18 Reacties

één maand geleden

Ik zou helemaal uit mijn panty schieten, vind absoluut niet dat je overdrijft!

één maand geleden

Oei dat had ik ook niet gewaardeerd. Ze zal het heus niet uit kwaadwil hebben gedaan dus boos worden lijkt me niet nodig, maar ik zou wel even duidelijk benoemen dat je niet wilt dat een ander dingen gaat introduceren zonder overleg.

één maand geleden

Hoe halen mensen zo iets in hun hoofd?! Je mag zeker boos zijn, ik zou woest zijn en voorlopig de kleine daar niet meer alleen laten… hopelijk heeft ze er niet te veel last van

één maand geleden

Misschien ben ik ook te goedgelovig of voorzichtig maar het Voedingscentrum geeft ook aan de je beter nog geen zuivel kan geven 🤷🏼‍♀️

één maand geleden

Verdorie! Waarom luisteren die schoonmoeders nou nooit. T is al gebeurd, maar ik zou dit ook echt niet leuk vinden!

één maand geleden

Oh nee je overdrijft absoluut niet, vind dit echt ronduit respectloos! ‘T is altijd wat met die schoonmoeders (niet allemaal, maar hoor het echt vaak.. Inclusief mijzelf). Echt je grenzen aangeven hoor! En anders voorlopig maar niet meer bij haar laten zonder jullie erbij.

één maand geleden

Reactie op Baby_0302

Oh nee je overdrijft absoluut niet, vind dit echt ronduit respectloos! ‘T i ...
Leuke is we waren bij mijn schoonzus. Vrijdag wilden we uit eten, dat hebben we nu wel afgelast natuurlijk 😅

één maand geleden

Reactie op Tsu

Leuke is we waren bij mijn schoonzus. Vrijdag wilden we uit eten, dat hebbe ...
Terecht! Heeft je schoonzus zelf kinderen? Want ik hoop in dat geval dat zij er ook wat van zou zeggen. Prima dat de “oudere generatie” zich soms zogenaamd van geen kwaad bewust is, maar ik vind oprecht dat je minimaal de wensen van de ouders mag opvolgen. Ik zit zelf in dezelfde situatie, mijn kindje is echter nog niet aan oefenhapjes begonnen. Zie ze bij mij er ook wel voor aan dit soort fratsen te doen. Snap helemaal hoe je je hierbij voelt en wellicht is dit advies dus ook wel richting mezelf eens bedoeld😂

één maand geleden

Reactie op Tsu

Leuke is we waren bij mijn schoonzus. Vrijdag wilden we uit eten, dat hebbe ...
Goedzo! Echt je grenzen aangeven. Anders kan je op een gegeven moment in therapie zoals ik.

één maand geleden

Nee zeker niet! Mijn vader wilde de kleine van m’n broer en schoonzusje keer stukje leverworst geven toen ze maand of 5/6 was. M’n broer had dit niet door. (M’n vader was zich van geen kwaad bewust en snapt er geen snars van haha) ik heb heel duidelijk gezegd dat dat niet kon en dat ze zelf wel aangeven als ze het wel mogen geven. Klein stukje kan toch wel zei die. Ik; nee kan echt niet! Is ze nog veel te klein voor. Toen deed die het ook niet. Hij begreep oprecht niet wat die verkeerd deed. Is ook nooit weer gebeurd. Ik hoop dat jou schoonzus er ook wat van gezegd heeft. Het is makkelijker iets tegen eigen ouders te zeggen als tegen schoonouders vind ik.

