12 Reacties
2 maanden geleden
Ik denk dat je gevoelens heel normaal zijn. Enige wat je hiertegen denk ik kan doen is het maar gewoon gaan doen. Kan me voorstellen dat het dan allemaal meevalt. Vaak zijn baby’s bij anderen weer anders dan thuis. Bij de opvang zijn ze echt ook wel wat gewend. Hopelijk vind je het werk ook wel weer fijn. Kan je ook soms even je gedachten verzetten en niet alleen maar bezig zijn met je baby. Sterkte!!
2 maanden geleden
Ik snap heel goed dat je je onzeker voelt, maar tegelijkertijd denk ik: volgens mij is dit heel normaal babygedrag! Wat maakt dat je je ervoor schaamt?
Ik hoop dat je werk je misschien ook weer even het gevoel geeft dat je een momentje voor jezelf hebt. Het kan soms echt pittig zijn in het eerste jaar met een baby!
2 maanden geleden
Reactie op ingele88
Ik voel me slecht doordat ik zeg dat ik ergens blij ben dat ik mag gaan wer ...
Nou, ik snap dat wel hoor! Bij mijn oudste zag ik er heel erg tegenop, maar toen ik eenmaal op de fiets naar m’n werk zat dacht ik “Yes! Deze dag bepaal ik helemaal zelf wat ik ga doen!”. Ik vond het best lastig dat het leven met een baby zo onvoorspelbaar is en dat je daardoor echt geen tijd voor jezelf hebt.
Nu bij mijn tweede heb ik daar wat minder last van. Ik begin ook volgende week en ik ga hem echt heel erg missen, maar ik vind het ook wel weer fijn om iets voor mezelf te hebben.
Bij mijn eerste voelde werk heel erg als vrije tijd van thuis. En thuis voelde het weer als vrije tijd van werk. Die balans werkte voor mij heel goed. En volgens mij zijn er wel meer mama’s voor wie dat zo werkt! Je bent niet de enige 😊
2 maanden geleden
Reactie op Eevee_
Ja die duurt best lang! Ongeveer een maand met een piek halverwege.
Hoe is ...
Ups en downs bij opvang doet ze het heel goed wel elke x slaapje van max 1 uurtje. Bij opa en oma krijgt ze nog haar spontane huilbui uit het niks.
Weekend heeft ze daarintegen extreem veel geslapen overdag..nacht komt ze er nog steeds vaak uit..ze gooit nu ook ineens d'r nachtslaap om..die pakt ze nu ineens al on 1700??
2 maanden geleden
Reactie op aj205a
Wat rot dat je er doorheen zit!
Mijn baby is ook zo, drinkt meestal nog 2/ ...
Omdat ik ergens ook blij was dat ik m'n eigen ding kon doen terwijl ik juist bewust hiervoor gekozen heb..maar merk dat hier meer moeders last van hebben. Inmiddels 2 weken verder en gaat het gelukkig al wat beter😅