30 Reacties

18 dagen geleden

Die van mij neemt geen speen en vertoont hetzelfde gedrag. Komt al wekenlang om de 1,5-2 uur. Ik denk zelf dat het door de grote ontwikkeling komt waar ze nu doorheen gaan, dan wordt hij gewoon vaak wakker en heeft dan mijn tiet nodig om weer verder te tukken. Soms lukt het hem zelf maar vaker niet dan wel. Geen tips helaas, wel herkenning.

18 dagen geleden

Heel normaal baby gedrag, misschien helpt het om speentje naast je kussen te leggen? dan heb je binnen 2 sec een tut erin 🤣 Ik leg er ook 3 in zijn bedje dan pakt ie er zelf sneller ook 1!

18 dagen geleden

Reactie op RelaxedOrkaan817255

Heel normaal baby gedrag, misschien helpt het om speentje naast je kussen t ...
Haha goed idee!

18 dagen geleden

Reactie op saffiee

Die van mij neemt geen speen en vertoont hetzelfde gedrag. Komt al wekenlan ...
Aah okee! Gelukkig enige herkenning 🥰

18 dagen geleden

Hier ook hetzelfde gedrag, elk uur minstens meldt ze zich omdat ze haar speen kwijt is. Ze drinkt al heel lang ‘s nachts niet meer dus ik ga er vanuit dat dat het niet is. Hier lijkt het wel dat er een tandje doorkomt. Maar kan het niet goed zien dus kan het ook mis hebben. Geen tips dus maar wel herkenning.

18 dagen geleden

Hier exact hetzelfde en ook veel kreunen, alsof hij toch last heeft van zijn darmen. Als we hem dan helpen om te slapen, gaat het meteen weer goed. En dan elk uur opnieuw. Hij is nu 19 weken en het speelt al vanaf 13 weken.

17 dagen geleden

Zijn er mama's met een ouder kindje waarbij dit vanzelf is overgegaan. We hebben echt letterlijk alles geprobeerd om ons zoontje rustig te laten slapen, maar niks werkt. Het voelt als falen en ik vind het ontzettend lastig voor hem dat hij zoveel wakker wordt en geen uren achter elkaar kan slapen. Verder merk ik dat ik echt op ben..de hele nacht door geef ik minstens 1 keer per uur de speen terug of moet ik hem op zijn billen tikken. Na 4 uur slaapt hij helemaal niet meer zonder billen tikken. Hij rol constant naar zijn zij, want zo wilt hij slapen, maar valt dan weer terug naar zijn rug. Steeds Ik opnieuw en opnieuw en opnieuw... we hebben een nunki lakentje maar als hij dan niet meer naar zijn zij kan rollen gaat hij ook huilen. Ik hoop echt dat dit overgaat.

17 dagen geleden

Reactie op Milan0306

Zijn er mama's met een ouder kindje waarbij dit vanzelf is overgegaan. We h ...
Eerste wat in me op komt een zij slaap kussen?

17 dagen geleden

Ik heb vanacht cold turkey de speen weggelaten Ging beter dan met speen

17 dagen geleden

Ik heb dit nu ook, waar hij eerst 5/6 uur kon slapen tot 1/2 nachtvoedingen, is het nu bijna elk uur/ elke twee uur… ik ben op…

17 dagen geleden

Hier zijn de nachten ook ineens minder.. komt wel weer goed! Geduld !! 🤗

17 dagen geleden

Reactie op Milan0306

Wij hebben daar een zijslaapkussen voor aangeschaft. Eigenlijk zo'n anti-omrolkussen en daarin leggen we hem op zn zij

17 dagen geleden

Hier ook! Arm ventje kan er natuurlijk niets aan doen MAAR omg wat breekt mij dat op 😑 Hij huilt soms ook in zijn slaap, wat hij nooit eerder heeft gedaan, hebben jullie dat ook?

17 dagen geleden

Reactie op Milan0306

Onze oudste lag in een zij lig kussen onder het nunki lakentje, dit ging echt perfect. Zou je kunnen overwegen.

17 dagen geleden

Reactie op DJMJ

Hier ook! Arm ventje kan er natuurlijk niets aan doen MAAR omg wat breekt m ...
Yes hier ook sinds een week of 2 elk uur. De eerste week was het heel hard huilen en tegen de tijd dat je in zijn kamer stond sliep hij alweer en wilde dan ook zijn speen niet. Inmiddels moeten we echt naar hem toe om even een speentje te geven en over zijn bolletje te aaien. En dit 1 á 2 keer per uur. Onze dochter heeft dit nooit zo extreem gehad dus ik ben blij hier meer gelijkwaardige verhalen te lezen 😅

17 dagen geleden

Hier precies hetzelfde sinds een paar weekjes! Ze is nu 20 weken. Bijna elk uur wordt ze wakker en speen werkt dan niet altijd dus vaak toch maar aan de borst waarna ze wel altijd weer gaat slapen. Het valt me wel op dat ze dan ook echt wel veel drinkt … vraag me dan af of ze overdag wel genoeg krijgt?

16 dagen geleden

Update: vanscht heeft hij doorgeslapen😱 Ik heb zelf een uur wakker gelegen omdat ik bang was dat hij niet meer ademde😭😂 Ik heb sinds eergister bij het avond en nacht slaapritme geen speen aangeboden. En nu dus doorgeslapen. Die speen was en is de boosdoener bij ons

16 dagen geleden

Reactie op carmenflower

Update: vanscht heeft hij doorgeslapen😱 Ik heb zelf een uur wakker gelegen ...
Hoe heb je dit gedaan? Ging hij niet heel hard huilen bij het slapen? Ik overweeg (nog steeds) om de speen niet meer te geven maar ben bang dat ze dan niet meer in slaap valt

16 dagen geleden

Reactie op carmenflower

Update: vanscht heeft hij doorgeslapen😱 Ik heb zelf een uur wakker gelegen ...
Oh wat fijn zeg! Hoe heb je dat idd met de speen gedaan? Gewoon niet gegeven? Was dat voor hem niet moeilijk om in slaap te komen?

16 dagen geleden

Reactie op ss00

Oh wat fijn zeg! Hoe heb je dat idd met de speen gedaan? Gewoon niet gegeve ...
Ik geef altijd een droomvoeding, en dan gaf ik hem zn speen Nu geef ik hem zo’n knuffeldoekje die hij dan lekker vastpakt. Hij ging heel even geluidjes maken en viel toen in slaap. Om 06.30 pas wakker geworden. Stel hij had snachts wakker geworden dan had ik denk ik weer het knuffeldoekje gegeven en anders toch speen hoor.. Maar blijkbaar werkt het goed om zonder speen in slaap te komen.