6 Reacties
4 maanden geleden
Op advies van de kinderarts ook in een keer overgestapt. Let er wel op dat de voeding iets dikker is en je dus mogelijk eem groter spee tje nodig hebt.
Verder duurt het ook weer even voor de darmen aan de nieuwe voeding is gewent en kunnen de.problemen dus tijdelijk even erger worden.
Scheetjes laten is overigens goed want dan kan de lucht eruit. Heeft je kindje harde ontlasting? Want zolang deze zacht is, maakt het niet uit dat ze maar 1x per 4 dagen poept. Dat zou voor mij dan geen reden zijn om over te stappen. Sowieso is van de werkzame stof in sab simplex bewezen dat het niet werkt bij darmkrampen.
Je zou kunnen proberen om een aantal keer per dag goed het buikje te masseren. Echt even met een lekkere olie en goed de tijd er voornemen. Daarmee helpt je darmen aan het werkt
4 maanden geleden
Reactie op VdB21
Op advies van de kinderarts ook in een keer overgestapt. Let er wel op dat ...
Ik deel dit niet helemaal, 1x in de vier dagen voor een baby met flesvoeding is echt heel weinig. Vooral als er ook veel krampjes zijn! Bij ons werd gezegd dat het niet zo erg is als ze 1x per 4 dagen poept, maar dan moet er geen pijn zijn of hele erge krampjes.
Wij zijn ook overgestapt in 1x op Omneo. Inderdaad nu met speenmaat 2 van dr. Brown (1 lukte ook wel, maar koste haar wel veel energie). Bij ons werkte dit helaas niet, de ontlasting werd een soort klei en heel donkergrijs/groen. Ze had ongeveer 8/10u hele heftige krampen per dag, wilde halverwege al niet meer drinken vanwege de krampen. Na aandringen bij de huisarts heb ik Forlax gekregen en toen duurde het alsnog 5 dagen met heel veel pijn voordat ze weer moest poepen. En ze heeft echt heel veel scheetjes gelaten, maar poepen lukte niet.
Wat ik hiermee zeggen: wacht niet te lang en trek aan de bel. Wij hebben er een hele vrolijke lieve baby voor terug gekregen. ☺️
4 maanden geleden
Wij zijn in een keer overgestapt op omneo voeding. Daarnaast gebruiken we bactiol baby en zijn we bij een osteopaat geweest. Na 2 weken waren de krampen zo goed als helemaal over.