12 Reacties

24 dagen geleden

Wij zijn 3 weken geleden begonnen, ook met 4 maanden. Hij moest er niets van hebben dus we zijn een aantal dagen gestopt en toen rustig weer begonnen, 2 lepeltjes overdag en 2 met het avondeten. Nu gaat het al een stukje beter. Het is denk ik heel erg wennen voor baby’s! Ik zou het niet teveel forceren omdat het dan een vervelende ervaring wordt. Je kunt een tijdje stoppen en daarna weer beginnen 😊 wij gebruiken overigens ook mamaroos!

24 dagen geleden

Ooo ik ben vandaag begonnen, direct kokhalzen en inderdaad ook alles naar buiten aan het duwen met zijn tongetje

24 dagen geleden

Bij onze eerste van nu ruim 2 jaar heeft het tot een maand of 13 geduurd voor hij een beetje vast voedsel wilde gaan eten en dan eigenlijk vooral op de opvang. Potjes/hapjes heeft hij nooit willen eten. Hij kreeg ook best laat zijn eerste tanden, met 10 maanden pas. Nu met de 2e, die nu 4,5 maand is afgelopen zondag begonnen en hij vind een groentehapje/potje helemaal geweldig en at vandaag al een half klein potje weg. Probeer het een beetje los te laten, ze gaan eten wanneer ze willen eten. Frustreer jezelf en ook haar niet. Eten moet leuk en lekker zijn, anders heb je misschien kans dat ze het straks helemaal niet wilt, door negatieve associatie.

24 dagen geleden

Ons zoontje is bijna 5 maanden en wij zijn ook met 4 maanden begonnen met de eerste groente oefenhapjes maar bij ons ook hetzelfde verhaal. Tot nu toe bloemkool, pompoen en doperwtjes maar nu na 3/4 weken tuft ons zoontje ook vrijwel alles uit

24 dagen geleden

Ons zoontje is 5 maanden en wij zijn vanaf 4 maanden gestart met oefenhapjes. Hij vind het vanaf het begin allemaal super lekker en houdt gelukkig alles binnen. Misschien is je kindje er nog niet helemaal aan toe aan die oefenhapjes.

24 dagen geleden

Ik kreeg de tip van een vriendin die huisarts is om de voeding wat meer in de zijkant van de mond te doen. Misschien dat je dat kan proberen? Echt in de wang

24 dagen geleden

Ik smeerde het in het begin op zijn lippen en zo wende hij aan de smaak. Rijstebloem gaat er beter in dan groentehapjes. Fruit hebben we nog niet geprobeerd.

24 dagen geleden

Hier hetzelfde hoor, zoveel blijft er niet binnen. Maar het heet niet voor niks oefenhapjes…

24 dagen geleden

Ze zeggen dat ze er pas aan toe zijn als de duwreflex van de tong afneemt. Zou kunnen dat de reflex nog erg aanwezig is, dan is het niet dat hij niet wil.

24 dagen geleden

Dit is waarom het oefenhapjes heet 😂 de baby oefent met eten maar hoeft nog niet echt iets binnen te krijgen. Gewoon lekker rustig laten wennen!

24 dagen geleden

Reactie op Else.ams

Dit is waarom het oefenhapjes heet 😂 de baby oefent met eten maar hoeft no ...
Dat is een goeie. Ik ben al blij dat hij zijn mondje opendoet. Ons zoontje van nu 2,5 jaar had vanaf geboorte een sonde en heeft pas 4 dagen voor zijn eerste verjaardag actief gehapt. Ook bij hem hebben we niks gepusht. Elk kind bepaalt zijn eigen tempo.

21 dagen geleden

Kan een baby uitslag krijgen van oefenhapjes? Ik geef fruit zoals peer, banaan en kwa groente wortel tot nu toe.