37 Reacties

4 maanden geleden

Ik hou me er helemaal niet mee bezig….😳

4 maanden geleden

Reactie op Keeley

Haha wat doe je dan?

4 maanden geleden

Reactie op Keeley

Haha dat lijkt me zoooo chill🙈 Ik ben er ook mee aan het worstelen. Mijn oudste was een vreselijk slechte slaper, zowel 's nachts als overdag en ik heb daar echt een klein traumaatje aan over gehouden volgens mij🙈 Kan helemaal nerveus worden van die dutjes, bang het niet goed te doen en mijn kind te verpesten. Mijn jongste (morgen 9 weken) slaapt echt zoveel beter dan haar grote zus, maar ook nu loop ik tegen dingen zoals korte dutjes aan hoor. Alleen is het bij haar in de draagzak zelfs een uitdaging haar langer dan 1 slaapcyclus te laten slapen. Maar wat jij doet is volgens mij heel goed hoor. Oefenen in eigen bedje en draagzak inzetten voor de langere slaapjes. En korte slaapjes zijn trouwens helemaal niet raar rond deze leeftijd. Momenteel heb ik veel aan het instagram account van bureauvanslaap. Zit daar regelmatig rond te neuzen als ik me onzeker voel.

4 maanden geleden

Hier ook 9 weken en de eerste. Herken precies wat je zegt; als niet slaapt, ontwikkelt ze dan wel goed, groeit zw dan wel goed enz. Ook ik doe haar soms in de Draagzak, zodat ze slaapjes langer achter elkaar doet. Vind er soms ook geen pijl op te trekken. Gisteren bijvoorbeeld hele dag 'zelfstandig' geslapen, en vandaag is weer zo'n dag waarop ze veel huilt. Ik wissel als mijn man thuis is wat met hem af en op dagen dat hij er niet is hou ik haar dan toch veel bij me, maar merk dat het mij fysiek, maar ook vooral mentaal echt sloopt. Dus nee, niet echt tips, maar wel een boel herkenning! Misschien is dat ook fijn, tenminste, ik vind het altijd fijn, zodat je weet dat er niet iets geks is ;). In mijn nabije omgeving lijkt het allemaal zo vanzelf en makkelijk te gaan. Nou dat is hier wel anders. Hopelijk een sprong en snel weer over...

4 maanden geleden

De oudste sliep met een beetje geluk 1x 45 min op deze leeftijd. Slaapjes bleven lastig totdat hij 2 slaapjes op een dag nodig had. Toen ging meneer ineens slapen. Hij is nu 2,5j en slapen is zowat een hobby van hem. Dus ik denk nu, slapen is handig voor mij en de baby. Maar ze worden vanzelf ouder en het vind zijn weg wel…..

4 maanden geleden

Het is toch een lastige combi, baby’s en slapen. Onze oudste sliep overdag alleen maar in de kinderwagen. Uuurenlang liepen we op een dag, tienduizenden stappen per wandeling. En dan sliep hij vaak ook nog eens maar 45 min. Ik had er zo erg mijn focus op liggen dat het mij opbrak. Ik wilde hem zo graag ‘in het gareel’ hebben, maar tevergeefs. Herinner me een moment na een aantal maanden dat ik na weer 15.000 stappen huilend onze straat in liep. Ik was er zo klaar mee. Ik besloot toen meer te gaan oefenen met slaapjes in bed en het verder los te laten. Dit duurde een goede week en vanaf toen sliep hij steeds meer in bed. Hij was toen al zo’n 7 maanden, maar ineens klikte het. Eerder was hij er blijkbaar nog niet aan toe. Nij deze baby al besloten het meer los te laten. De eerste weken vooral contactslaapjes. Nu leg ik haar eigenlijk elke ochtend zonder verwachtingen in haar bed. Soms slaapt ze 1,5 uur, soms blijft ze wakker en doe ik haar toch maar in de draagzak en slaapt ze daar alsnog. Ik merk dat ik soms nog lichte paniek op voel komen als het slaapje in bed niet lukt, maar dwing mezelf dit wel los te laten. Ik heb hierin twee dingen gemerkt: baby’s kunnen nou eenmaal nog niet slapen zoals wij volwassenen doen en dit kan zelfs nog wel een lange tijd duren. Slaapjes van 45 min zijn dan soms het hoogst haalbare en als dit op een andere plek dan in bed is, dan is dat maar zo. En als tweede: mindset/loslaten doet heel veel. Vooral voor jezelf, maar geloof ook zeker dat je baby dit merkt.

4 maanden geleden

Reactie op rchlvanm

Het is toch een lastige combi, baby’s en slapen. Onze oudste sliep overdag ...
Oh en over dat ontwikkelen: oudste spreekt met 1,5 jaar al zeker 200 woorden, maakt zinnen, kan rennen en springen, eet als een beer en ontwikkelt als een malle, al vanaf jongs af aan. Dat komt dus echt goed!

4 maanden geleden

Gelukkig! Fijn om jullie verhalen te horen. Dankjewel 🙏🏼 ze slaapt hier inderdaad nog niet in haar bedje. Hooguit 1 keer gedaan (en misschien een handvol geoefend). Ik wil het rustig gaan oppakken en verder nog haar in de draagzak houden. De andere plekken zoals maxi cosi of wandelwagen zijn mooi meegenomen, maar geen must :)

4 maanden geleden

Reactie op Rosamm

Hier ook 9 weken en de eerste. Herken precies wat je zegt; als niet slaapt, ...
Jaa heel fijn die herkenning. Dankjewel ♥️ hoe houd jij je mentaal een beetje oke?

