41 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Saar1705
Ik doe met elk slaapje een vast ritueel maar we komen niet verder dan een h ...
Snap ik.. frustrerend hè. Wij zijn dus een paar weken geleden begonnen met haar tussen de middag op bed te leggen. In het begin werd ze als nog na 30 min / 45 min wakker. Maar zijn het iedere dag blijven doen en ineens sliep ze 2,5 / 3 uur door. Nu is het héél soms nog wel eens dat ze na 45 min wakker is, maar dit accepteren wij niet 😂 Dus wiegen haar dan eventjes in slaap en dan slaapt ze weer verder en moeten we haar op een gegeven moment zelfs wakker maken.
Wiegen doen wij over het algemeen niet, ze valt prima zelf in slaap. Alleen dan dus niet omdat ze denkt ‘heee, ik heb geslapen en ik kan uit bed!’ , maar ze is na 3 kwartier gewoon echt nog ontzettend moe. Dus dan helpen wij haar wel een beetje 😊
Maar het is dus vooral volhouden.. keer op keer het zelfde doen.
2 maanden geleden
De hazenslaapjes zijn bij jonge baby’s heel normaal. Ze worden na een slaapcyclus wakker en hebben hulp nodig om in de volgende cyclus te komen.
Mijn zoon is 12 en en wordt ook bijna altijd na 30 min wakker. Ik probeer zoveel mogelijk slaapjes in zijn wieg te doen in een donkere kamer met en vast ritueeltje vooraf. Zorg dat ik na 25 min weer naar boven ga en als hij dan wakker is help ik hem de volgend cyclus in. Door speen te geven, te wiegen of kort te voeden. Werkt niet altijd, maar vaak wel.
2 maanden geleden
Hier hadden we een goed ritme waar mijn dochter van 14 weken twee langere dutjes deed in haar eigen bed. Sinds 1,5 week wordt ze standaard na 45 minuten ‘s middags wakker en lukt me niet vaak om dit te verlengen. Ze slaapt ‘s morgens wel altijd een lang blokje gelukkig van 2 uur en rond 7 uur gaat ze vaak beginnen aan de avondslaap en maken we haar rond 00:00 wakker voor de laatste fles maar hoop dat er wat meer ritme in haar middagslaapje komt🫠 Ze valt sinds kort wel heel goed zelf in slaap🙂
2 maanden geleden
Reactie op KleineFreek24
Snap ik.. frustrerend hè. Wij zijn dus een paar weken geleden begonnen met ...
Hoe oud is jullie dochter? En slaapt ze meer dan 1 langer blokje? Ik doe eigenlijk niet aan wiegen, is jullie dochter rustig als ze wakker wordt of huilen? Als ik het probeer te verlengen met speentje erin etc is het na 15 minuten vaak huilen en krijg ik haar echt niet meer in slaap🤷♀️
2 maanden geleden
Reactie op svv89
Hoe oud is jullie dochter? En slaapt ze meer dan 1 langer blokje? Ik doe ei ...
Mijn dochtertje is 3 maanden (15 weken) oud. Net als zaterdag sliep ze van 21.00 tot 07.45, toen fles, toen van 08.15 (toen ze fles op had dus) tot 11.15.
Toen sliep ze van 12.30 tot 13.00 en toen nog van 16.00 tot 18.15.
En toen sliep ze 21.30 weer tot de volgende ochtend.
Zo is het ongeveer iedere dag!
Wij doen ook niet aan wiegen, dat is echt mijn aller laatste optie. Net als gister avond was ze voor het eerst ontroostbaar toen ze in bed werd gelegd (denk dat ze nog niet moe was). Toen heb ik gewiegd na al van alles geprobeerd te hebben. Maar over het algemeen lukt het haar zelf heel makkelijk en is het soms kwestie van speentje terug geven en soms doet ze het zelf zonder speentje.
Overdag is mijn dochtertje aan het huilen na de middag slaap, dan halen wij haar er dus uit want dan heeft ze vaak al 2,5 / 3 uur geslapen. ‘s nachts is het meer ‘roepen’ en dan doen we dus tutje in en slaapt ze verder.
VRIEND
2 maanden geleden
Hier is elk ritme bijster sinds we naar 5 flessen van 150 zijn gegaan. De ene nacht meldt ze zich toch al na 4 uur, de andere na bijna 6 uur. Daardoor is elke dag anders wat heel lastig is met de dutjes. We geven haar zoveel mogelijk ritme en regelmaat, maar als ze na 4 uur wakker is voor een fles kunnen we toch maar moeilijk proberen rekken tot 6u? We proberen altijd eerst met een speentje om te weten of het wel echt honger is, dat wel. We hebben daardoor soms ook nog 2 nachtvoedingen🤷🏻♀️ Ze is 3 maanden (bijna 14 weken).
2 maanden geleden
Reactie op KleineFreek24
Mijn dochtertje is 3 maanden (15 weken) oud. Net als zaterdag sliep ze van ...
