere dag gebeuren!
8 dagen geleden
Reactie op Eva2024
4 maanden is nog zeker niet laat hoor. Over het algemeen word gezegd dat ve ...
Onze fysio zei hetzelfde. Met 8 maanden nog niet rollen betekent extra aandacht en zorgen zijn er pas bij 10 maanden. Gemiddeld zijn baby’s 6 maanden als ze het kunnen, dus er zijn evenveel baby’s jonger dan 6 maanden als dat er baby’s zijn die na 6 maanden rollen 😉.