8 Reacties
3 maanden geleden
Ja, ik herken dit zeker. Ik ben zelf 6 weken geleden bevallen en heb inderdaad ook in de ochtend een dunnere buik dan in de loop van de dag en avond. Gelijkelijk aan moet dit gaan veranderen als je weer kunt gaan sporten en wandelen. Je lichaam herstelt zich en dan nog niet de oude. Dit is het nadeel van een keizersnede.
3 maanden geleden
Jahoor 2x gehad. Zowel bij de vorige keizersnee als nu. Bedenk dat je buikspieren sws al zijn opgerekt door de zwangerschap en door de operatie worden ze nog wat verder opzij geschoven en word er door een gedeelte gesneden. Je lijf stelt prioriteit nummer 1 aan het herstellen van de wond en daarna begint pas het herstel van de spieren. Na mijn 1e keizersnee vond ik na een jaar mijn lijf eindelijk weer een beetje oke worden. En toen was ik al snel weer zwanger 😅.
Ik ga vanaf volgende week (zoontje is dan 10 weken) het zwemmen weer op pakken. Als dat lekker gaat ga ik weer naar de sportschool. Van de oudste zit er nog 8 kg "teveel" aan en nu nog een kg of 5/6. Maar dat is dus wel 15 kg die ik er snel af wil hebben 😅
3 maanden geleden
Ik herken het ook, 12 weken geleden keizersnede gehad. Ik ben nog 2 á 3 kilo zwaarder dan voor mijn zwangerschap, maar ik heb wel nog die opgezette buik. Ook heb ik een slappe huid. Ik denk inderdaad ook dat het door die buikspieren komt en dat er eea nog aan het herstellen is van binnen. Schijnt wel een jaar te kunnen duren voordat alles van binnen goed geheeld is.
3 maanden geleden
Hier ook aanstaande vrijdag 10 weken na de keizersnede! Ik mag van geluk spreken dat ik weer m’n oude lijf terug heb. (Ben nu zelfs slanker, als voor de zwangerschap).
Maar idd, die onderbuik. Het is echt een wat slapper stuk huid, kan er ook zo helemaal mee “jiggelen” 🥲 Ik draag nu elke dag een correctiebroekje over m’n ondergoed zodat ‘ie wat strakker zit en ik er minder last van heb zowel fysiek als mentaal.
Ik denk dat we ons lijf echt gewoon de kans en tijd moeten geven te herstellen, ookal zouden we het liefst het nu al verschil zien 😂