5 Reacties

3 maanden geleden

Ik ben ook heel benieuwd, mijn zoontje is 10 weken oud, ruim 6 kilo en drinkt nu 6x 150+5. Hij heeft meestal daarna nog honger. Ik ga zo ook naar het consultatiebureau om te laten wegen en kijken of we kunnen ophogen of het anders moeten aanpakken. Hij komt nu meestal al om de 3 uur en soms zelfs nog eerder honger.

3 maanden geleden

Reactie op daphneschouten450

Ik ben ook heel benieuwd, mijn zoontje is 10 weken oud, ruim 6 kilo en drin ...
Ja ik vind het zo lastig. Volgens de berekening mag je met 6 kilo natuurlijk al omhoog met de voeding. 6x150=900:5=180. Alleen ik vind het bij mij zoveel voor een kindje van 7 weken om al 180 te geven dus dan denk ik, ik geef per voeding 1 schepje forte. Maar ik wil wel dat hij voldoende vocht binnenkrijgt 😅 Kun je laten weten wat het CB heeft gezegd?

3 maanden geleden

Reactie op JJ010624

Ja ik vind het zo lastig. Volgens de berekening mag je met 6 kilo natuurlij ...
Volgens de berekening klopt dat inderdaad. Ze gaven bij mij aan dat ze het voor zijn leeftijd nog te vroeg vinden om op te hogen. Hij is nu 10 weken en weegt 6685… Ze zei dat het beter is om het te blijven verdelen en 150+5 te geven over 6 of 7 flessen. Ze gaf aan om anders op forte over te stappen, mijn zoontje krijgt alleen omneo vanwege darmkrampen. Daar zouden we dan johannesbroodpitmeel aan toe kunnen voegen was de andere optie. Ben er nog niet helemaal uit wat handig is om te gaan doen. Ga hem ook geen honger laten houden natuurlijk. Merk je met 1 schep forte in de voeding wel al verschil?

3 maanden geleden

Reactie op daphneschouten450

Volgens de berekening klopt dat inderdaad. Ze gaven bij mij aan dat ze het ...
Gister hebben we 6 flessen van 150 geprobeerd in plaats van 5. Hij leek meteen een stuk vrolijker en sliep van 23:00 tot 04:30. Toen een klein mini flesje van 70 en toen kwam die pas om 08:30 voor zijn eerste grote fles. Ik heb de forte nog niet geprobeerd. Ik ga het straks even halen en misschien de laatste fles van 23:00 1 schepje vervangen van normale met forte. Misschien komt die dan niet meer voor het mini flesje.. 🤞🏼 Ah die krampjes ja.. ik hoor dus wel dat ze van forte of jbp ook weer wat extra krampen kunnen krijgen. Daar ben ik erg bang voor..

3 maanden geleden

Reactie op JJ010624

Gister hebben we 6 flessen van 150 geprobeerd in plaats van 5. Hij leek met ...
Wat goed dat het waarschijnlijk helpt om een fles extra te geven. En een lekker stuk geslapen ook. Dat zou fijn zijn als dat zou helpen met de laatste fles om langer door te slapen. Bij ons heeft hij vannacht de nacht doorgeslapen van 23.30 tot 8.15 uur. Ben benieuwd met de schep forte of het doorslapen lukt! Dat is lastig dan, dat is inderdaad ook mijn angst om dat te gaan gebruiken dat de kramp weer terug gaat komen. Het gaat nu juist zo goed…