40 Reacties

één maand geleden

Reactie op Joyce94x

Omdat ik over een weekje weer moet werken en ik t gevoel heb dat hij op de ...
Ik had daarstraks al eens gereageerd, maar lees nu in je reacties veel dat ik herken van mezelf bij onze oudste. Het gevoel dat er ritme en lange slaapjes moeten zijn als je kindje op de opvang start. Dus ik wil je toch nog even mijn ervaring meegeven om je hopelijk een beetje gerust te stellen. Zowel onze oudste, als onze jongste (ook van 9 mei trouwens 😉) hadden geen enkel ritme in hun slaapjes toen ze begonnen op de opvang. Onze oudste sliep daar vrijwel meteen beter dan thuis, de jongste gaat sinds deze week en is ook erg vlot gestart. Naar mijn ervaring volgen ze op de opvang gewoon je kindje, zeker op deze leeftijd. Voel je dus zeker niet onzeker als je kindje nog geen vaste slaaptijden of ritme heeft, dat komt echt vanzelf wel als hij wat ouder is. Geniet nog van de laatste dagen van je verlof! 😊

één maand geleden

En een ritme met een wakkertijd van 1,5h kan toch ook? Je komt dan vaak op 4 slaapjes uit, maar dat is toch ook prima? Zeker als ze niet zo lang per keer slapen? Naar 3 slaapjes komt vanzelf ;)

één maand geleden

Reactie op MomOfTwo94

Ik had daarstraks al eens gereageerd, maar lees nu in je reacties veel dat ...
Wat lief dat je de moeite neemt nog eens te reageren om mij gerust te stellen🥰. Het is een beetje onzekerheid. Fijn te lezen dat dit bij “ervaren” moeders in de loop van de tijd vanzelf ging.

één maand geleden

Wij starten ook onze dag rond 7 half 8. En rond half 9 9 uur is ze alweer toe aan bed ene keer slaapt ze 30 min de andere keer 45 de andere keer 75 min dn als ze wakker wordt na ongveer 1.5 a 2 uur gaat ze weer naar bed. Voeden probeer ik rond 7, 10, 13, 16 ,19,22 te geven loopt wel.is iets uit enz maar Ene middag slaapje is lang andere kort.. als ze echt nog.moe is in de draagdoek/zak

één maand geleden

Reactie op N13

Ons zoontje is een weekje ouder, wij hebben niet echt een ritme. Hij wordt ...
Mijn zoon is van 20mei en doet precies hetzelfde. Ik hou dus ook een ritme van wakkertijd aan en niet in de duur van het slaapje. Komt niet altijd goed uit met de slaap voor de nacht maar dan gaat hij inderdaad soms om 18.30 nog een half uurtje om dan om 20u definitief naar bed te gaan.

één maand geleden

Reactie op Joyce94x

Omdat ik over een weekje weer moet werken en ik t gevoel heb dat hij op de ...
Nee hoor! Wij hebben echt 0 ritme, en de gastouder volgt gewoon volledig onze dochter geeft ze slaapsingalen brengt ze haar naar bed, en dat doet ze zo goed dat ze bij de gastouder gewoon zelf in slaap valt 🤭

één maand geleden

Wat wij vaak doen met ons dochtertje van 9 mei: Mijn dochtertje slaapt vaak tot 08.00u. Dus even er vanuit gaan van dit. Ze krijgt dan, eer ze beneden is, 08.15u haar eerste fles. Zij heeft een wakkertijd van 1,5 uur / 2 uur. Maar vaak laat ze met 1,5 uur al slaapsignalen zien dus dan leggen wij haar op bed. Mijn dochtertje wordt rustig en wrijft in haar ogen. Dat is voor ons en signaal om ‘actie’ te ondernemen. Dus 08.00u was ze wakker, dan gaat ze 09.30u weer naar bed. Vaak doet ze dan een slaapje van 2 uurtjes. Ondanks dat ze om 11.15 weer een fles moet (ik voed haar om de 3 uur), laat ik haar gewoon slapen als ze nog slaapt. Wanneer ze dan wakker is krijgt ze meteen de fles (tenzij ze natuurlijk eerder wakker is dan 11.15). En dan ga ik daarna weer rekenen. Dus is zij 11.45 wakker, dan krijgt ze de fles dan en dan weer om 14.45 en gaat ze weer naar bed om 13.15u. En zo rekenen we iedere keer weer verder na ieder slaapje. Dit hangt er dus vanaf wanneer zij wakker is. Soms lopen de fles en haar slaapje samen: dus moet ze eigenlijk naar bed terwijl ze de fles krijgt. Dan krijgt ze de fles en leg ik haar daarna meteen op bed. Alleen tussen de één na laatste en laatste fles brengen wij haar niet meer naar bed. Wat dus vaak betekent dat ze 3 uur wakker is of langer. Maar meestal houd ze dit wel vol. Zo niet, dan gaan we haar eerder douchen en krijgt ze eerder haar laatste fles zodat ze naar bedje kan om de nacht in te gaan. Ze doet vaak in de ochtend een slaapje van 2 uur, daarna een slaap van +/- 1 uurtje en dan weer een slaap van 2 tot 3 uurtjes. En in de nacht slaapt ze door. Vaak gaat ze tussen 20.00 en 21.00 u slapen tot 08.00u.

