13 Reacties

één maand geleden

Heel herkenbaar helaas, ook als ik aanspan is mijn onderbuik nog steeds opgezet. Het lijkt langzaam aan iets minder te worden maar gaat wel erg langzaam. Ik ben wel bevallen met een keizersnede, waarvan ik heb gehoord dat het daardoor ook wat langer kon duren.

één maand geleden

Heb je al eens laten kijken door een fysio? Mijn fysio gaf aan dat vk vaak naar 1 type buikspieren kijkt terwijl er veel meer zijn die uit elkaar gerekt zijn. Ik heb 3 behandelingen bij de fysio gehad om mijn buikspieren ook qua kracht weer op te bouwen en mijn buik is platter dan na de 1e terwijl er nog 15 kg aan zit van de zwangerschappen. Ik ben overigens ook via keizersnee bevallen (2x)

één maand geleden

Hi, heb je al iets van een core restore programma/oefeningen geprobeerd? Het trainen van de core en diepe core spieren. Dat hoeft niet in de sportschool dat kan gewoon thuis. Dat je geen diastase meer hebt is heel fijn, maar dat hoeft niet meteen te betekenen dat ze niet “verslapt” zijn door het dragen van je prachtige baby. Omdat ze slapper zijn na al die tijd kan het dus zo zijn dat ze zodanig opgerekt zijn dat je dus een buik blijft houden. Hier kan je zeker wat aan doen!

één maand geleden

Heb ik ook idd. Alleen bij mijn hangt mijn buik ook nog wat.. helaas

één maand geleden

Ik doe een programma van sterher, kan gewoon thuis. Deels om weer fit te worden maar ook om mijn buik weer platter te krijgen. Ik denk dat het te maken heeft met je spanning in rust van je buikspieren. Dus niet of je spieren 1x even kunnen aanspannen zoals je foto maar dat ze dat de hele dag kunnen doen zonder dat het een giga inspanning is. Hopelijk ben ik een beetje duidelijk.

één maand geleden

Typfout: sterkher heet het.

één maand geleden

Ik herken het ook. Heb laatst zelfs een echo laten doen om te kijken of het allemaal wel goed is. Volgens de gynaecoloog zijn het mijn darmen. Kan dat het misschien zijn?

één maand geleden

Hier ook exact hetzelfde, 4,5 maand na de bevalling. Ik heb altijd al snel een opgeblazen buik gehad, maar nu nog erger. Bij mij lijkt t te maken te hebben met prikkelbare darmsyndroom. Na de bevalling moeten je darmen natuurlijk weer hun plek zien te vinden en die van mij vinden dat niet zo leuk geloof ik, en in combinatie met slappe buikspieren is dit het resultaat bij mij…

één maand geleden

Onze dochter is inmiddels 19 weken.. ook bijna 5 maanden dus. Ik heb er ook ‘last’ van 😌

één maand geleden

Ik doe inderdaad ook oefeningen om de buik weer platter te krijgen. Als je op youtube kijkt vind je wat oefeningen. Ik volg de reeks 'loose your mommy pooch' van Lauren Fitter op youtube. Het zijn oefeningen van maar 10 minuten per keer.

één maand geleden

Heel herkenbaar! Na mijn 1e had ik dit ook en na ongeveer een jaar viel me op dat het veel minder was / weg was, zonder dat ik daar heel bewust iets aan had gedaan. Heb het nu ook weer en geef het dus maar even de tijd..

één maand geleden

Zelfde verhaal hier!! Had de hoop dat t “vanzelf” ietsje minder werd maar nu denk ik dat ik er toch keihard voor moet werken 😅