Hi mama’s,
Ik ben vooral benieuwd of er meer vrouwen zijn die dit herkennen.
Ik ben nu bijna 5 maanden pp en de laatste maanden voel ik me continu erg gespannen, gestrest en prikkelbaar. Ik heb regelmatig last van een trillend ooglid hierdoor en ik voel vaak een bepaalde druk op mijn borst wat ik als erg vervelend ervaar in het dagelijks leven. Ik merk ook dat ik de laatste tijd heel erg bezig ben met het feit dat het leven eindig is, waardoor ik soms angstig kan worden. Dit is ook weer niet bevorderlijk voor de stress. Voor mijn zwangerschap ervaarde ik dat niet zo.
Daarnaast heb ik extreme haaruitval. Ik weet dat dit erbij kan horen, maar het is dusdanig erg dat ik straks echt geen haar op mijn hoofd overhou. Hierdoor voel ik me ook niet meer mezelf.
Voor de volledigheid: Ik heb een hele goede zwangerschap gehad, een goede bevallig en ook een fijne kraamweek. Ik ben niet bekend met pp depressie. Wel ben ik nu meer dan een maand weer fulltime aan het werken maar daar voel ik ook niet zo zeer hoge werkdruk. Ik kan veel thuiswerken. Ook heb ik veel hulp van familie mbt de baby.
Voor mijn klachten heb ik een afspraak gemaakt bij de dokter. Maar in de tussentijd ben ik dus benieuwd of er herkenning is en of jullie tips hebben hoe ik hier beter mee om kan gaan.