16 Reacties

4 maanden geleden

Zou het kunnen dat ze spruw heeft?

4 maanden geleden

Reactie op Mama valkenswaard

Zou het kunnen dat ze spruw heeft?
Ik zie niks in haar mondje!

4 maanden geleden

Dat had ik afgelopen vrijdag ook, blijkt nu dat ik menstrueer en kleine wordt ongeduldig omdat er niet veel uitkomt en merkt dat smaak ook anders is dus hij weigert het (gebruik ook tepelhoedje)

4 maanden geleden

Reactie op DJMJ

Dat had ik afgelopen vrijdag ook, blijkt nu dat ik menstrueer en kleine wor ...
Maar wordt je kindje soms ook meteen onrustig wanneer je hem/haar aanlegt?

4 maanden geleden

Reactie op DJMJ

Dat had ik afgelopen vrijdag ook, blijkt nu dat ik menstrueer en kleine wor ...
Het kan ook buikkrampen zijn. In combinatie met alles, maakt het erg frustrerend en word ook onzeker van. Hopelijk gaat het snel over!

4 maanden geleden

Reactie op Denisedb

Maar wordt je kindje soms ook meteen onrustig wanneer je hem/haar aanlegt?
Ja, het is soms zo erg dat ik gewoon een kv pak voor hem om hem rustig te krijgen

4 maanden geleden

Ik heb precies dit ook met mijn bijna 6 weken oude baby. Ze maait dan met haar armpjes en huilt hard. Ze maakt dan ook geluidjes en kijkt heel onrustig met haar ogen alle kanten op. Soms hapt ze toch even aan, maar trekt daarna een pruillip en reuzezielig gezichtje waarna ze weer huilt. Ze had spruw, dat is nu voorbij. Dat is het dus niet bij ons. Ik heb het idee dat ze minder honger heeft en ik haar minder vaak (en minder lang) moet aanleggen. Ze heeft namelijk ook momenten waarop ze wel heel effectief drinkt. Ik geef alleen borstvoeding en kolf nog niet. Ik las dat als het drinken effectiever gaat bij baby's, ze minder vaak en korter drinken. Zijn er momenten op de dag dat je dochter juist wel goed drinkt? Of doet ze dit alleen maar? Ik werd er ook onzeker van en heb er vorige week de huisarts om gebeld. Die zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken, zolang ze genoeg luiers had op een dag.

4 maanden geleden

Hier precies hetzelfde gehad (ook met tepelhoedje). Hoe vervelend ook, het koste mij veel energie. Ik wilde dolgraag BV geven, maar stapte op een gegeven moment ook over op deels KV en bijvoeden fles met gekolfte melk. Lactatiekundige heeft meegegeken en we deden alles goed (rustige plek opzoeken en in alle rust voeden). Het heeft mij doen besluiten te stoppen, hoe graag ik het ook wilde, het was voor mij de juiste keuze. Nu een enorm tevreden en rustig meisje en een energieke mama. Voor mijn gevoel er alles aan gedaan, en het onrustige aanleggen was niet 1x maar 2,5 week lang (op en af). Heel veel succes, hopelijk geniet de kleine snel weer van haar mama melk.

4 maanden geleden

Kan het verborgen reflux zijn?

4 maanden geleden

Ik had dit ook met 4 weken en gelukkig is het sinds een paar dagen weer wat rustiger en lijkt de kleine ook weer te ontspannen. Ik werd er ook erg onzeker van en dacht ook dat het misschien niet genoeg was ofzo, maar ze heeft genoeg poepluiers en ze komt aan. Ik moest dit wel even een paar keer horen van m'n partner voordat ik dat kon parkeren.

4 maanden geleden

Onze baby van 8 weken en 1 dag doet elke voeding (volledige bv, 's nachts flesje gekolfde bv) wel een keer precies hetzelfde, maar niet meteen vanaf het begin vd voedingssessie. Misschien heb je er toch wat aan 🙏 Als hij dit doet leg ik mn hand op zn achterhoofd, zonder druk alleen neerleggen zeg maar, en duw mijn borst naar voren wanneer hij er goed voor hangt, dan gaat ie verder met zn maaltijd. Ik gebruik trouwens ook tepelhoedjes. Dit naar voren duwen heb k van de kraamzorg en hand op hoofdje leggen had mijn vriend ergens gevonden. Vet raar als ie opeens zo doet, hij wordt echt heel boos in ene en dan hand op hoofd en hop is het zo weer over.

4 maanden geleden

Het kan ook zijn dat de kleine het tepelhoedje onwennig begint te vinden en toch aan de tepel wilt. Misschien eens proberen? Ik weet natuurlijk niet de reden van het gebruik. Mijn zoontje kreeg er na 6 weken moeite mee en nu voed ik 2 weken zonder. Wel langzaam afgebouwd per dag. Overdag zonder ‘s nachts met en sinds een week wilt hij ‘s nachts geen tepelhoedje en weigert hij dat.

4 maanden geleden

Reactie op T8998

Ik heb precies dit ook met mijn bijna 6 weken oude baby. Ze maait dan met h ...
Bedankt voor jouw reactie! Dit is fijn om te lezen. Mijn dochter is vrijwel alleen maar onrustig aan de borst. Soms pakt ze wel één borst voor een minuutje of 3 en is ze daarna onrustig bij borst nummer twee. En vervolgens heel hard huilen… dus naar mijn idee van de honger! Ik heb bij de laatste voeding 30ml kv gegeven

4 maanden geleden

Reactie op Maanlicht

Kan het verborgen reflux zijn?
Loop al bij een osteopaat! Die geeft aan dat dit niet van toepassing is!

4 maanden geleden

Reactie op nienke1998x

Het kan ook zijn dat de kleine het tepelhoedje onwennig begint te vinden en ...
Al geprobeerd maar van mijn tepel moet ze al helemaal niks hebben helaas! Toch bedankt voor je bericht

4 maanden geleden

Mijn dochter heeft dit ook. Wat bij mij helpt is haar af te halen en rechtop te houden voor een boertje of even kalmeren. Soms valt ze dan in slaap. Ze doet dit vaak als ze moe is of een boertje heeft dus.