94 Reacties

11 dagen geleden

Hi! Ik ben ook de uitgerekende datum gepasseerd. Is onze eerste baby en we zullen nooit meer verlof hebben met zoveel rust. Ik geniet van mijn "reservetijd" en van de zon. Maar aan de andere kant voelt mijn lichaam nog zo rustig dat ik soms de gedachte heb, zal ik wel weten hoe het moet? Begint het ooit? Voel me nog wel heel ontspannen, niet zenuwachtig!

11 dagen geleden

Reactie op Elm0

Hi! Ik ben ook de uitgerekende datum gepasseerd. Is onze eerste baby en we ...
Fijn dat je die ontspannenheid nog kan bewaren ondanks het passeren van de uitgerekende datum! Niet bang of bezig dus met dat je moet worden gestript, ingeleid e.d.?

11 dagen geleden

Ik kan me helemaal in je verhaal vinden. Ik ben nu ook 40+3 (mijn uitgerekende datum was afgelopen zondag) en de onrust begint toe te nemen. Rond week 35-39 voelde ik me juist sterk en zeker voor de bevalling. Maar nu twijfel ik ook aan het strippen morgen. Moet ik het proces echt versnellen als ik en de kleine nog gezond zijn? Het is een lastige keuze. Lichamelijk en emotioneel ben ik ook op en dat maakt het extra moeilijk!

11 dagen geleden

Ik ben nu 40+4 en mijn dochter is met 40+6 geboren. Ik herken de onrust in je hoofd enorm. Morgen afspraak staan bij de verloskundige voor een echo en indien mogelijk strippen. Ik heb ook het liefst dat t vanzelf op gang komt maar ben het zwanger zijn behoorlijk zat aan t worden. Ik probeer gewoon mn dag maar door te komen 🥲😅

11 dagen geleden

Reactie op Arianaxx

Ik kan me helemaal in je verhaal vinden. Ik ben nu ook 40+3 (mijn uitgereke ...
Ah wat vervelend 😔 jammer is dat he.. ik herken wat je zegt. Ik voelde me heel ontspannen tot na vandaag, vertrouwen dat het wel zou komen en ik was er eigenlijk niet zo mee bezig. Ik merk ook dat het me wat onrust oplevert als je ziet op het forum wie er al redelijk vroegtijdig met 38 of 39 weken is bevallen. Voelt alsof ik dan achterloop al weet ik ergens diep van binnen wel dat er waarschijnlijk uiteindelijk meer vrouwen zijn die juist na de 40 weken bevallen dan voor die tijd. Moeilijke keuze inderdaad om te malen wat betreft het strippen..

11 dagen geleden

Reactie op Sneeuwklok

Ik ben nu 40+4 en mijn dochter is met 40+6 geboren. Ik herken de onrust in ...
Wat spannend! Heel veel succes morgen! Als je wilt en daar de behoefte voor hebt dan laat gerust even weten morgen hoe het is gegaan. Ik ben ook erg benieuwd hoe het strippen "voelt". Ik raak er erg door aan het twijfelen omdat mijn verloskundige vanochtend zei dat het gemiddeld maar bij 1 op de 8 vrouwen een succesvolle uitwerking geeft

11 dagen geleden

Vandaag 40+1 en herken de onrust. Is wel iets minder geworden toen ik afgelopen maandag bij de verloskundige was en we hebben afgesproken dat ze vrijdag komt strippen als er dan nog niet zelf iets is gebeurt. Dit is mijn tweede zwangerschap en mijn zoontje is met 40+2 geboren (bevalling begon op uitgerekende datum) heb daarom ergens nog wel vertrouwen dat hij vanzelf gaat komen maar bij elk pijntje in mijn buik denk ik wel zou dit het begin zijn.

