12 Reacties

één maand geleden

Is dat al vanaf het begin zo ? Of nu ze 4 maanden is ? Want anders zou het de slaapregressie kunnen zijn (sprong 4) mijn dochtertje was ook een slechte slaper.. overdag heb ik haar moeten leren slapen. Veel bij mij in de draagzak en in een diepe slaap wegleggen in het babynestje. Daarna heb ik het baby nestje in haar ledikant gelegd en zo steeds wakkerder neergelegd. Als ze na 20 min weer wakker werd het ritueel weer opnieuw herhaald dus wiegen of in de draagzak met tut en Numsy(white noische) uiteindelijk werd het beter, maar waren ook erg pittige eerste 3 maanden! Succes het komt goed !🙏

één maand geleden

Zijn er plekken waar ze langer slaapt dan 30 minuten? Bij jou of in de draagzak of wagen bijvoorbeeld? Ik denk dat slaap nu belangrijker is dan waar, zodat ze uit die cirkel van oververmoeidheid gaat komen. Onze eerste had kma en daarbij flinke reflux en wilde dus echt niet liggen of zelf slapen. Toen dat onder controle was ben ik gaan oefenen. Als eerste zijn we gaan zorgen dat hij voldoende slaap kreeg overdag, maakte niet uit waar. Draagzak was dat bij ons. Toen dat op orde was en daar een ritme in zat, heb ik hem op precies die slaaptijden in zijn slaapzak in de wagen gelegd en ben gaan wandelen. Toen dat lukte ben ik hem in de wagen gaan leggen stilstaand en toen dat lukte in zijn bedje. Plus ieder kind is anders ook qua slaap. Onze tweede slaapt zelfstandig in en dan minimaal 45 minuten. Die heeft de eerste 3.5 maand alleen maar in de draagzak geslapen en ging zonder issues over naar haar eigen bed..

één maand geleden

Reactie op DN32

Zijn er plekken waar ze langer slaapt dan 30 minuten? Bij jou of in de draa ...
De eerste was toen ruim 4 maanden trouwens.

één maand geleden

Ik zou haar wakkertijd verkorten als ze zo kort slaapt.

één maand geleden

Reactie op Milanani

Is dat al vanaf het begin zo ? Of nu ze 4 maanden is ? Want anders zou het ...
Ohja en misschien is je kindje wel een buikslaper ? Dit hoor je ook vaak, dan komen ze tot een diepere slaap .. als je dat eng vindt is misschien het nunki lakentje iets, die geeft tegendruk op de buik

één maand geleden

Och was hier ook echt lang het geval. Zo zielig als ze oververmoeid zijn! Lang met hem in m'n armen gezeten omdat ik blij was dat ie sliep! Tot ineens hij steeds beter zelf in slaap viel. Of het toeval is geen idee, maar ben 3/4 weken geleden begonnen met: echt constant weer oppakken als hij huilde, troosten en dan "bijna" in slaap neerleggen. Als hij dan weer huilde, zelfde riedeltje. Ik hoefde hem steeds minder vaak op te pakken. In het begin misschien wel 10 keer. Ik kan hem nu neerleggen en met een beetje kreunen ligt ie 5/10 min later te slapen uit zichzelf. Hier is het ritme nu: 3:00 soms wakker en honger, dan een fles. 7:00 wakker 7:15/7:30 fles 8:45 naar bed - 10:00 wakker 11:00 fles 11:45 naar bed - 14:00 wakker 1430/15:00 fles 16:00 naar bed - 17:00 wakker 17:45 badje 18:30 fles 19:00 naar bed - 3:00 nu nog wel behoefte aan een nacht voeding. Eindeloos geduld hebben en rustig blijven 🙈 komt vanzelf goed. Wellicht heb je er wat aan, wellicht ook niet. Succes mama!

één maand geleden

Reactie op Milanani

Is dat al vanaf het begin zo ? Of nu ze 4 maanden is ? Want anders zou het ...
Nee eigenlijk vanaf het begin! Sowieso sliep ze eerst vooral goed in onze armen. De kinderwagen slaapt ze alleen maar in als je echt een heel stuk gaat wandelen en blijft wandelen. Het enige waar ze echt uren kan slapen is in de auto

één maand geleden

Reactie op DN32

Zijn er plekken waar ze langer slaapt dan 30 minuten? Bij jou of in de draa ...
Ze spuugt ook best veel dus misschien dat ze daar toch meer last van heeft dan dat ze laat zien? We gaan toch maar johannesbroodpitmeel erbij geven om te proberen of dat het spugen in ieder geval wat minder gaat worden.

één maand geleden

Reactie op MeiMama2024

Nee eigenlijk vanaf het begin! Sowieso sliep ze eerst vooral goed in onze a ...
Wellicht is een rockit dan iets. Ik leg mijn zoon vaak in de kinderwagen met de rockit zodat de kinderwagen schud. Dan slaapt hij erg goed

één maand geleden

Reactie op emily123456

Och was hier ook echt lang het geval. Zo zielig als ze oververmoeid zijn! L ...
Dit heb ik ook precies zo gedaan! Hielp heel erg bij het zelf in slaap vallen! Nu ligt ze met 5 minuten te slapen, zonder huilen of iets bij het in bed leggen. Schema komt ook wel een beetje overeen met die van ons, bij ons wordt ze ook nog veel wakker in de nacht, maar dat komt omdat ze nog niet uit de slaapregressie is helaas 🥹.