Oh ook wel lekkere slaapster in de ochtend dus🙂 En rond 8:15 gaat ze dus na een half uurtje wakker meteen weer slapen? Wij leggen haar nu even in de box zodat ze moe genoeg is voor het ochtendslaapje (bang dat de anders in de ochtend ook kort gaat slapen door te weinig slaapdrang)
2 maanden geleden
Reactie op Aardbeitje20
Hier is elk ritme bijster sinds we naar 5 flessen van 150 zijn gegaan. De e ...
Hier hetzelfde! De lengte van haar dutjes verschilt nogal en hierdoor ook haar fles tijden. Wil het naar bed gaan ij de avond het liefst koppelen aan een fles, maar als ze net 1.5u geleden gehad heeft dan wordt dat m niet. Misschien staar ik mezelf er te blind op hoor. Maar zit er vaak wel mee in de knel. Was het bij jullie anders toen jullie nog andere hoeveelheden gaven?.
2 maanden geleden
Toen wij van 6 naar 5 gingen was dat ook rommelig. Maar door het te accepteren dat het rommelig was en de baby te volgen bleek er ineens een ritme in te komen. Dat heeft wel 2 -3 weken geduurd, maar nu hebben we ineens een ritme van 6.30 - 11 -14.30- 18 - 02 uur. Waarbij hij tussen 18.30 en 19.30 in bed ligt en slaapt. De slaapjes vallen soms nog wel samen maar ik heb er alle vertrouwen in dat dit ook vanzelf recht trekt, tegenwoordig slaapt hij overdag toch maar 30 -50 minuten achter elkaar.
Ik zou zeggen, geef je kindje even de tijd om het ritme te vinden dat voor hem/ haar past ☺️
2 maanden geleden
Reactie op Debs14
Hier hetzelfde! De lengte van haar dutjes verschilt nogal en hierdoor ook h ...
Wij gaven wel een tiijdje nog een klein flesje voor de nacht/slapen trouwens zodat hij met lekker volle buik ging slapen. Ookal was dat maar 1,5 uur later, wel afhankelijk van hoeveel hij daarvoor al gedronken had
2 maanden geleden
Reactie op svv89
Oh ook wel lekkere slaapster in de ochtend dus🙂 En rond 8:15 gaat ze dus n ...
Ja mijn dochtertje heeft echt de minimaal 12 uur slaap in de nacht nodig. Dus als ze om 21.30 slaapt en ze wordt 7.45 wakker voor een flesje heeft ze haar uren nog niet gemaakt. Dus dan geven wij haar flesje gewoon op haar kamertje in de stoel zoals we savonds doen en dan slaapt ze daarna weer 3 uur verder. Daarna pas halen wij haar echt uit bed en gaan we met haar naar beneden 😊
2 maanden geleden
Reactie op Liene91
Wij gaven wel een tiijdje nog een klein flesje voor de nacht/slapen trouwen ...
Hebben wij ook een aantal keer gedaan voor de nacht, ze gooit dan alleen alles er 5 minuten later weer uit. Echt alleen rond dat tijdstip, verder nog niet meegemaakt 😅.
Vind het niet zo erg om in de nacht nog een flesje te geven, ben er ondertussen zo aan gewend :p
Vind het fijn om haar bij het slapen gaan in de avond dat flesje te kunnen bieden omdat ze daar goed van in slaap valt en het wordt dan deel van het bedritueel
Maargoed, ze is pas 14 weken. Wat niet is kan nog komen 😊
2 maanden geleden
Hier ook.. hij is 14 weken en heeft een poos overdag heel goed geslapen, maar ging dan in de avond pas heel laat slapen. Nu slaapt hij in de avond vaak tussen 20-21u tot de ochtend (1fles in de nacht), maar overdag slaapt hij ineens nauwelijks. Alleen maar hazenslaapjes.. Hij blijft wel vrolijk, dus ik denk dat hij er genoeg aan heeft..
VRIEND
2 maanden geleden
Reactie op Debs14
Hier hetzelfde! De lengte van haar dutjes verschilt nogal en hierdoor ook h ...
Ja, bij 6x120 zat er meer ritme in. De nachtfles varieerde wel, maar nooit in die mate dat de andere flessen van tijd veranderden.
VRIEND
2 maanden geleden
Reactie op Liene91
Toen wij van 6 naar 5 gingen was dat ook rommelig. Maar door het te accepte ...
Helaas werkt rommelig en baby volgen voor onze baby niet zo goed. Zij geraakt erg uit haar humeur als ze geen ritme heeft. Ritme proberen geven werkt dan ook weer niet natuurlijk doordat je ze in de nacht geen 2 uur kan laten wachten op een voeding als ze wakker wordt. Dus enerzijds maakt ze het zelf rommelig (en wij volgen haar gewoon), maar anderzijds vindt ze er niets aan dat het rommelig is. Moeilijk haha 😅
2 maanden geleden
Wat doen jullie dan met de wakkertijden als ze maar 30-45 minuten slapen? Ik krijg haar vaak echt niet meer in slaap daarna. Probeer dan echt naar haar slaapsignalen te kijken, maar ben echt het spoor bijster wanneer dan het goede moment is om haar op bed te leggen.