Hoi mama’s,
Volgende week begin ik weer met werken (🥲). Sinds december zit ik al thuis en dit is dus best wel even weer een stap. Niet alleen omdat ik mijn dochtertje dan heel erg ga missen, maar ook omdat ik dus meer dan een half jaar niet gewerkt heb.
Wat ook nog eens is, is dat ik volgende week meteen bij een nieuwe baan begin. Dus echt alles is nieuw.. een kindje, ritme vinden in de ochtenden voor mijn man en ik naar het werk moeten, het nieuwe werk, de (waarschijnlijk) vermoeidheid. Ik ga werken op een kdv op een baby groep, dus ook best intensief.
Hier ga ik 3 dagen per week werken.
Nu besef ik ineens dat ik, net als mijn man, ook recht heb op ouderschapsverlof in het eerste jaar van ons kindje. Mijn man heeft deze dagen verdeeld over het hele jaar en blijft dus 1 x per week thuis tot zij 1 jaar is.
Wat zouden jullie doen? Ik vind het aan de ene kant heel ‘kut’ om dit ineens aan te vragen, gezien ik net een nieuwe baan heb. Ze zien me aankomen…
Ze zijn hier zelf ook niet over begonnen. Misschien in de hoop dat ik het niet zou weten? Wat ik ook niet wist, maar las dat net ineens!