37 Reacties

4 maanden geleden

Oh ik herinner dit van mijn eerste. Ik vond dat echt traumatiserend. Hij was soms uuuuuren wakker. Op het toppunt (met 10 weken) was hij bijna 18 uur achter elkaar wakker. Ik ging bij hallucineren van vermoeidheid. Toen zag ik de cursus van TakingCaraBabies voorbij komen op Instagram en heb ik die aangeschaft. Binnen een dag hadden we de slaapjes onder controle - totaal bizar. Inbakeren, sussen, white noise, wakkertijden. Nu met de tweede houden we met name de wakkertijden beter in de gaten. Inbakeren doen we ook. Maak je niet te druk om z’n ontwikkeling: ook met die eerste is het goedgekomen 😂

4 maanden geleden

Reactie op blablamerel

Oh ik herinner dit van mijn eerste. Ik vond dat echt traumatiserend. Hij wa ...
Hahaha gelukkig! De wakkertijden helpen inderdaad! Ik ben er inmiddels ook wat rustiger onder. Jullie ervaringsverhalen helpen! :) Vannacht voor de eerste keer de swaddle up geprobeerd. Ze ligt nu ook voor haar dutje in haar eigen bedje in het zakje. Dat is al winst. En we zien wel hoe lang het gaat duren 🙏🏼

4 maanden geleden

Reactie op jdyjngrdn

Bij mijn oudste is dit toevallig wel waar 🤣 die is nu 5 en ging pas goed s ...
Lief lief lief!

4 maanden geleden

Reactie op ElmH

Hoppa! Dat is al een overwinning; die box 🙏🏼 hoe lang heeft hij er uitein ...
Toch 40 min! En vandaag weer 30💪

4 maanden geleden

Die van mij heeft vanochtend een slaapje gedaan van ruim 3 uur in haar eigen bedje. Begon me gewoon zorgen te maken.. 🙈😂

4 maanden geleden

Reactie op Oktobermeisje

Die van mij heeft vanochtend een slaapje gedaan van ruim 3 uur in haar eige ...
Wow, dat is relaxed! Hoe gaan de slaapjes over het algemeen bij haar?

4 maanden geleden

Reactie op ElmH

Wow, dat is relaxed! Hoe gaan de slaapjes over het algemeen bij haar?
In de nachten over het algemeen wel goed (even afkloppen). 23:00 laatste voeding, dan komt ze meestal 4,5-5 uur later zelf voor volgende voeding. Daarna slaapt ze meestal nog 2x een blokje van 2 uur. Het gehannes begint meestal daarna en blijft meestal aanhouden tot ergens in de avond. Ik vermoed dat ze al een dagnacht ritme aan het ontwikkelen is, want heb haar nu moe in haar eigen bedje gelegd in een donkere kamer gelegd. En nu slaapt ze ook “al” 20 minuten….

4 maanden geleden

Ik vind het lastigste dat ze de enkele keer veel slapen en de ander keer weinig en ik dan nooit weet moet ik ze nu wel of niet wakker maken om te voeden

4 maanden geleden

Reactie op Maaike1810

Ik vind het lastigste dat ze de enkele keer veel slapen en de ander keer w ...
Ik heb sinds vandaag bedacht dat ik er in de nacht maximaal 6 uur tussenlast en overdag 4 uur. Op die manier kan ze hopelijk een beetje doorslapen. Ik deed het eerst een beetje op schema, overdag rond de drie uur. Maar als ze dan net een half uurtje lag te slapen, werd ze huilend wakker. Toen las ik vanmorgen dat baby’s ook huilend wakker worden als ze gewoon nog niet uitgerust zijn.

4 maanden geleden

Reactie op Maaike1810

Ik vind het lastigste dat ze de enkele keer veel slapen en de ander keer w ...
Herkenbaar! Ik heb laatst die vraag gesteld aan bureau slaap op Instagram (vind ik een heel fijn account). Mijn dochter kan in de draagzak gerust 5 uur slapen. Zij adviseerde me om een dutje overdag maximaal zo’n 3 uur te laten duren. Daar kan ik me wel in vinden :) maar ik denk dat het ook afhankelijk is van hoe je kindje die dag is. Als ze amper heeft geslapen op de dag en vervolgens lekker 5 uur slaapt, zou ik hem/haar lekker laten liggen :)

4 maanden geleden

Reactie op ElmH

Herkenbaar! Ik heb laatst die vraag gesteld aan bureau slaap op Instagram ( ...
Wij hebben deze vraag ook gesteld aan het consultatiebureau toen de kleine 4 weken was. Hij slaapt soms ook makkelijk 5uur overdag en dit zorgt er dan voor dat zn voeding te laat is. Als hij dan wakker wordt hebben we 3 sec om zn fles erin te doen anders gaan de sirenes aan. Ze gaf het advies om hem gewoon te laten slapen, mits hij dit niet na elke voeding doet. Wat goed voelde voor ons ook zei ze, maar ze had er niks op tegen in iedergeval. We laten hem nu dus gewoon lekker liggen en als het beter qua tijdens uitkomt maken we hem eerder wakker. Dat hij zo slang slaapt overdag gebeurt overigens niet elke dag😉

4 maanden geleden

Kijk nou wat die dame van mij doet vandaag! Volgens mij heb ik echt niet veel anders gedaan dan normaal. Voeden en bij slaapsignalen naar bedje. Het enige wat is anders heb gedaan is dat haar kamertje nu echt donker is en dat ik haar in haar donkere kamertje wieg totdat ze de oogjes een beetje dicht doet. Dan leg ik haar wel nog wakker in bedje. Moet nog een paar keer kort troosten en de speen geven. En dit is het resultaat??!! Geen idee of het geluk is vandaag. M’n vriend zei al: kom wij gaan ook even slapen… Uh, nee! Ik ga eindelijk dingen doen waar ik al een paar weken niet aan toe ben gekomen met een huilende baby 😂

4 maanden geleden

Reactie op Oktobermeisje

Kijk nou wat die dame van mij doet vandaag! Volgens mij heb ik echt niet ve ...
Wat fijn! 🤩 hopelijk heb je er flink van geprofiteerd 🔥

4 maanden geleden

Reactie op Oktobermeisje

Kijk nou wat die dame van mij doet vandaag! Volgens mij heb ik echt niet ve ...
Mag ik vragen welke app je gebruikt? Dit is super handig en overzichtelijk! Geen tips voor het slapen behalve wakker proberen weg te leggen.. Baby hier slaapt eigenlijk altijd langere blokken, heel af en toe een hazenslaapje 😅

4 maanden geleden

Reactie op ElmH

Wat fijn! 🤩 hopelijk heb je er flink van geprofiteerd 🔥
Ja heerlijk, vooral innerlijke rust 😉. Zonder geinen; ze heeft hierdoor ook de fles zonder in slaap vallen vrijwel de hele dag gewoon leeggedronken en daardoor heb ik wat meer tijd overgehouden (als in 10-20 minuten) voor wat interactie met haar 🥰.

4 maanden geleden

Reactie op Babymei24

Mag ik vragen welke app je gebruikt? Dit is super handig en overzichtelijk! ...
Baby tracker! Super fijne app, je kan er werkelijk alles in bijhouden. Je kan ook opties uitzetten. Dus als je bijvoorbeeld alleen flesvoeding geeft, kun je de borstvoeding optie uitzetten.

4 maanden geleden

Reactie op Oktobermeisje

Baby tracker! Super fijne app, je kan er werkelijk alles in bijhouden. Je k ...
Dankjewel 🥰