één maand geleden

Reactie op KleineFreek24

Wat wij vaak doen met ons dochtertje van 9 mei: Mijn dochtertje slaapt va ...
Als ze na 3 kwartier weer wakker aan het worden is dan ga ik naar boven om haar tut terug te geven. Want ik ken m’n kindje en weet dat ze na 3 kwartier nog niet uitgeslapen is. Soms moet ik 2 x terug voor de tut maar dan slaapt ze daarna toch nog 1,5 uur verder

één maand geleden

Bij ons is het middagslaapje nu vaak 2.5/3 uur. Ik merkte dat hij hazenslaapje deed en ben toen zijn middag slaapje gaan sturen, naar langer. Ook omdat we dan toch altijd thuis zijn ivm grote zus die in de middag ook slaapt. Wanneer hij wakker werd in zijn bedje na 30/45 min, probeerde ik het met speen te geven, kloppen op billen en “stt stt”. Helpt dit niet, dan eruit halen in slaap wiegen en weer terug leggen, na 30/45 min weer wakker dan pakte ik hem op, wieg hem in slaap, nam hem mee naar beneden en liet hem op me slapen op de bank, uiteindelijk kon ik hem op de kussens op de bank neerleggen en sliep hij vervolgens 2 uur. Ik denk dat we hem een periode van maximaal 2 weken na het wakker worden van een hazenslaapje, op de bank hebben laten liggen. Nu is zijn schema (vaak alle slaapjes in bedje en anders altijd zijn middagslaapje) Ochtend: 45-90 min Middag: 2.5-3.5 uur min Namiddag: rond 45 min Misschien zijn wakkertijd ietjes inkorten met 15/20 min? 45 min slapen is eigenlijk al hartstikke goed op deze leeftijd. Meestal doe ik in de ochtend 1.5/2 uur wakker tijd erna, 1.5 uur wakkertijd en in de namiddag 2 uur wakkertijd. Succes❤️

één maand geleden

Reactie op Claire--

Bij ons is het middagslaapje nu vaak 2.5/3 uur. Ik merkte dat hij hazenslaa ...
En ohja, slapen op een zij, was hier ook echt veel en veel beter! Valt sneller in slaap en toch langere slaapjes. Rolletjes in zijn rug en buik.

één maand geleden

Reactie op KleineFreek24

Wat wij vaak doen met ons dochtertje van 9 mei: Mijn dochtertje slaapt va ...
Waarom doen jullie dat laatste slaapje niet meer? Hier lukt dat meestal wel maar wordt ze eigenlijk pas tussen 6 en half 7 wakker in de avond.. laatste paar keren kan ze ‘‘s avonds niet goed in slaap komen waardoor ik me afvraag of ik die zou moeten skippen.

één maand geleden

Reactie op hellobaby2021

Waarom doen jullie dat laatste slaapje niet meer? Hier lukt dat meestal wel ...
Nou precies om die reden dus haha! Ik vond die slaapjes te kort op elkaar. Want stel dat ze om half 7 nog gaat slapen en ze moet om half 9 naar bed.. het is al maar de vraag hoe lang ze slaapt. Stel ze slaapt een uur, dan is het half 8. En dan zou ze een uur later weer naar bed moeten (want dan is haar laatste fles). Dan maar ietsjes meer entertainen en iets eerder naar boven. Wij gaan sowieso al een half uur eerder met haar naar boven omdat wij iedere dag met haar douchen. ☺️

één maand geleden

Reactie op KleineFreek24

Nou precies om die reden dus haha! Ik vond die slaapjes te kort op elkaar. ...
valt te proberen maar als ze oververmoeid zijn lukt het ook niet echt..

