10 Reacties

3 maanden geleden

Ik heb een tijdje de byzantijnse gebruikt. Heel fijn dat het plaatselijk is en weinig hormonen. Je krijgt er wel snel schimmelinfecties van, dit kreeg ik ook en toen ben ik ermee gestopt.

3 maanden geleden

Ik heb een tijdje een nuvaring gehad. Ik reageer sws slecht op hormonale anticonceptie, maar van de 4 die ik heb geprobeerd was deze wel het minst erge (anderen waren 2 soorten pil en de prikpil). Het inbrengen gaat heel makkelijk en als je dat goed doet voel je m ook echt niet zitten. Blijft ook gewoon goed zitten. Met de seks voel je m niet zitten, mijn vriend merkte het lichtelijk maar was niet vervelend oid. Sorry als tmi is maar met vingeren heb je er dan wel last van, dan zit ie beetje in de weg haha. Maar je mag m ook voor tijdens de seks even eruit halen en dan achteraf weer inbrengen, zolang hier maar geen uren tussen zit kan dat prima.

3 maanden geleden

Ik heb de nuvaring als laatste anticonceptie gebruikt en ik was er best wel tevreden over. Het was eigenlijk de beste van al het slechte in mijn ogen. Het inbrengen gaat super makkelijk en je voelt hem nooit zitten. Ik haalde hem er soms even uit onder de douche, dat kan prima als het maar niet te lang is. Ik was er tevreden over tot we een wens hadden voor een tweede kindje. Daarna niet meer begonnen met anticonceptie!

3 maanden geleden

Reactie op LisanneSeinen

Ik heb een tijdje de byzantijnse gebruikt. Heel fijn dat het plaatselijk is ...
De byzantijnse moet nuvaring zijn🤣

3 maanden geleden

Ik heb hem gehad. Opzich handig maar ik kreeg heel veel afscheiding, dus wel weer mee gestopt

3 maanden geleden

Thanks voor het delen! ☺️

3 maanden geleden

Ik heb heb in het verleden gebruikt en mijn ervaring: super gemakkelijk in te brengen en weer te verwijderen. Je merkt gedurende tijd wel dat hij wat begint te zakken. Dus af en toe opnieuw inbrengen. Opzich is het een prima systeem. Wel sneller kans op een infectie (moet ik zeggen dat ik daar wel gevoelig voor ben) Wat betreft seks met de nuvaring… mijn partner voelde hem wel en hij is een paar keer blijven steken 😂🙈 Dus goed opletten dat je hem daarna wel weer inbrengt.

3 maanden geleden

Ik heb de nuvaring ook gebruikt en in gebruik erg makkelijk. Helaas had ik elke avond na het eten ontzettende buikpijn + diarree. (2 jaar gehad). In het ziekenhuis zeiden ze Prikkelbaar Darm Syndroom. Ik ben gestopt met de nuvaring en nooit meer buikpijn gehad…. Toeval?

3 maanden geleden

Reactie op Jessievdmb

Ik heb de nuvaring ook gebruikt en in gebruik erg makkelijk. Helaas had ik ...
Oh jeetje! Bizar he die anticonceptiemiddelen en wat kan doen met je lijf…

3 maanden geleden

Ik heb nuvaring echt jaren gebruikt, ik vond m heel makkelijk en voelde het nooit zitten.