14 Reacties

12 dagen geleden

Nee dit is mijn derde zwangerschap en bij alle 3 is er eigenlijk nog nooit naar gekeken alleen tijdens de bevalling zelf

12 dagen geleden

Ik heb het toevallig gisteren gevraagd ben 38+2 en heb al behoorlijk last van krampen. Maar de vk heeft het bij uitzondering gedaan. Ze gaf aan dat ze dat normaal gesproken niet doen en de ontsluiting was ook 0😪

12 dagen geleden

Reactie op Adriana-25

Nee dit is mijn derde zwangerschap en bij alle 3 is er eigenlijk nog nooit ...
Zelfde , 3e zwangerschap nog nooit gehad of de vraag gehad om het te checken. Misschien op eigen verzoek?

12 dagen geleden

Onze verloskundige doet het pas bij de 40 weken controle. Dan krijg je inwendig onderzoek en afhankelijk van de bevindingen en hoe het verder gaat, volgt een gesprek over afwachten/strippen/inleiden etc. Bij de 1e was ik medisch en in het ziekenhuis deden ze vanaf 37 weken niet moeilijk om even te kijken.

12 dagen geleden

Hier ook niet standaard hoor, derde zwangerschap inmiddels. Het is wel een voorwaarde om bijvoorbeeld te kunnen strippen dus als daar een reden voor is dan checken ze het. Bij mij toevallig vanmorgen, vanwege het feit dat ik nu 40,5 dagen ben en niet over de 41 weken wil gaan.

12 dagen geleden

Is hier (vorige zwangerschap) alleen gedaan omdat er een inleiding gepland werd en ze wilden weten of er een ballonnetje nodig was of niet. Ik zie er zelf verder geen meerwaarde van in om de ontsluiting al te weten omdat het naar mijn idee echt niks zegt over het verdere beloop. Maar als jij heel nieuwsgierig bent kun je het de volgende keer toch gewoon vragen?

12 dagen geleden

Ze doen het niet omdat het niet zoveel zegt. Je kunt weken met 3cm ontsluiting lopen of nog potdicht zitten en dag erna bevallen. Het is alleen interessant voor evt inleiden of strippen.

12 dagen geleden

Bij mij niet, ze zei nu toevallig deze week dat ze eventueel bij de volgende afspraak even kunnen kijken hoe het er voor staat ( medisch dus gynaecoloog) en dan zou ik bijna 40 weken zijn.

12 dagen geleden

Bij mij deden ze het omdat ik aangaf dat ik veel buikpijn had gehad afgelopen weekend en of ik het in dat kader fijn vond te weten hoe het er nu voor staat met 39+3.

12 dagen geleden

Hier alleen om te kunnen strippen gekeken met 37/38 weken om inleiding te voorkomen

11 dagen geleden

Ivm inleiding hebben ze t gecheckt bin 39+2 K had dus al 3 cm ontsluiting Merkte er niks van

11 dagen geleden

Dit is mijn 3e zwangerschap en is nog nooit naar gekeken. Heb zelf ook helemaal geen behoefte om het te weten.(Ben 2x voor de uitgerekende datum bevallen)

11 dagen geleden

Nope, hier pas gecheckt toen mijn man had gebeld omdat ik om de 2-3 min weeën had, en had toen 4 cm. Maar verder nooit standaard van tevoren bij controles of zo.

11 dagen geleden

Ik ben 40+4 nu en ook nog niet gehad hoor! Denk inderdaad dat het op eigen verzoek is