12 Reacties
3 maanden geleden
Vind ik niet heel zwaar hoor, gewoon prima binnen de curve. Onze dochter was 4122 gram bij de geboorte, is nu 12 weken en weegt 6200 gram. Juist blij zijn dat ze goed groeit en die ‘spekkies’ trekken vanzelf wel weg als ze meer gaan bewegen. Ik zie liever een wat vollere baby dan zo’n tenger baby’tje (dan maak je je pas zorgen als ze een aantal dagen wat minder goed drinken of ziekjes zijn).
3 maanden geleden
Onze meid is met 3070 (of 3060 weet het niet precies meer) geboren, afgevallen naar 2700 en met 12 weken was ze 5810 ofzo. Dus ook van ruim onder het gemiddelde naar boven het gemiddelde. Terwijl haar zus altijd precies over het gemiddelde lijntje ging.
Consultatiebureau was tevreden, zij lijkt tevreden dus ik ben het ook maar 😉 zal wel goed wezen, niet te druk om maken!
We bieden nu 6x150+5 aan maar die gaan eigenlijk nooit op.
3 maanden geleden
Heb een zoon van nu 4 jaar, is een slank mannetje. Maar groeide ook de eerste maanden van zijn leven heel snel. Zijn lijn schoot omhoog en daarna boog het weer wat af. Woog bij geboorte 3700 en hij was met 3 maanden al 7000. Bij het cb hebben ze daar ook nooit wat over gezegd, gewoon dat hij gezond was. Zou me dus absoluut geen zorgen maken.
3 maanden geleden
Onze kleine woog bij de geboorte 3860 gram! Nu met 9 weken gewogen bij het consultatiebureau, 6732 gram 😬😬
Ook ik maakte me best zorgen over haar gewicht, maar aangezien ik alleen borstvoeding geef hebben ze gezegd dat het prima is… alsnog zit het me een beetje dwars aangezien ze dus boven de P99 zit 😅
3 maanden geleden
Hier een jongetje dat bij de geboorte (39+2) 2860 gram woog (en in de eerste 48 uur afzakte naar 2640 gram) bij een lengte van 46 cm.
Gisteren met precies 3 maanden woog hij 6030 gram bij een lengte van 58.8 cm. Ik maakte mij er ook wat zorgen over want hoewel hij nu exact op het gemiddelde zit, is hij in de afgelopen week ruim een kilo aangekomen en in dat tempo gaat het ineens erg hard en blijft hij niet lang op dat gemiddelde hangen 😅
Hij drinkt elke dag 5 flessen van 180+6 en komt daarmee elke dag op 1 liter uit terwijl hij nog best een extra fles zou willen in de nacht (nu zijn we van 03:00 tot 05:00 in de weer met een speentje en knuffelen om de de nachtfles te kunnen overslaan omdat hij anders dus te veel voeding krijgt).
Volgens CB helemaal geen probleem, de laatste fles mag zelfs nog omhoog naar 210+7 in de hoop dat hij dan niet meer spookt 's nachts.
De arts gaf ook aan dat hoewel het mogelijk is om een baby vet te mesten, dit echt niet zomaar zal gebeuren en dat wat spekkies alleen maar heel fijn zijn voor als ze ineens een periode besluiten minder te willen eten.
3 maanden geleden
Maak je niet druk! Ik heb pas een reuzen baby😅 wel een jongen maar toch.. nu 5x 150 fles, dus valt mee maar toch haha
3 maanden geleden
Hier een baby van 3 maanden. Gewicht 6607 (2 weken geleden) en een lengte van 63.
3 maanden geleden
Niet druk om maken hoor! Hier met de geboorte (38w) 3750 54 cm en nu met 3 maanden 7700 en 63 cm. Helemaal prima zodra ze gaan lopen gaan alle spekkies er wel af!