11 dagen geleden

Reactie op MMEB

Vandaag 40+1 en herken de onrust. Is wel iets minder geworden toen ik afgel ...
Jammer dat je ook zo de onrust voelt! Wat maakt voor jou de keuze dat je nu vrijdag al laat strippen als ik vragen mag? Ik merk zelf juist na het gesprek met mijn verloskundige van vanochtend dat ik er erg over twijfel omdat ze aangaf dat gemiddeld bij 1 op de 8 vrouwen het strippen effect geeft. Het klonk voor mij wat dat betreft meer nadelig dan voordelig

11 dagen geleden

Bij de eerste ben ik ingeleid met 41+5. Ik vond het ook zo lastig, want je houdt toch rekening met de uitgerekende datum. Het is gewoon super spannend.. behalve dat het lichamelijk zwaar werd, geen voorweeën of indalingsweeen gehad dus het voelde ook heel erg alsof het nog heel lang ging duren. Ik kreeg ook zoveel berichtjes of de baby er is dat ik op een gegeven moment gestuurd heb dat ze het vanzelf horen als de baby er is en al die berichten alleen maar meer onrust geven. Bij de 2e hield ik al rekening met overtijd gaan maar de spanning stijgt toch, omdat de kans steeds groter wordt dat de baby komt. Ik zou met 40+5 gestript worden maar ik zat nog potdicht! Dus het kon niet eens. Die nacht is de bevalling toch begonnen dus met 40+6 bevallen) Nu ben ik 38+5 ga ik er eigenlijk weer vanuit rond/na de uitgerekende datum te bevallen.

11 dagen geleden

Ik ben vandaag 40 + 3 en ook een voorstander de natuur zo veel mogelijk zelf te laten bepalen, daarom ga ik(pas) bij 41 + 3 naar het ziekenhuis voor een controle en hartfilmpje en dan zou ik eventueel 41 + 4 of misschien wel + 5 laten strippen. Als je je verder lichamelijk nog oké voelt waarom dan niet zo lang mogelijk wachten met strippen of inleiden 🤷🏻‍♀️

11 dagen geleden

Reactie op Elm0

Hi! Ik ben ook de uitgerekende datum gepasseerd. Is onze eerste baby en we ...
Ik heb ook precies dit. Gisteren was m’n uitgerekende datum. Ik merk vooral dat mn omgeving er veel mee bezig is. Het is heel normaal (en helemaal voor de eerste, wat bij mij het geval is) dat hij later komt. M’n verloskundige vertelde dat de mediaan op 40+ 5 dagen ligt (voor eerste kind). Dus ik geniet nog van de rustige dagen en de mooie dagen. Soms een beetje zoeken hoeveel ik nog op pad ga omdat ik soms het idee heb dat als ik te veel nog echt wegga je het mogelijk onbewust tegenhoud.🤷‍♀️ Ik doe elke week acupunctuur en vrijdag een afspraak staan waarin ze het heel natuurlijk zou kunnen stimuleren. Dat vind ik wel oké maar strippen daar ga ik denk ik pas over nadenken als ik tegen de 42 weken loop. Lekker ontspannen en ik laat het wel op me afkomen!

11 dagen geleden

Reactie op lcupedo

Fijn dat je die ontspannenheid nog kan bewaren ondanks het passeren van de ...
We hebben het er wel over gehad bij de vk... ik wil het liever niet. Mijn vader is acupuncturist en die staat al te springen om eerst te proberen met bepaalde punten de bevalling op gang te laten komen. Als dat niet werkt zou ik wel strippen, want inleiden wil ik echt niet 🫣

11 dagen geleden

Ik ben momenteel 40+5 en voelde me de afgelopen weken klaar voor de bevalling. Nu ik richting week 41 ga merk ik toch meer de "onrust". De tijd waarin het nog spontaan op gang kan komen wordt steeds korter en dat maakt me wat zenuwachtig omdat ik liever niet ingeleid wil worden. Ik voel me in principe nog prima, wel afgesproken om te kijken of strippen een optie is als ik over de 41 weken heenga. Voor mij voelt het strippem als een tussenweg waar ik mezelf goed bij voel. Mocht het niks teweeg brengen kan het ook geen kwaad.

