40 Reacties
één maand geleden
Ik zou het niet gaan rekken en gewoon op bed leggen wanneer hij moe is. Dan maar een slaapje extra. Misschien is hij ook juist oververmoeid en slaapt daarom zo kort. Heeft hij al een slaapregressie gehad? Want de ene baby heeft dat eerder dan de ander. Sommige babys hebben die met 5 maanden. Misschien wordt het koppelen van slaapjes dan wel beter
één maand geleden
Ik zou het persoonlijk ook niet gaan rekken, ik heb bij onze kinderen gemerkt dat ze net slechter gaan slapen als ze te lang wakker zijn geweest.
Als je zoontje na max 1,5u echt moe is, is een wakkertijd van 2u voor hem gewoon nog te lang. Probeer dan een ritme te zoeken met een wakkertijd van 1,5u en eventueel een dutje extra. Dat zal voor hem waarschijnlijk beter werken.
Om slaapcycli te koppelen lukt het hier wel eens om bij het einde van de eerste slaapcyclus even extra alert te zijn en zorgen dat ik al in de buurt ben. Als ik dan merk dat ze begint te woelen, geef ik haar tutje en leg ik een hand op haar buik/zij. Van die extra geborgenheid wordt ze vaak terug rustig en slaapt ze verder. Het werkt niet altijd, maar je kan het eens proberen. 😊
één maand geleden
Hier heeft rekken wel zin omdat hij anders maar 30 minuten slaapt.... hier ook 7u eruit, 9u er weer in. Slaapt dan 3 kwartier tot een uur en dan rond 12u weer in bed. Dan hoop ik altijd op een langer slaapje maar dat is altijd afwachten. Eind van de middag slaapt hij ook weer 3 kwartier en gaat dan rond 19u weer naar bed voor de nacht.
één maand geleden
Reactie op Dotje22
Ik zou het niet gaan rekken en gewoon op bed leggen wanneer hij moe is. Dan ...
Hij zou nu in zn slaapregressie kunnen zitten, dit merken wij vooral aan de nacht, en moeilijk in slaap krijgen. Maar wanneer we hem wel na 1,5 u in bed leggen is dit niet anders dan na 2u. Ook dan slaapt die korter 🤷🏼♀️🤷🏼♀️
één maand geleden
Hoi lieve mama! Ik zou ook niet gaan rekken, al zeggen ze wel dat vanaf 4 maanden vóór 9 uur op bed voor (heel) vroeg wakker worden kan zorgen. Ik probeer dat nu net op te schuiven van half 9 naar kwart voor 9 naar hopelijk binnenkort 9 uur (dochter is 15 weken). Je zegt dat je de kleine wakker maakt om 7 uur, misschien helpt het om dat om kwart over 7 te doen als dat voor jullie mogelijk is. Als je de kleine uit zijn nacht slaap wakker maakt is het ook niet zo gek dat hij geen 2 uur wakkertijd haalt. Anyway, onze dochter doet soms al een lange middagdut, andere dagen lukt dat nog niet. Als ik dan niet goed uit kom bied ik haar een 'overbruggingsdutje' aan van 20 minuutjes om een te lange wakkertijd aan het einde van de dag te voorkomen, maar haar wel om 7 uur op bed te kunnen leggen. Dat werkt hier in ieder geval heel goed. Hopelijk heb je er wat aan!
