16 Reacties
7 dagen geleden
Heel herkenbaar. M’n dochter heeft echt periodes gehad van moeilijk drinken. Momenteel in sprong 5 ook weer het wegduwen van de fles en m dan weer heel snel naar zich toe trekken.
Ze zit momenteel ook echt goed vol met snot, waardoor ik ook het gevoel heb dat ze even goed moet ademenen. Maar echte oorzaak heb ik niet, t zwakt hier na een sprong vaak weer af.
Succes!
7 dagen geleden
Is het een idee om vaker kleinere flesjes te geven dan? Dan kan ze even bijkomen?
En boeren tussendoor? Je zal het vast al geprobeerd hebben 🤭
7 dagen geleden
Ik was net gaan voeden en wat een strijd weer. Word er echt moe van. Lijkt het net goed te gaan komt er weer een sprong om de hoek kijken .. ben echt moe. Hele tijd gejammer, wegduwen maar dan toch weer willen, hoofd heen en weer. de fles komt amper op, op deze manier. Hier is het in iedergeval sprong 5. Wellicht ook bij jou?
6 dagen geleden
Sprong 5 is hier ook bezig, en ik ervaar het ook zo! Ik gun het jullie niet, maar fijn om te weten dat het meer voorkomt. Het begint inderdaad na ong 100 cc, dan duwt ze de fles uit haar mond, kijkt naar de speen, en trekt hem weer terug naar zich toe. Iedere 5 seconden. Ook strekt ze haar lijfje veel, en soms blijft ze ook naar mijn gezicht kijken. Dan lijkt ze erg afgeleid, en loopt de melk langs haar kinnetje omdat ze vergeet te drinken en liever naar me lacht. En dan weer ineens een harde gil, en dan weer verder drinken. Voor 10-15 sec🤣 Lang verhaal maar ik wilde even een goed beeld schetsen. Ik zoek er niet veel achter. Ze groeit goed, het “boze” gillen lijkt meer te gebeuren omdat ze dat leuk vind als je begrijpt wat ik bedoel…ook het strekken, het lijkt allemaal op dingen uitproberen. Ze ontwikkelen ook weer zo veel in deze sprong. Maar het is zeker vermoeiend! Ik laat haar op het moment ook liever geen fles drinken bij iemand anders dan mijn partner of ik. Omdat ze er dan nog minder mee om weten te gaan dan wij. (Borstvoeding is hier ook een beetje gestopt omdat ze aan de borst hetzelfde deed…ik blijf kolven, en wil het toch weer eens proberen binnenkort. Ik deed half half aan de borst & afgekolfde melk geven. Ging altijd prima.)
4 dagen geleden
ZO herkenbaar en ZO frustrerend. Het enige wat bij ons werkt is hem voeden plat liggend, op zijn rug, in bed. Ook echt niet wat je wil, we bouwen helemaal verkeerde slaapassociaties op.
Maar ja, hij moet toch drinken :(
4 dagen geleden
Reactie op nautic
Jep hier ook (weer) gaande na sprong vier dronk hij weer als een malle (5x2 ...
Dit is hier precies zo!
3 dagen geleden
Mijn zoontje doet dit ook.. Al 2x prelogopedist erbij gehad die weet t ook niet maar vindt het wel raar..
Advies voor ons prikkelarm dus het liefst in het donker, ingebakerd laten drinken🥲
Maar meneer word dan boos dus heeft ook geen zin.
Tongriem en lipbandje gecheckt?
Bij verkoudheid kunnen oren tijdens drinken pijn doen?
Zelf denk ik misschien andere speen? Van nr 1 naar 2 zo dat het minder moeite kost en minder lang duurt?
Nou succes ik ga hier verder worstelen met fles nr 3 vandaag🤣
3 dagen geleden
Reactie op Kimmyops
Haha maar echt hoor. Wil bijna vragen of je al verbetering ziet 😂😂
Ja er was dus heel veel verbetering ongeveer 3,5 week was het top. Klokte de flessen zo naar binnen. Nu dus ws sprong 5 en is t allemaal weer moeilijk😅. Nou vind ik t nu wel prima hij heeft dit blijkbaar nodig. Over een week of 2/3 zal t wel weer beter gaan.