4 maanden geleden

Reactie op ElmH

Haha wat doe je dan?
Ze slaapt wanneer ze slaapt overdag tussen haar voedingen en ‘s nachts slaapt ze als een roos, komt een keer voor een fles en slaapt dan weer verder. Houdt zichzelf wel echt strikt aan haar schema.

4 maanden geleden

Reactie op ElmH

Jaa heel fijn die herkenning. Dankjewel ♥️ hoe houd jij je mentaal een beet ...
Nou, dat is nog best een uitdaging ;). Ben daar zelf ook een beetje mee aan het stoeien. Ik merk dat ik eigenlijk meer momenten voor mezelf zou moeten nemen op de momenten dat het kan, dus dat er iemand anders bij haar is. Maar merk dat me dat dan ook weer onzeker maakt, omdat ik dan denk; maar ik moet het toch kunnen. En ja, ik weet; loslaten en beter voor je enz., alleen het voelt soms gewoon niet zo. Op momenten dat ik echt waaaah denk, huil ik soms ook gewoon heel hard. Praat dan met mijn man er over , maar wil hem ook niet te veel belasten er mee. Ook omdat ik dan denk; kom ik weer aan... En ik merk dat mij het dus echt helpt om te horen dat het bij andere ook niet altijd super soepel gaat. Ik merk dat ik dan denk; dit is oke. En hoe gaat dat bij jou?

4 maanden geleden

Reactie op Rosamm

Nou, dat is nog best een uitdaging ;). Ben daar zelf ook een beetje mee a ...
Allereerst: je doet het goed ♥️ en verder: helemaal herkenbaar! Ik ben open naar anderen over mijn struggles en dat het niet alleen een roze wolk is. Zo krijg je idd die herkenning. Ik merk ook dat dit helpt. En ik probeer het wat los te laten. Maar dat is moeilijk 🫣

4 maanden geleden

Ik hou me er ook totaal niet mee bezig en heb een heel vrolijk en tevreden mannetje. Wanneer ik merk dat hij moe wordt dan probeer ik hem in slaap te krijgen. Dat is soms na uren wakker zijn en soms al na een halfuurtje wakker zijn. De ene keer slaapt ie lang en de andere keer heel kort, allebei prima als ik merk dat hij niet meer moe is daarna. Ik worstel juist met wanneer hij een ritme zou moeten krijgen omdat hij het nog zo goed doet op gewoon kijken naar zijn signalen en geen ritme hebben

4 maanden geleden

Herkenning hoor! Die slaapjes drijven mij ook tot wanhoop. Die van mij is nu 5 weken en kan er soms echt wel uuuuuren tussen laten. Moeilijkheid hier is dat deze dame tot nu toe echt een hekel heeft aan de draagzak, dus gisteren maar een draagconsulent benaderd.. gisteren toevallig heeft ze twee keer in de box geslapen. Weliswaar 5 minuten voor de volgende voeding 🙈. En mijn moeder stuurde nog dit screenshot 🤣. Dus we krijgen allemaal kleine Einsteins!

4 maanden geleden

Reactie op Oktobermeisje

Herkenning hoor! Die slaapjes drijven mij ook tot wanhoop. Die van mij is n ...
Hahaha heerlijk! Ik ga het eens opzoeken.

4 maanden geleden

Heel herkenbaar. Mijn zoontje is bijna 9 weken en hoewel hij eerst prima sliep overdag, ook in z'n eigen bedje is het nu drama. Ik mag niet klagen omdat hij de nachten doorslaapt, maar mn rug is die draagzak wel zat 😉ik probeer nu twee keer per dag te oefenen in z'n eigen bed, erbij blijven, White noise, ik haal alles uit de kast. Maar zodra ik hem neerleg is het krijsen, zodra ik hem oppak is het over. Vandaag nieuw record stil zijn.... 2 minuten🙈 as we speak ligt hij tot mijn grote verbazing in de box te slapen. Kijken hoe lang het duurt..

4 maanden geleden

Reactie op Rieknola

Heel herkenbaar. Mijn zoontje is bijna 9 weken en hoewel hij eerst prima sl ...
Hoppa! Dat is al een overwinning; die box 🙏🏼 hoe lang heeft hij er uiteindelijk in gelegen?

4 maanden geleden

Bij mij kan ze uren slapen op mijn borst of in de draagzak. Ik probeer ook 1 slaapje in haar bedje te doen overdag. Ze is ook 9 weken! Ze is nog nooit “zelf” in slaap gevallen

4 maanden geleden

Reactie op Oktobermeisje

Herkenning hoor! Die slaapjes drijven mij ook tot wanhoop. Die van mij is n ...
Bij mijn oudste is dit toevallig wel waar 🤣 die is nu 5 en ging pas goed slapen toen zijn middagdutje verviel met bijna 3 jaar. Nog steeds kan hij lastig in slaap vallen als we niet bij hem blijven. Volgend schooljaar gaat ie groep 3 werkjes in groep 2 doen omdat hij heel makkelijk leert. Wie weet probeerde hij ons dit dus al die tijd al te vertellen toen we urenlang bezig waren hem in slaap te wiegen 😆 Nee zonder grappen, een baby die niet wil/kan slapen is super frustrerend en kan je tot wanhoop drijven. Ik heb helaas geen tips, wel veel begrip en medeleven, weet dat jullie het allemaal super goed doen en het met een baby 1 grote zoektocht is. Het komt echt echt écht goed 🩷

4 maanden geleden

Die van mij wil nu bij 9 weken ook niet meer slapen overdag. Soms een kort slaapje van max 30min 🙈Hij is wel de hele dag vrolijk😅