8 Reacties
18 dagen geleden
Ach kleine meid❤️ het is echt wennen zo'n opvang. Als ik daar naar binnen loop dan word ik al gek door al die geluiden.
Mn dochter slaapt amper op de opvang. Max 2x 10- 30min. Ze is ook prikkelgevoelig...zo lastig. Ik denk dat ze het beter zou doen in een kleinere groep.
Hoeveel kinderen zitten er bij jouw dochter op de opvang?
18 dagen geleden
Ah zo vervelend… snap je gevoel helemaal hoor!
Ik zag er ook enorm tegenop op mijn dochtertje naar de opvang te brengen, zij is ook erg prikkelgevoelig en een moeilijke slaper.
Bij ons in de buurt zat een agrarische kinderopvang. Dat zag er zo leuk uit en daar hebben wij bewust voor gekozen. De groepen zijn iets kleiner en dan vooral de babygroep. En de kindjes kunnen daar buiten slapen, het is daar erg rustig en afgelegen. Mijn dochtertje slaapt daar goed.. schijnbaar is dat buiten slapen een oplossing voor moeilijke slapers/huilbabys en prematuur baby’s.
Misschien zit er bij jou in de buurt ook zoiets ? En is dat wellicht een optie ?
18 dagen geleden
Hier ook een prikkelgevoelige baby en zus (inmiddels peuter). Het zijn intense dagen voor ze, maar ze horen er ook bij.... En ze moeten eraan wennen. Dat gaat vanzelf, maar bij gevoelige kindjes duurt het soms lang. Mijn nu peuter vindt het nog steeds intensieve dagen en kan zich, ondanks alles wat we hebben geprobeerd, moeilijk overgeven om daar te slapen. Wij hebben het uiteindelijk geaccepteerd. En proberen de dag na de opvang vooral veel rustig aan te doen en bij te tanken. Ze halen het dan echt wel in! Ik probeer m'n baby van 5 mnd nu op tijd op te halen. Dan stop ik dr in de draagzak voor een contactdutje en voor de geborgenheid 💛
Ik zou haar -als je de optie hebt dinsdagochtend- wel af en toe thuis houden zodat ze bij jou soms een lang dutje kan doen. Maar dan alleen als ze heel moe is en slecht sliep de dag ervoor bijvoorbeeld. Fijn juist dat je hem zo flexibel kan benutten zou ik zeggen☺️ en als het niet kan, is het ook oké!
18 dagen geleden
Hier slaapt ze inderdaad ook buiten wanneer het kan, de lengte van de dutjes verschilt dan nog steeds maar ze lijkt het wel erg prettig te vinden.
Ook krijgt ze white noise mee en een knuffeltje van thuis
Helaas is er hier niet mega veel keuze in opvang en ben ik op zich best blij met de groep waar ze zit. Twijfelde eerst ook over een gastouder maar daar zitten weer andere haken en ogen aan