18 Reacties
4 maanden geleden
Van buik naar rug nog niet gezien maar moet eerlijk bekennen dat ik dat hele tummy time heeel weinig doe. Wel heb ik nu een baby die al sinds eerste weken op de zij draait. Dacht eerst per ongeluk maar nu met 8 weken nog steeds. Dat deden mijn andere 2 kinderen helemaal niet.
4 maanden geleden
Ja hier ook een dametje van 7 weken die dat al een paar weken doet. Haar broer deed dat ook al heel vroeg.
4 maanden geleden
Onze kleine draait nu niet zo vaak maar onze eerste draaide wel al zo vroeg vanuit de buik naar de rug. Ik had vooral het idee dat hij het echt niet fijn vond om op de buik te liggen. Toen hij eenmaal bewust draaide van rug naar buik toen draaide hij eerst niet zelf terug
3 maanden geleden
Reactie op VdB21
Was je zoontje ook sneller met andere ontwikkelingen ? Kruipen, lopen etc?
Hij liep met 9 maanden overal langs en kwam via meubels en muren het hele huis door. Toen zeiden ze met 11 maanden bij het cb 'hij gaat het kruipen overslaan en loopt binnen korte tijd los' nou niets was minder waar. Hij ging een week later alsnog kruipen en liep pas los met ruim 17 maanden 😅 hij is nu 2 jaar en 2 maanden en is motorisch juist niet zo handig maar praat dan weer super goed, kan hele gesprekken met hem voeren en hij praat met volledige zinnen van 6 a 7 woorden. Geen touw aan vast te knopen dus 😅
VRIEND
3 maanden geleden
Reactie op Mv86
Dit is vrij logisch dat ze dat al 'kunnen' het hoofd is nog topzwaar dus di ...
Exact dit 😊
3 maanden geleden
Reactie op Mv86
Dit is vrij logisch dat ze dat al 'kunnen' het hoofd is nog topzwaar dus di ...
Nou dat is niet waar hoor. Babys moeten het namelijk wel durven om het hoofdje achterover te gooien. Verreweg de meeste baby's kunnen dit niet rond zo een jonge leeftijd. En veel baby's leren ook juist eerde van rug naar buik.
3 maanden geleden
Reactie op VdB21
Nou dat is niet waar hoor. Babys moeten het namelijk wel durven om het hoo ...
Nee hoor. Dat hoofdje zwaaid nog alle kanten op in het begin. Dus het hoeft maar net iets te veel naar 1 kant te zwaaien en je baby valt om. Het bewust omrollen leren ze misschien eerst van rug naar buik, maar dit 'rollen' op deze jonge leeftijd is echt niet een bewuste actie van ze, heeft ook niets met durven te maken. Dat komt pas zodra ze het bewust gaan doen
3 maanden geleden
Reactie op Mv86
Nee hoor. Dat hoofdje zwaaid nog alle kanten op in het begin. Dus het hoeft ...
Dat kan zijn bij sommige baby's, maar het consultatiebureau geeft aan dat dit noet het gemiddelde is, maar dat er wel degelijk baby's zijn die sterk genoeg zijn in hun nek en spieren dat ze het bewust kunnen.
3 maanden geleden
Reactie op Mv86
Nee hoor. Dat hoofdje zwaaid nog alle kanten op in het begin. Dus het hoeft ...
Fijn dat jij goed kan weten wat onze kindjes wel en niet bewust doen.. het hoofdje van mijn kindje zwaait niet alle kanten op. Ze is sterk genoeg om minimaal 15 minuten in bellytime haar nek goed en stabiel omhoog te houden en als ze een speeltje wil pakken draait ze heel bewust naar het speelt of om zodat ze het daarna kan pakken... maar goed, dan kan nog niet volgens jou dus zal inderdaad elke dag meerdere keren een Lucky shot zijn ;)