3 Reacties
3 maanden geleden
In de ochtend merkte ik dat mijn zoontje het beste lukte om in slaap te vallen op mij (in de stoel op zijn slaapkamer in het donker) en dan legde ik hem op z'n bedje. De slaapjes daarna werd hij wakker zodra ik hem neerlegde in zijn bed, dus sliep hij of op mij of in m'n draagdoek. Uiteindelijk de ochtend slaap geprobeerd in z'n bedje, de ene keer ging dit wel, andere keer ging dit niet.
Mijn zoontje is nu 10 weken en merk dat hij vaak na 80/90min echt in z'n bed moet liggen, dan alles donker maken en puckababy aan en dan moppert/huilt hij nog wel iets en loop ik echt regelmatig terug, maar het is geen huilen/krijsen als zijnde er is iets, maar meer van vermoeidheid. Ik loop zo regelmatig even naar binnen ik zeg zo min mogelijk/ tot niks doe z'n speen in, aai over z'n bolletje en loop weer weg. Ik ben echt niet van het "laten huilen", maar merk dat hij het echt even nodig heeft om in slaap te vallen?! En het is ook beetje een huil mopper geluid..
Ik moet zeggen dat hij deze paar dagen steeds sneller toegeeft aan z'n slaap. Geen idee of dit zo blijft maar zo ben ik het gaan oefenen. En geloof me elke slaapje is weer anders soms 20/45min tot soms dat ik hem zelf weer wakker maak, maar er zijn ook momenten dat het huilen/mopperen overgaat in krijsen en dan haal ik hem er wel weer uit haal.
Als hij kort heeft geslapen doe ik hem vaak in m'n draagdoek en dan slaapt hij daar verder in.
Misschien heb je iets aan mijn verhaal?! Veel succes mama het komt echt goed!!
3 maanden geleden
Wij zijn begonnen met het eerste ochtendslaap je in z’n eigen bed te doen, omdat hij die altijd het beste en het langste slaapt. Toen dat een paar dagen goed ging deden we het tweede slaapje erbij, na weer een paar dagen derde enzovoorts. We zijn hiermee begonnen toen m’n zoontje een week of 9 was, omdat de opvang had aangegeven dat het fijn was om te oefenen met in eigen bedje slapen.
Inmiddels is hij 13 weken en slaapt hij alle slaapjes in z’n eigen bedje. Hij gaat ook rond 19.00 de nacht in, in z’n eigen bed. En komt dan tussen 02.00-03.00 voor een voeding. Ik neem hem dan mee naar ons bed, voed hem daar en leg hem dan in de cosleeper tot de volgende voeding tussen 06.00-07.00. Wellicht dat we binnenkort hem na de nachtvoeding ook weer in z’n eigen bedje gaan leggen, maar daar ben ik nog niet klaar voor😅
3 maanden geleden
Reactie op sunshine_
Wij zijn begonnen met het eerste ochtendslaap je in z’n eigen bed te doen, ...
Overigens zit er hier echt nog wel eens een dag bij dat hij alleen in de box of op ons wil slapen, en dat is echt helemaal oké, wij gaan daar gewoon in mee. Ze zijn nog zo jong🥰