7 Reacties

3 maanden geleden

Wat maakt dat je überhaupt wilt ophogen?

3 maanden geleden

Zoalng ze aankomt em blij is hoef je niks op te hogen toch?

3 maanden geleden

Reactie op Maaike1810

Zoalng ze aankomt em blij is hoef je niks op te hogen toch?
Ah ik dacht aan die richtlijn van aantal kg x 150ml. Als ik daar vanuit ga krijgt ze "niet genoeg" binnen op een dag.

3 maanden geleden

Als ze 2 maanden is moet je het met 140 vermenigvuldigen en vanaf 3 maanden 130 Je kan altijd proberen op te hogen en kijken wat ze drinkt toch?

3 maanden geleden

Precies onze dame. 11 weekjes en weegt ook zoiets. Wij zitten ook op 120+4. We hogen sommige flessen op, maar lang niet alle. De laatste fles rond 23:00 krijgt ze nu 150+5, omdat ze de 120 tot de laatste druppel leegdronk. De ochtendfles rond 5:00/6:00 krijgt ze ook 150+5. De flessen overdag krijgt ze 120+4. Die gaan ook niet altijd op, soms drinkt ze 90. Zolang ze goed groeit maak ik me niet druk en doe ik het een beetje op gevoel!

3 maanden geleden

Ik geef zelf bv en ga zo nu en dan een flesje doen. Omdat ik bv geef weet je nooit wat een kindje binnenkrijgt. Mijn dochter is nu 10.5 week en weegt 5.2 De ene dag doet ze 5 voedingen de andere 6 soms nog wat clusteren. Ik zag indd op de verpakking van alles staan en dacht meteen uhmmmm gene idee wat ze binnenktijgt maar zij heeft zelf wel aan of ze genoeg krijgt. Mijn leidraad is altijd is ze verzadigd, vrolijk en groeit ze... Dikke priem. Dus ik zou wat losjes omgaan met de maat staven , dat kan prima 🥰

3 maanden geleden

Bedankt voor de tips! Zoals ik al zei in m'n post, waarschijnlijk denk ik weer veel te moeilijk En inderdaad 😋 zolang ze blij is en goed groeit is het prima. Soms heeft ze momenten dar ze meer wil en dan bieden we natuurlijk ook extra aan. Hier kan ik wat mee ☺️