6 Reacties

4 maanden geleden

Mijn dochter van 5 bijna 6 weken heeft ook al 2 dagen niet gepoept. Nu heb ik zitten kijken op Google en het kan zijn dat kindjes vanaf 6 weken 3 dagen niet poepen maar ze mogen er geen last van hebben en als dat wel zo is(wat ik uit je bericht opmaak) moet je even contact op nemen met de huisarts of het cb. Zoiezo als je je ergens veel zorgen om maakt kan het geen kwaad om te bellen daar zijn ze voor. Hopelijk heb je er wat aan en laat je even weten wat er gezegd is. Succes met de kleine meid

4 maanden geleden

Dit is vaker bij de overstap van bv naar kv. Bij mijn oudste heb ik de huisarts gebeld toen en daar kreeg ik zakjes die ij dan in de ochtendfles kon doen. Werkte laxerend en binnen een paar uur poepte hij dan makkelijk. Die gebruikte ik dan om de dag tot hij vanzelf weer dagelijks ging poepen. Mijn jongste zoontje heeft na de wissel ook eerst 3 dagen niet gepoept, maar eind dag 3 wel en sindsdien iedere dag. Ik zou gewoon even de huisarts bellen of je van die zakjes mag voor op de momenten dat ze er last van krijgt

4 maanden geleden

Reactie op Ab itsme

Dit is vaker bij de overstap van bv naar kv. Bij mijn oudste heb ik de huis ...
Hoi! Ik had vandaag de huisarts gebeld om te vragen of ze zakjes hadden en de assistente deed alsof ik iets heel geks zei. Ze gaat t bespreken en komt erop terug. Mag ik vragen hoe die zakjes van jou heette? Dan kan ik dat voorstellen

4 maanden geleden

Precies dezelfde situatie hier. Een week geleden volledig van bv naar kv gegaan. Ons meisje is nu ruim 3 weekjes en had ook al drie dagen geen ontlasting meer gehad. Was de laatste dagen flink aan het persen. Vandaag echt een gigantische poepluier! Dus bereid je maar voor 😅

4 maanden geleden

Reactie op qqww

Hoi! Ik had vandaag de huisarts gebeld om te vragen of ze zakjes hadden en ...
Zeker, wij hadden macrogol zakjes

4 maanden geleden

Onze kleine is nu 5 weekjes en met 3 weken zijn we gestart met lactulose ( via de huisarts gekregen) ook vanwege het niet kunnen poepen en slecht ontlasting maken sindsdien gaat het stukken beter ! heb iedere dag 2 poepluiers en mag van consultatiebureau dit blijven gebruiken tot zeker 3 maanden! als het beter gaat met poepen mag je de lactulose langzaam afbouwen wij zijn begonnen op 2 ml en zitten inmiddels nog aan 1 ml . de krampjes fase kan echt duren tot 10 weekjes.. wij hebben hiervoor sab simplex echt een wondermiddel!