12 Reacties

24 dagen geleden

Wij zijn 3 weken geleden begonnen, ook met 4 maanden. Hij moest er niets van hebben dus we zijn een aantal dagen gestopt en toen rustig weer begonnen, 2 lepeltjes overdag en 2 met het avondeten. Nu gaat het al een stukje beter. Het is denk ik heel erg wennen voor baby’s! Ik zou het niet teveel forceren omdat het dan een vervelende ervaring wordt. Je kunt een tijdje stoppen en daarna weer beginnen 😊 wij gebruiken overigens ook mamaroos!

24 dagen geleden

Ooo ik ben vandaag begonnen, direct kokhalzen en inderdaad ook alles naar buiten aan het duwen met zijn tongetje

24 dagen geleden

Bij onze eerste van nu ruim 2 jaar heeft het tot een maand of 13 geduurd voor hij een beetje vast voedsel wilde gaan eten en dan eigenlijk vooral op de opvang. Potjes/hapjes heeft hij nooit willen eten. Hij kreeg ook best laat zijn eerste tanden, met 10 maanden pas. Nu met de 2e, die nu 4,5 maand is afgelopen zondag begonnen en hij vind een groentehapje/potje helemaal geweldig en at vandaag al een half klein potje weg. Probeer het een beetje los te laten, ze gaan eten wanneer ze willen eten. Frustreer jezelf en ook haar niet. Eten moet leuk en lekker zijn, anders heb je misschien kans dat ze het straks helemaal niet wilt, door negatieve associatie.

24 dagen geleden

Ons zoontje is bijna 5 maanden en wij zijn ook met 4 maanden begonnen met de eerste groente oefenhapjes maar bij ons ook hetzelfde verhaal. Tot nu toe bloemkool, pompoen en doperwtjes maar nu na 3/4 weken tuft ons zoontje ook vrijwel alles uit

24 dagen geleden

Ons zoontje is 5 maanden en wij zijn vanaf 4 maanden gestart met oefenhapjes. Hij vind het vanaf het begin allemaal super lekker en houdt gelukkig alles binnen. Misschien is je kindje er nog niet helemaal aan toe aan die oefenhapjes.

24 dagen geleden

Ik kreeg de tip van een vriendin die huisarts is om de voeding wat meer in de zijkant van de mond te doen. Misschien dat je dat kan proberen? Echt in de wang

24 dagen geleden