12 Reacties

4 maanden geleden

Ik heb het tegenovergestelde ik wil graag meer kolf maar 60-100 ml. Hoe krijg ik zoveel? 🤣 Misschien elke borst 5 minuten ofzo? Geen idee hoe lang je kindje drinkt normaal gesproken? Misschien wat ze totaal drinkt aan die ene borst halveren en switchen naar de andere? Heb echt geen idee dus misschien is dit wel een waardeloos advies 😅

4 maanden geleden

Hier ook nog maar een borst per keer. Gister smiddags een fles gekolfd en toen zat ik binnen 10 minuutjes op 130 ml🤷🏼‍♀️ bij mn andere kindjes had ik ook zo'n productie. Zelfs bij mn. Dochter de hele periode voornamelijk maar 1 borst gegeven volgensmij 😅

4 maanden geleden

Reactie op 1992mamma

Ik heb het tegenovergestelde ik wil graag meer kolf maar 60-100 ml. Hoe kri ...
Haha is niet ideaal hoor, kom de dag helaas nooit door zonder een aantal volle zoogkompressen. Vannacht besloot de kleine ook opeens om 4 uur achter elkaar te slapen en toen heb ik handmatig wat in een hydrofiele luier laten lopen omdat ik het niet meer trok 😅. De combinatie mega toeschiet reflex zorgt er ook voor dat ze meestal na 5 minuten en max 10 al een voeding binnen heeft ook 🙈.

4 maanden geleden

Reactie op Adriana-25

Hier ook nog maar een borst per keer. Gister smiddags een fles gekolfd en t ...
Oef ja dat heb ik dus ook, maar vind de zware borsten en lekkage wel pittig 🙈

4 maanden geleden

Reactie op Rbmg

Oef ja dat heb ik dus ook, maar vind de zware borsten en lekkage wel pittig ...
Dat valt hier gelukkig wel mee

4 maanden geleden

Reactie op Rbmg

Haha is niet ideaal hoor, kom de dag helaas nooit door zonder een aantal vo ...
Och jeetje dat ken ik helemaal niet. Maar is inderdaad ook vervelend. Ik heb lijkt het te weinig productie en langzaam tsr die combinatie maakt het pittig. Elke ml is goud waard hier 🤣

4 maanden geleden

Reactie op 1992mamma

Och jeetje dat ken ik helemaal niet. Maar is inderdaad ook vervelend. Ik h ...
Samen delen voor een gouden middenweg😂 ? Mijn dochtertje krijg een gouden regen te koop toe na een verstikking. Dan wordt ze onrustig van de sterke tsr en laat ze los en straalt het zo in d'r gezichtje 🥹. Maar goed , ik ben natuurlijk wel ontzettend dankbaar dat het zo veel is.

4 maanden geleden

Reactie op Rbmg

Samen delen voor een gouden middenweg😂 ? Mijn dochtertje krijg een gouden ...
Aaaaah ja dat is ook zielig. Arm meisje maar kan mama weinig aan doen 😅 Lijkt me een goede oplossing! Was het maar zo makkelijk 🫣

4 maanden geleden

Reactie op Rbmg

Haha is niet ideaal hoor, kom de dag helaas nooit door zonder een aantal vo ...
Heel herkenbaar, ik gebruik lekschalen voor de andere borst tijdens het voeden. Dan kan ik met 2x schone zoogcompressen per 24 uur rond. Anders heb ik meerdere keren per dag een nat shirt. Bijkomend voordeel is dat ik zo'n 150 ml per dag als voorraadje opbouw. Wasbare zoogcompressen vind ik ook echt een uitvinding. Ik heb die van Alvababy en die nemen echt meer op dan de meeste wegwerp en het voelt ook iets minder zonde om snel te verwisselen bijvoorbeeld als ik de deur uitga en niet met lekschalen wil rommelen neem ik een paar schone mee.

4 maanden geleden

Reactie op MMEB

Heel herkenbaar, ik gebruik lekschalen voor de andere borst tijdens het voe ...
Ik heb trouwens omdat ik weet dat ik gevoelig ben voor overproductie nog helemaal niet gekolfd. Dus geen idee hoeveel ml ik dan zou kolven.

4 maanden geleden

Onze kraamhulp heeft in de kraamweek Lilipadz aangeraden. Deze omhelzen je volledige tepel en vangen de melk op. Hierdoor zou je niet meer door je kleding moeten lekken. Daarnaast zijn ze ook herbruikbaar. Ikzelf heb geen overproductie en lek overdag heel weinig. Ik gebruik daarom de Lilipadz niet. Na elke voeding zou je deze namelijk wel schoon moeten maken, en dat zie ik nu niet zo zitten 😅

4 maanden geleden

Reactie op RianneWendy

Onze kraamhulp heeft in de kraamweek Lilipadz aangeraden. Deze omhelzen je ...
Die heb ik ja ! Enkel schiet ik de vacuüm daar vanaf als er teveel druk op m'n borsten staat. Plus ik gebruik ze nu een kleine 2 weken en de plak raakt er helaas al heel snel af.... beetje zonde want ze kosten wel al gauw 20 euro. Initieel waren deze trouwens wel echt top ! Heb 2 dagen stuwing gehad daardoor omdat ik veel minder lekte en daarna was de productie iets minder heftig. Echter kreeg de kleine toen een regeldag en zijn we weer terug bij af haha