één maand geleden
Onze zoon wordt om 7 uur wakker voor de fles en rond kwart over 8 wordt ie moe en wilt ie alweer naar bed en dan slaapt ie tot half 11. Soms wordt ie wakker dat zie ik op de camera maar dan hoef ik er niet heen. Hij is nu 3,5 maand gecorrigeerd( geboren met 32.5 uitgerekende datum was 17 mei)
één maand geleden
Ik maak mijn dochtertje nooit wakker ‘s’ochtends meestal komt zij rond 7 u met soms een uitschieter naar half 8
Rond 9 u gaat zij dan weer terug naar bed. Ik merk dat mijn dochtertje 1 x per dag een “lange dut” kan doen dit is of sochtens 2 uur of ‘s middags 2 uur, de andere twee dutjes zijn vaak 45 min. De eind van de middag dut heeft zij ook nog steeds nodig omdat haar wakkertijd anders te lang is tot 19:00
één maand geleden
Mijn zoontje is ook van 9 mei en nergens een ritme te bekennen! Ik probeer een wakkertijd van max. 1,5 uur aan te houden maar hij slaapt inderdaad heel kort. Denk 30 a 60 min. Dan kom ik in de knoop met voeding geven en komt het er vaak op neer dat hij na het slaapje nog 1,5/2 uur wakker is, dan zit er iig iets van 3 uur tussen de voedingen. Hij geeft verder ook geen honger signalen. Zeker als we ergens anders zijn zonder bedje, slaapt hij sowieso erg weinig! Soms slaat hij een slaapje over, omdat hij gewoon niet toegeeft.
Ik doe echt m'n best, maar ik kan ook niet 24/7 binnen zitten.
Wordt vanzelf beter hoop ik 😬
één maand geleden
Reactie op Laura1908
Mijn zoontje is ook van 9 mei en nergens een ritme te bekennen! Ik probeer ...
Oef, dan zijn ze niet alleen op dezelfde dag geboren, maar lijken ze ook op elkaar qua gedrag in slaap. 🙈 vraag me soms af of we het wel goed doen, omdat we geen ritme kunnen vormen, maar fijn te lezen dat dit bij andere ook zo gaat en dus niet gek is. 😇
één maand geleden
Reactie op Maanlicht
Onze kleine is 16 weken en een ritme is echt nog ver te zoeken hier, laat s ...
Hetzelfde hier, ik heb ook geen energie om een ritme te creëren ik volg haar helemaal en dit gaat prima!
één maand geleden
Hier een dochter van 9 mei en absoluut nog geen ritme. We merken nu langzamerhand wat verandering, maar puur in de zin van steeds iets langer slapen in de middag. Maar dan heb ik het over 10-15 minuten langer. Verder kijken we naar de signalen die ze geeft. Soms is ze na 45 minuten weer moe, soms na 1.5 uur pas. Mijn ervaring met de oudste is dat ritme vanzelf komt. Bij het ene kindje wat eerder dan bij de ander.
één maand geleden
Ons zoontje is een weekje ouder, wij hebben niet echt een ritme. Hij wordt iedere dag ongeveer rond 7 uur wakker, soms is hij in de nacht nog gekomen dus hoeft hij niet gelijk een fles, de andere keer wel. Ik hou een wakkertijd van 1,5- 2 uur aan. In de ochtend redt hij dit nooit. Dan is het eerder een uur tot 1,5 uur. De slaapjes daarna vaak wel 1,5 tot 2 uur. En dan slaapt hij ook vaak 1,5 uur. En dan reken ik door vanaf het moment dat hij weer wakker is natuurlijk. Rond een uur of 5/6 doet hij vaak nog een slaapje van een halfuurtje, want anders redt hij het niet tot 7 uur als we hem weer op bed leggen.
Hij gaat al een paar weekjes maar de opvang, daar heb ik doorgegeven dat ik hem dus vaak na 1,5- 2 uur naar bed doe, zij doen dat ook en letten dan op de slaapsignalen. Als ik hem ‘s morgens breng geef ik de tijd van z’n laatste flesje en de tijd dat hij wakker is geworden door. Voor ons werkt dit prima zo
één maand geleden
Reactie op N13
Ons zoontje is een weekje ouder, wij hebben niet echt een ritme. Hij wordt ...
Wat fijn! Hij gaat volgende week wennen, dus dan zal ik het wel horen. Een ritme werkt voor ons dus ook niet, maar gelukkig ben ik niet de enige 🤭. Komt vast vanzelf als ik het zo lees.