één maand geleden

Reactie op hellobaby2021

valt te proberen maar als ze oververmoeid zijn lukt het ook niet echt..
Ja het is echt zoeken.. wat wij vaak doen: Als ze om 20.00 bijv naar bedje moet dan gaan wij om 19.30u met haar naar boven. Dan doucht ze met mij of met mijn vriend. Hier wordt ze heerlijk relaxed van. Tijdens het afdrogen doe ik een speentje in haar mond en eigenlijk valt ze dan al bijna in slaap. Dan in haar slaapzak en dan nemen we haar mee naar haar kamertje. Mijn vriend of ik geeft haar hier in het donker (met klein lampje) de fles in de zijligging terwijl haar numsy al aan staat. Tijdens het drinken kan ze al lekker in slaap tutteren. De ene keer drinkt ze hem op, de andere keer niet omdat ze te moe is. Tijdens het omhoog halen wordt ze weer wakker maar dit is niet erg. We leggen haar op bed, zetten een otter aan die licht geeft, speentje en dan gaan we weg. De ene keer kletst ze nog 30 minuten, de andere keer slaapt ze binnen 5 minuten!

één maand geleden

Hallo allemaal, Ik lees hier heel veel verhalen over slaapjes in bed overdag en om 19 uur naar bed. Hoe doen jullie dit? 😂 mijn zoon is nu 15 weken maar als ik probeer om hem boven te leggen gaat die huilen. Moet ik dit dan gewoon steeds weer proberen? Ook in de avond slaapt hij gewoon niet voor 22 uur. Soms zelfs nog later. Ik kan dan ect jaloers zijn als baby’s om 19 uur naar bed gaan en dan 12 uur later wakker worden… hij valt nu vaak bij mijn man in slaap beneden met een flesje en legt hem dan boven neer. Is dit een kwestie van steeds blijven proberen?

één maand geleden

2 uur wakker tijd voor 4 maanden is naar mijn mening veel te lang. Zou max 1.5 uur aanhouden, zeker aangezien hij aangeeft moe te zijn. Maw het ideale ritme loslaten en meer je kindje volgens

één maand geleden

Reactie op Claire--

En ohja, slapen op een zij, was hier ook echt veel en veel beter! Valt snel ...
Hoe doe je dat dan als hij klaarwakker is na die 45minuten? Zit je op de babyfoon te kijken tot hij wakker wordt of reageer je op geluid? Mijn zoontje slaapt ook 35-45minuten elk slaapje, terwijl hij wel voor de nacht zelf in slaap kan vallen en de nacht bijna doorslaapt. Maar als ik hem probeer te verlengen lukt dat eigenlijk nooit en maak ik hem alleen maar wakkerder door alleen al de kamer in te komen bijvoorbeeld

één maand geleden

Reactie op Liene91

Hoe doe je dat dan als hij klaarwakker is na die 45minuten? Zit je op de ba ...
Ik hoor hem op de babyfoon rustig wakker worden en ga dan meteen naar boven voor zijn speen. Mocht hij gaan huilen dan kloppen op zijn billen. Anders beetje in slaapwiegen. Maar dat laatste heb ik lang niet meer hoeven doen. In de ochtend en namiddag slaapje rond de 45 min is voldoende, als hij maar de middag een goed slaapje doet, dan is hij tevreden. In het begin even sturen, ze moeten de slaapjes ook leren koppelen, zo heb ik hem dat geleerd. Mijn dochter kom dat pas bij 6 maanden, mijn zoon nu bij 3.5 maand. Alles komt echt goed, zolang ze tevreden zijn!!❤️

één maand geleden

Reactie op Liene91

Hoe doe je dat dan als hij klaarwakker is na die 45minuten? Zit je op de ba ...
Zijn kamer is donker met een ruis aan met speen en knuffeldoek tegen zijn wangen.

één maand geleden

Reactie op Claire--

Zijn kamer is donker met een ruis aan met speen en knuffeldoek tegen zijn w ...
Dan lijkt het of wij gewoon pech hebben, haha. Wij hebben ook donkere kamer, witte ruis, knuffel e.d. Ik ga nog eens proberen om hem er dan uit te halen en in slaap te wiegen kijken of het lukt. Meestal ligt hij me lachend aan te kijken zodra ik in beeld kom 😅