17 Reacties
3 maanden geleden
Het mama Roos kookt 60 dagen schema is mij bij de eerste goed bevallen. Zij heeft een online cursus mbt babyvoeding. En een schema waarin staat wat je je baby kan geven op welke dag, heel makkelijk. Je kookt dan in 1 dag voor 60 dagen hapjes. Ik heb zelf een Philips avent 4 in 1 babyvoedingmaker. Erg handig. En doe dan als ik de groente gepureerd heb dit in ijsblokjesvormen. Zo kun je elke keer bij de oefenhapjes een ijsblokje ontdooien. En de blokjes vervolgens opbouwen. Staat ook allemaal in het schema van mama Roos kookt. Er is trouwens ook een aanvullend tweede 60 dagen schema.
3 maanden geleden
Wij gebruikten gewoon een blender, werkte prima zat. Dan invriezen in ijsblokjes vorm, dan kan je makkelijk doseren. Later kan je dan ook makkelijk combineren; dus bijvoorbeeld een klontje wortel en een klontje dopewrtjes samenvoegen. Wij begonnen zelf met alleen groentehapjes, later pas fruit. Dit omdat zoet anders al snel de voorkeur kan krijgen. We hebben een onwijs makkelijker eter gekregen die dol is op groente, dus we gaan het nu bij nr 2 weer op deze manier doen. Hopelijk een soortgelijke uitkomst. 😅
3 maanden geleden
Ik heb zelf altijd potjes gegeven en vanaf 6 maanden gecombineerd met baby lead weaning bij mn eerste, ivm chronisch ziek zijn heb ik niet de energie om het zelf te maken helaas. Maar je kan het beste beginnen met losse ingrediënten. Dus alleen wortel geven, of alleen banaan etc. Mocht je kindje er niet goed op reageren weet je wat de oorzaak is. Mijn oudste vond de bloemkool hapjes heerlijk maar ze kreeg er helaas enorm krampjes van, en zijn we dus ook mee gestopt die te geven. Je kan vooral als je begint om diezelfde reden het beste bijvoorbeeld eerst 3 dagen het ene geven, en daarna 3 dagen iets anders, om goed te kunnen zien hoe je kindje reageert. En maak niet direct te grote porties, in het begin krijgen ze nog niet veel op.
3 maanden geleden
Ijsblokjes bakje van de zeeman deze heeft een silicone onderkant dus druk je de blokjes er makkelijker uit ☺️
3 maanden geleden
Ik deed het met de oudste gwn in een zeef boven pannetje water ipv zo'n dure machine
3 maanden geleden
Met onze oudste gelijk met 4 maanden begonnen met alleen groente. Ik heb het in de blender gedaan en vervolgens in een ijsklontjes vorm ingevroren. Ik ben begonnen met wortels, doperwtjes, zoete aardappel, pompoen en boontjes langzaam heb ik alles uitgebreid en ben ik gaan mengen. Hij at met 6 maand ook al met de pot mee ben toen zijn eten gaan prakken. Fruit heb ik met 4,5 maand gedaan en dit ging ook goed. Heb nu qua avondeten een hele makkelijke eter alleen het fruit is momenteel niet zo best. Hopelijk komt dat wel weer. Ben van plan om het volgende maand met de kleine ook weer zo te doen
3 maanden geleden
Met de eerste duur apparaat gekocht en ingevroren in ijsblokjes etc, maar ons kindje wou echt liever kauwen en ontdekken met zijn handjes dus we zijn al snel stukken paprika etc gaan geven. Dus kijk ook even aan wat je kindje fijn vind voor je dure spullen koopt 🤣
3 maanden geleden
Ik ga het gewoon pureren met staafmixer en als dat niet praktisch is koop ik misschien een blender ofzo
Of gewoon prakken haha.
Wij beginnen met groenten en gaan na een aantal weken pas fruit geven omdat we anders bang zijn dat hij groente minder lekker vind. Dit is een eigen keuze.
Onze baby is 13 weken toont nog geen’ interesse’ in eten
Ik ga ergens tussen maand 4 en 5 beginnen.
3 maanden geleden
Hier bij mijn zoontje altijd alles vers gemaakt. Dat deed ik met de Philips Avent stomer en blender, wat een heerlijk ding! Groente er in, x milliliter water (afhankelijk van het soort groente) en het stoomt het gaar. Stopt zelf als het water op is. Dan omdraaien en blenden! Ik vroor het in het begin altijd in middels ijsblokjes. Ze eten in het begin toch niet meer dan dat. Indien nodig ontdooi je er steeds meer en uiteindelijk ga je grotere porties maken.
Ik ben begonnen met groente omdat fruit van zichzelf zoeter is. Begin je met fruit heb je kans dat je kindje moeilijker went aan groente.
3 maanden geleden
Wij zijn met onze oudste na 5 maanden gestart met groenten en pas na 6 maanden met fruit. Ik vind 4 maanden persoonlijk best vroeg.
Ik gebruikte de eerste maanden een babycook van Béaba (stoomt en mixt) en maakte daar meteen voor een aantal dagen porties mee. Een deel ging in de vriezer en een deel in de koelkast. Wij gaven altijd meerdere dagen na elkaar dezelfde groente.
Wij zijn begonnen met wortel. Zoete aardappel, pompoen, knolselder, erwten, bloemkool en courgette waren hier altijd een succes. Toen dat goed ging pas groenten gaan combineren.
Om in te vriezen gebruikte ik potjes met deksel van de hema.
Ik gebruikte trouwens vaak diepvriesgroenten, scheelt ook weer wat tijd en is net zo gezond. 😅