5 Reacties
2 maanden geleden
Mijn zoontje heeft het pas sinds een paar dagen. Sterker nog, hij is nu weer helemaal over de zeik na 5 mins drinken. Schijnbaar raken ze na 12 weken zuigreflex kwijt waardoor ze bewust moeten "herleren" drinken. Dat kan zorgen voor frustratie. Hoe lang het duurt ligt per kindje, hopelijk zijn we er gauw doorheen en kunnen ze weer rustig drinken. Hoewel zo rustig als een pasgeboren baby verwacht ik niet meer. De wereld is veel interessanter voor ze nu 🫠🫠🫠sterkte!
2 maanden geleden
Komt vanzelf goed! Ze moet wennen aan de borst na de hele dag flesje. Een flesje geeft meteen melk, bij de borst duurt het even voordat er melk komt dus dat is weer even wennen. Enige wat je volgens mij kunt doen is rustig maken inderdaad! Ze gaat vanzelf steeds meer wennen aan combi flesje/borst.
2 maanden geleden
Heel herkenbaar, onze dochter heeft dit ook na een dag opvang. Heeft inderdaad met de flesjes te maken en zou ook een stukje van de 4 maandendip kunnen zijn.
Rond 4 maanden wordt je productie meer vraaggestuurd. Tot dan werd de melk tussen de voedingen door al klaargemaakt en als je kindje dan gaat drinken is er zo goed als meteen melk. Vanaf 4 maanden ongeveer wordt de melk aangemaakt tijdens het voedingsmoment zelf, dus moet je kindje iets langer wachten op de melk. Daar moeten ze aan wennen en vaak worden ze dan boos of in paniek dat de melk niet meteen komt zoals ze tot dan gewend zijn. Je kan het niet echt voorkomen, daar moet je helaas even doorheen, maar dat gaat meestal ook snel wel weer beter. 😊
2 maanden geleden
Ja herken dit ook, daarom geef ik de bed tijd voeding 19.00 maar een fles met bv rest van de avond en nacht voedingen gewoon live want dan is ze rustig genoeg..
is eigelijk begonnen
Met het 4e sprongetje dus denk dat het daar wel beetje mee te maken heeft.
Ook verslikt ze zich vaak zowel aan borst als fles..