19 Reacties
3 maanden geleden
Mijn kindje heeft dit sinds 2 dagen op haar beentje in een plooi (ze heeft best stevige beentjes). Ik zelf smeer er uienzalf op iedere keer als ik haar verschoon. Heb niet het idee dat ze er last van heeft, maar ziet er wel pijnlijk uit!
Ik denk zelf dat het door het zweten komt van de afgelopen warme dagen. Of misschien toch niet goed afgedroogd (ze doucht iedere dag).
3 maanden geleden
Reactie op KleineFreek24
Mijn kindje heeft dit sinds 2 dagen op haar beentje in een plooi (ze heeft ...
Ik heb ook een lekkere spekbaby dus ik denk ook dat het door de warmte komt. Dankjewel voor je uienzalf tip! Gelukkig heeft jou kleintje er geen last van, die van mij vgm ook niet zo gelukkig behalve dat ze het optillen van haar arm niet zo leuk vind haha.
3 maanden geleden
Ik kreeg deze week op het consultatiebureau de tip om wat keukenbloem op zulke plekjes te doen. Ik doe dit met een zacht make up kwastje. Door de bloem schuurt de huid dan niet zo over elkaar. Het lijkt te helpen. 😊
3 maanden geleden
Oeps ik bedoel uierzalf 🤪 Ik smeer dit echt op alles, ook bij mezelf wanneer ik iets heb. Echt lekker veel en vettig houden. Ik vind het echt een wondermiddel!
Ja mijn kindje is 11 weken en woog de laatste keer bij het cb (toen was ze 8 weken) al 6355 😂 Het is een lekker spekje, dus het zal niet de laatste smet plek zijn ben ik bang!
3 maanden geleden
Reactie op Babylove267
Ik kreeg deze week op het consultatiebureau de tip om wat keukenbloem op zu ...
O wat bijzonder haha! Dank voor de tip!
3 maanden geleden
Reactie op KleineFreek24
Oeps ik bedoel uierzalf 🤪 Ik smeer dit echt op alles, ook bij mezelf wanne ...
Oh heeeeelijk! Hier ook een meisje van morgen 10 weken 6,3 kilo 🩷
3 maanden geleden
Reactie op Daniquemarlene
Oh heeeeelijk! Hier ook een meisje van morgen 10 weken 6,3 kilo 🩷
Oh wat fijn, eindelijk een meisje dat net zo zwaar is! Ik lees alleen maar kindjes die lichter zijn. Ik ken zelfs kindjes van 6 maanden of ouder die in de zelfde maat zitten als mijn kindje 🥲 Je bent de eerste waarbij ik zie dat het meisje net zo zwaar is! 😍
3 maanden geleden
Reactie op KleineFreek24
Oh wat fijn, eindelijk een meisje dat net zo zwaar is! Ik lees alleen maar ...
Heerlijk die spekbaby’s! Ze zit ook al bijna met alle merkjes in maat 62, ging iets sneller van verwacht dus ik had een goede reden om weer leuke kleertjes voor haar te kopen💞
3 maanden geleden
Reactie op Daniquemarlene
Heerlijk die spekbaby’s! Ze zit ook al bijna met alle merkjes in maat 62, g ...
Haha zooo herkenbaar, we hebben de zesde dochter 😋
3 maanden geleden
Reactie op mama0706
Hier nog een meisje die in maatje 62 zit ☺️ is nu 10 weken vorig week met 9 ...
Aaah ja echt fijn om te lezen, ik begon er al best onzeker over te worden eerlijk gezegd! Terwijl ik het een heeerlijk kind vind!
3 maanden geleden
Reactie op mama0706
Hier nog een meisje die in maatje 62 zit ☺️ is nu 10 weken vorig week met 9 ...
Heeeerlijk 🥰🥰🥰🥰
3 maanden geleden
Reactie op KleineFreek24
Aaah ja echt fijn om te lezen, ik begon er al best onzeker over te worden e ...
Dat nooit doen! Ieder kindje is anders. Ik geef zelf borstvoeding en ben er eigenlijk super trots op dat ze zo lekker groeit. Maar borst of fles, het is toch heerlijk knuffelen al die spekkies!
3 maanden geleden
Onze jongen heeft ook afgelopen week onder zn oksel en in zijn nek een plekje gekregen. Ik smeer er nu zinkzalf op.
3 maanden geleden
Wij gebruiken sudocreme. Ik smeer het nu ook elke ochtend na het wassen preventief op de plekjes waar ze er gevoelig voor is (oksels, achter de oortjes) en bij elke luier verschoning in de liezen. Hierdoor tot nu toe geen last meer gehad van smetplekken
3 maanden geleden
Bij mijn eerste is de uitkomst altijd: wassen met water, goed drogen met zaxhte hydrofiel doek + Weleda Calendula olie.
Nu doe ik dit met baby in alle plooien en heb ik nog helemaal geen uitslag gehad! Fijne met olie is dat het geen residu achter laat, met crèmes en zalven word het zo snel vies…