8 Reacties

4 maanden geleden

Hoe is haar groeicurve? Ik heb altijd zeer ruim boven de standaard geven omdat ze dat echt vraagt. Ze is net onder gemiddeld en groeit normaal. Het CB vond het dan goed hoor en gaf aan dat sommige baby’s gewoon meer nodig hebben.

4 maanden geleden

Zeiden ze gisteren bij mij ook. Mn zoontje is 5120 en 4 weken. Hij heeft t nodig en gaat de nacht steeds langer slapen. Het valt vanzelf allemaal keer op zn plek

4 maanden geleden

Ik heb trouwens toen ik van 6 naar 5 flessen wilde ook nóg meer te veel gegeven en het 1 fles overslaan is daardoor wel gelukt! Ik had wel eerst dat ze die fles (de eerste van de nacht) niet helemaal leeg dronk en daarna over sloeg. Komt vast goed!

4 maanden geleden

Hey! Mijn zoontje is ook 8 weken en weegt 5500 gram. Krijgt precies dezelfde hoeveelheid en aantal flesjes net zoals jouw dochter. CB vond dit bij mij helemaal prima en niet teveel. Je mag max. 200 x gewicht : aantal voedingen. CB zei tegen mij : kijk naar je kindje. Ieder kindje is anders en het zijn adviezen. Hopelijk ben je hierdoor wat gerust gesteld! Je doet het goed en kent je eigen kindje het beste!!

4 maanden geleden

De ene baby heeft wat meer nodig dan de andere. Bij ons eerste zoontje was altijd te ligt en te kleine maar ja is nu bijna 2 en als hij niet wil eten wil hij echt niet. Nu bij onze 2e zoon zit juist aan de boven grens maar en is nu 8 weken en krijgt 5 flessen van 150 en is 5,2 kilo. Wij merkten als hij minder krijgt gewoon niet in slaap valt omdat hij honger heeft. Luister vooral naar je baby en doe waar jij je goed bij voelt!

4 maanden geleden

Mijn dochter is 6 weekjes en weegt ongeveer 3500 en drinkt 2 flessen van 120 en 3 van 160 ze vraagt erom als ze geen honger had zou ze ze ook niet leegdrinken we mochten van cb wel 160 aanbieden

4 maanden geleden

Mijn zoon is 7 weken en drinkt al een paar weken flesjes van 150-5. Het cb zei bij ons dat er niets aan de hand is zolang hij geen liter melk krijgt op een dag. Wat mij betreft niets aan de hand en overvoed je je kind niet.

4 maanden geleden

Onze dochter krijgt ook 6 flessen van 150-5, zij is nu 7,5 week oud en weegt 5690 gram (was vorige week). Zij is ook 61 cm, dus vrij lang. Op het consultatiebureau bij mij geven ze aan dat ik vooral moet kijken naar wat ze nodig heeft en dat ze echt wel wat mag, want ze is vrij lang. Je hebt de formule 150x gewicht : aantal flessen = hoeveelheid per fles. 150 x 5,3 : 6 = 132,5. Deze formule is een richtlijn, bij mij gaven ze aan dat 200 ipv 150 het maximale is, dus dan kom je op 176 cc, dus daar zit je ongeveer op. Zou vooral naar je dochter kijken wat ze nodig heeft en hoe ze het verder doet. Op welke lijn zit ze bij het consultatiebureau qua gewicht en lengte ?