één maand geleden

Ik zou niet meteen boos worden, maar ik zou het ook niet gewaardeerd hebben. Persoonlijk zou ik gewoon rustig het gesprek aangegaan zijn en uitgelegd hebben waarom ik dat niet leuk had gevonden. We zijn tegenwoordig wel moeilijker dan de generaties van vroeger en ik denk dat ze het waarschijnlijk niet uit kwade bedoelingen gedaan heeft. Vermoedelijk is ze zich van geen kwaad bewust en het is dan fijner als ze geïnformeerd wordt, zodat ze dat weet voor de volgende keer. Dus of ik vind dat je overdrijft? Ligt eraan hoe je gereageerd hebt.. Ik lees dat je meteen een etentje ervoor afzegt - ja dat vind ik enorm overdreven. Ze heeft je kind niet mishandeld, ze heeft een hapje kwark gegeven, wat niet oké is - maar ik vind dat een normaal fatsoenlijk gesprek erover voldoende zou moeten zijn en een nieuwe kans op z’n plaats is. 🤭

één maand geleden

Reactie op ikwordmoederx

Ik zou niet meteen boos worden, maar ik zou het ook niet gewaardeerd hebben ...
Hey! Dank voor je reactie! Dit is ons tweede kindje en ze weet dat ik dit absoluut niet oke vind. Ik heb er geen reactie op gegeven want ze vond het zelf erg grappig en zei erbij dat ze haar andere kleinkind met 4 maanden al frietjes gaf 🤭 ook al zeg je er wat van ze gaat het stiekem toch geven, vandaar het niet vertrouwen en het afzeggen van het etentje 🫣

één maand geleden

Reactie op Tsu

Hey! Dank voor je reactie! Dit is ons tweede kindje en ze weet dat ik dit a ...
Oh met zulke streken zouden bij ons dus echt niet meer alleen mogen zijn met de baby 🙈 misschien kun je nog andere oppas vinden voor het etentje ? Of toch de baby mee nemen? Ons zoontje slaapt ook verrassend goed in de kinderwagen in restaurants

één maand geleden

Ook ik zou dit zeker niet tof vinden. Ik zou het gesprek aangaan en aangeven dat er overleg nodig is als er eten gegeven gaat worden. Ik neem aan dat ze weten dat met 4 maanden melk de hoofdvoeding is en ouders eerst zelf eten gaan introduceren. Waarschijnlijk zullen ze gedacht hebben dan kunnen we mee...mar nee zou er zeker wat van zeggen. Misschien dat je meteen kan aangeven dat je eerst overleg wilt in dit soort zaken. Etentje afzeggen is een emotionele reactie die losstaat van het gedrag maar je baby. Dus die hoef je niet af te zeggen

één maand geleden

Reactie op Tsu

Oh wat erg.. hele frietjes aan een baby van 4 maanden? Dat is serieus verstikkingsgevaar...

één maand geleden

Wij laten onze baby al wel sinds ze 3 maanden is likjes yoghurt/watermeloen/curry/broodje pindakaas proeven, omdat ze het van onze lepel afkijkt. Ik zou het wel spannend vinden als opa en oma dat doen, die kennen haar veel minder goed, geven misschien te grote stukjes of wat dan ook. Misschien heb je hun vertelt dat je bent begonnen met hapjes en dachten zij dat ze dat ook mochten doen? Ik snap dat je ervan schrikt hoor, dat sowieso en ik begrijp ook dat je het niet waardeert dat ze zomaar iets geven wat jij misschien niet zou geven. Toch denk ik dat er vooral enthousiasme achter zit en geen kwaaie wil.

één maand geleden

Helemaal niet overdreven! Echt zelf kiezen hoe je dat wilt doen. Zeker ook ivm allergieën. De darmpjes zijn amper ‘rijp’. Je moet ze kunnen vertrouwen en zulke dingen doen als jullie er niet bij zijn schaadt het vertrouwen

één maand geleden

Reactie op Tsu

Poeh dan is het al helemaal niet overdreven, ik zou mijn kindje dan al helemaal niet meer alleen laten. (Dat doe ik nu ook al niet omdat ik al dusdanig weinig vertrouwen heb - iets met hoe ze vroeger met ons zijn omgegaan) en dat van geen kwaad bewust… wat ik veel terug lees vind ik maar een slap excuus, hou toch op het is niet je eigen kind dus je doet niet zomaar iets! Je hebt geen goed geregeld hoor!