11 dagen geleden

Reactie op lcupedo

Ah wat vervelend 😔 jammer is dat he.. ik herken wat je zegt. Ik voelde me ...
Bijzonder, heb juist het idee dat iedereen overtijd gaat op het forum 🥲 waar ik zelf zelfverzekerd was dat ik wel rond de 38/39 weer zal gaan bevallen, doen de verhalen op Het forum me erg twijfelen. Hoop dat het snel voor jullie mag gebeuren! 🤍

11 dagen geleden

Reactie op Kimberley1234

Ik ben vandaag 40 + 3 en ook een voorstander de natuur zo veel mogelijk zel ...
Ik kan me helemaal voorstellen dat je liever tot na de 41+3 weken wacht. Daar gaat tot op heden mijn voorkeur ook naar uit. Althans zolang ik me zo voel zoals ik me nu voel dan is het nog wel eventjes uit te houden. Ik kan me ook bij sommige vrouwen voorstellen als er ontzettend veel pijn is of slaapgebrek dat het langer laten afwachten geen doen meer is

11 dagen geleden

Reactie op Moedertje33

Bijzonder, heb juist het idee dat iedereen overtijd gaat op het forum 🥲 wa ...
Wel bijzonder dat we daarin precies het tegenovergestelde qua indruk hebben over overtijd gaan op het forum 😅

11 dagen geleden

Reactie op lcupedo

Wel bijzonder dat we daarin precies het tegenovergestelde qua indruk hebben ...
Hahahahah echt hoor!! 🙈🙈

11 dagen geleden

Bij mijn zoontje ben ik spontaan (wel na 1x strippen) bevallen met 41+5. Vond het wel lang duren op gegeven moment en was elke morgen teleurgesteld dat ik nog niet bevallen was haha. Maar ook dit keer wacht ik weer af. Vind het idee van een inleiding, mits niet nodig natuurlijk, ook niet prettig. Ga overigens niet over de 42 weken heen..

11 dagen geleden

Ik herken je mentale onrust heel goed! Ik ben vandaag precies 41 weken en mijn eerste zoontje kwam met 38+5 spontaan na een hele dag stadten en ‘s avonds Indisch eten. Dat ik nu zo ver ben voelt dus heeeel raar en wil zo graag dat het spontaan zal gaan. Ik heb nu besloten vrijdag te laten strippen als hopelijk baarmoedermond nog iets meer verweekt is. Was vandaag half verweekt en een ruime 1cm ontsluiting dus was nog niet ideaal om te strippen. Ik denk dat de slagingskans ook daar heel afhankelijk van is. Als het allemaal niet lukt krijg ik zondag een ballonnetje en wordt evt. dinsdag ingeleid (doorgeleid noemden ze het?!). Eigenlijk wil ik dat graag voorkomen maar met 41+4 vind ik het ook wel mooi geweest. Als het ballonnetje werkt en vliezen worden gebroken kan het alsnog vanzelf op gang komen dus daar houd ik mijn hoop maar op. Maar hopelijk dus morgen, vrijdag of zaterdag uit zichzelf ✌🏻. Ben over het algemeen rustig eronder maar heb af en toe momenten dat het me aanvliegt en ik me wel een beetje ongerust over het eventuele inleiden voel. Af en toe voelt het ook alsof hij nooit meer komt, maar ik heb er nog steeds vertrouwen in ✌🏻. Over de 42 weken lijkt me toch ook niet fijn, dat wil ik liever ook voorkomen. Met al de ‘risico’s’ van dien…

11 dagen geleden

Bij allebei mn zwangerschappen kwamen ze later dan de uitgerekende datum. Bij de eerste was ik 29 juli uitgerekend die werd 1 augustus 2011 geboren en de tweede was ik 13 juli uitgerekend en kwam op 18 juli 2018. Nu ben ik 23 mei uitgerekend... ben benieuwd wat deze gaat doen😄 voor mijn gevoel denk ik dat deze eerder komt maar dat komt misschien omdat ik last van m'n bekken heb..🫣hoop juist dat hij nog even blijft zitten.